OBT "De Gooische Matras"

dwaal

MF veteraan
20 mei 2003
4.833
138
Nieuwendijk
Tsja.... Belofte maakt schuld. Ik moet er aan geloven en een keer voorrijden tijdens een (ver)dwaaltoer... De VDT-OBT.
Het startpunt zal zijn op de parkeerplaats van Restaurant de Loodijk - heel handig met een eigen onbemande benzinepomp erbij. Daarnaast erg prettig - op struikel afstand van mijn eigen woonstede.
Website: http://restaurantloodijk.nl
Adres:
Restaurant Loodijk
Loodijk 27
1244 NL, Ankeveen

De datum is 7 mei geworden! We gaan onze eigen MegaMeeting houden - in het schoone Gooi!
De definitieve inschrijvingen kunnen beginnen :)


Verzamel/koffietijd bij deze gesteld op 10.30. Vertrektijd 11.00, en onderweg zal er ook nog ergens gestopt worden voor de nodige cafeïne, nicotine en eventueel ijsjes. De afstand zal tussen de 100 en 150 km bedragen.

Ik heb de route samengesteld, dames en heren; voor mij een onbekend fenomeen - meestal rij ik een beetje fiedelend rond zonder duidelijk doel of vooropgezette route. Maar het is gelukt - de rit duurt tot de benzine stop 67 kilometer (ik kan er een tiental kilometers naast zitten) - daar kunnen ook eventueel wat versnaperingen gekocht worden bij de shop in de pomp. Hier is zeer ruim parkeer gelegenheid voor alle voertuigen.

De tweede stop is in Blaricum, een dikke 30-40 km verder alwaar het parkeren een gezellige uitdaging gaat worden; maar ik weet zeker dat we daar zonder problemen een mouw aan gaan passen.

De laatste stop is op stotterafstand van het beginpunt, waar ook de onbemande pomp nog steeds vol geduld wacht op klanten. Deze stop is op een ruim parkeer terrein (het enige parkeer terrein zelfs) in Ankeveen.

De route wordt gereden volgens het follow up systeem. (uitleg onderaan de post)

(schaamteloos overgenomen van de vorige OBT organisator)

"OBT, was da :?"

Het betekend Oude Brikken Tour.
"oude brik(ken)" doelt op de motor, of zijn berijder. Dit is ooit zo ontstaan....
Betekend niet dat je op een jongere motorfiets, of als jongere niet mee mag doen. Men dient er alleen rekening mee te houden, dat er brikken meerijden, en dat daar dus ook het tempo op aangepast is. Want een paar uur vertraging vanwege een onderhoudsbeurt aan een vervlogen motormerk op de route is geen uitzondering. De toiletbezoeken duren soms iets langer, het op en afstappen lukt niet meer zo goed als vroeger...., dus het doel van deze toeren is meer gericht op kwaliteit dan kwantiteit, zeg maar :P


De route zal meanderen door de prachtige vecht-vallei en de ontluisterend mooie Ankeveense, Vinkeveense, Loosdrechtse en anderssoortige plassen.

35c1c474835b27eefe03b4574c4dfd5b


Deelnemers

01 dwaal (voorrijder)
02 J@@st (potentieel achterrijder)
03 NitroMax
04 roestendoenze
05 Wimis on
06 Theaterbeest (ovb)
07 @nne
08 Fozzie (+achteropzitdame)
09 Zeroground
10 gjvh ovb
11 DrsRob ovb
12 Brêge (+Brêge-mis-met-of-zonder-motor)
13 Motorengeltje (volkomen ondemocratisch gekozen achterrijder)
14 kleintje_b
15 Momotortje
16 Rutgertjuh (als de enfield zin heeft)
17 CB400F (met logger)

Afgevallen
1 KILLALOT222 (+achteropzitdame) - Motoronderhoud... Helaas

Voor de tourrijders die nog niet bekend zijn met het follow up systeem volgt hier een korte uitleg.


-Met Follow Up rijdt men met een VOORrijder (mag je niet inhalen) en een ACHTERrijder (die gedurende de hele toer als laatste voertuig blijft).

De VOORrijder geeft na eigen inzicht bij iedere kruising of moeilijke situatie een stopteken/aanwijzing aan degene die achter hem rijdt. Deze gestopte rijder geeft op deze manier de richting aan voor de achtervolgende groep. Dit doet hij net zo lang tot dat het enalaatste voertuig gepasseerd is. Dan kan hij weer voor de ACHTERrijder invoegen.

Omdat de groep opschuift krijgt iedereen de beurt om als tweede achter de VOORrijder te komen en aldus een opdracht krijgen om te stoppen. Belangrijk voor de rust is dus om op je plek in de groep te blijven.
Op deze manier rijdt iedereen z'n eigen rit, maar wordt wel aan een ieder de aanbevolen rijrichting gewezen.

Het kan zijn dat een aangewezen stopplaats niet echt logisch lijkt, maar je moet er van uit gaan dat de voorrijder de route kent en voor de duidelijkheid of uit veiligheidsoverweging deze plek heeft gekozen. Volg deze aanwijzingen dan ook op, sta in de te volgen rijrichting en maak dit met behulp van de richtingaanwijzer extra duidelijk.

Blijf als richtingaangever net zo lang staan op de aangewezen plek tot ACHTERrijder ariveert !! Ook al duurt dit heel erg lang. Er kan zich namelijk een pechgeval voordoen. Een brug open staan, enzovoorts.
Dus nogmaals, ga zelf niet aan het dwalen of zoeken. Er komt altijd iemand bij jou, al duurt het 2 uur.



Belangrijk:

-De rit is individueel, je rijdt je eigen route, naar eigen kunnen en op eigen snelheid.

-Blijft altijd zelf alert op gevaarlijke situaties zoals onoverzichtelijke bochten, vuil op de weg, overige verkeer enz. Haal niet in en blijf op je plaats binnen de groep.

-Rijd altijd met dimlicht aan en in baksteenformatie. En houd u aan alle verkeersregels. Dus rij niet te hard en neem geen voorrang waar je het niet hebt. Gewoon stoppen bij dat ene rode stoplicht. Dus ook geen kruispunten of wegen blokkeren!

-Door de grote diversiteit aan motoren is er ook een groot verschil in remvertraging, wegligging enzovoorts. Houd voldoende afstand onderling zo dat u veilig kunt stoppen, een bocht in de ideale lijn kunt nemen, of even lekker kan doortrekken.

-Wil je tijdens de rit ermee kappen, meld dit aan de ACHTERrijder

*
LET OP:
-De route is een aanbevolen route. Het is dus geen georganiseerde groep.
-De maker van de route en richtingaanwijzers onderweg zijn NIET aansprakelijk voor enigerlei schade aan motor of berijder of door hen aan anderen berokkende schade!
-Deelname is geheel op eigen risico, door te starten aan de rit ga je akkoord met dit risico.'
 
Laatst bewerkt:
Ook even melden hier. Met een voorkeur voor 14 of 28 mei *D :]
Ook ik kan/wil desgewenst achterrijderen mocht CB400F toch niet kunnen.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan heel veel data maar niet de 14e, dan lig ik figuurlijk gezien voor Pampus (lekker in mijn eigen tuin in het zonnetje....)

Ow wacht.... ik ging toch niet mee
 
Ikke! Ikke!

O wacht- ik had geen motor.
Iemand die bak- of achteropzitruimte over heeft en die ter beschikking wil stellen?
 
ouwe brik: check (GL500D, c.q. ST1100)
't gooi: check (achtertuin)
tijd: ehm...effe checken.

heeft die CX/GL in de OP nou panne?
 
Ikke! Ikke!

O wacht- ik had geen motor.
Iemand die bak- of achteropzitruimte over heeft en die ter beschikking wil stellen?
Ja hoor. Geen probleem :)
Bak-plek, achterop en wellicht heb ik zelfs nog een help-@nne-de-OBT-door-reservebrik voor je te leen tegen die tijd.

maar...ehh... "Had geen motor" is voltooid verleden tijd en dat suggereert dat het problem "geen motor" opgelost is... })
 
Laatst bewerkt:
Top!!
Ik heb op de 7e gestemd, dat is mijn 1e keus.
Ik kan ook de 14e, maar de 28e helaas niet.
:W :W
 
Ter info, lopende poll aanpassen gaat niet.
Alleen volledig verwijderen om een nieuwe te maken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat belooft een mooie route die ik waarschijnlijk al ooit eens gereden heb in OBT verband.
Mooie aanrijtijd voor mij van iets meer dan een half uur! :+

We kijken wel of we weer afspreken in Nieuwegein, als daar behoefte aan is :Y

Goed gedaan Dwaal :}
 
mijn OB doet t nu ook en krijgt nieuw rubber zaterdag :-) en aangezien deze OBT dichter bij is dan die andere in het Oosten kom ik mss ook, 7 en 14 mei lijken OK , ik klik 7 aan.
 
Ook even melden hier. Met een voorkeur voor 14 of 28 mei *D :]
Ook ik kan/wil desgewenst achterrijderen mocht CB400F toch niet kunnen.
Hmm.. doe toch ook maar geen 28 mei. Grote kans dat ik dan enige mantelzorg zal moeten verlenen. Voorkeur voor de 14e dus (en dat klopt niet meer met mijn stem in de Poll) -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan