Obt-KKR Gelders Dreven

datum?

  • 8 november

    Stemmen: 2 7,7%
  • 15 november

    Stemmen: 4 15,4%
  • 22 november

    Stemmen: 20 76,9%

  • Totaal aantal stemmers
    26

@nne

MF veteraan
6 apr 2004
15.473
3.284
Veluwe
OBT-KKR Gelders Dreven
22 november 2009

[me="@nne"]heeft de smaak te pakken....[/me]
Ritjes plannen vind ik leuk, beetje uitzoeken en puzzelen- maar moet 'm niet voorrijden. Nohome had zich al min of meer aangemeld als voorrijder?

c338a6c280924dd09950a6db445f6567

nieuw plaatje!!!

Ik heb een rondje Veluwe uitgezet. Sentimental Journey! Prachtige bos- en slingerweggetjes- met een beetje (on)geluk stuiten we ook nog op wat wilde varkens... Op papier klopt ie, nog wel ff in de praktijk testen.* Ook nog een leuk en handig begin en eindpunt opzoeken. Zit te denken aan restaurant "De Vale Ouwe", aan de A28 bij 't Harde. Die wordt het, heet nu alleen AC 't Harde (vond Vale Ouwe toch mooier- betekent "slechte grond")

* done- twee maal zelfs, goed bevonden!

Datum: 22 november 2009
Startpunt: AC Restaurant "De Vale Ouwe", aan de A28 bij 't Harde
Verzameltijd: 11.00 uur
Vertrektijd: 11.30 uur
Voor data zal ik ff een polletje aanmaken


als er niet al te veel mensen gaan meerijden, kan ik een pan (figuurlijk dan- zal wel een andere vorm van inpakken worden) erwtensoep :9~ in de koffers meenemen en op stopplaats verwarmen- ideetje??

Kleine impressie van de route:
513716d4179a93b6994f23765070b00f

en:
452e52085ef6f720afee07e74d4fc396

stopplaats
10dbc31ef0e64d7f3c8527275e219deb


Er staan overal 60 km-borden, en waarschuwingsborden voor overstekend wild; en die staan er niet voor niets!! Het stikt er echt van het groot wild: edelherten en wilde varkens. Die wil je niet onder je wiel hebben. Rij voorzichtig, hou afstand, en je ogen wagenwijd open!! [/overbezorgde moedermodus]


O ja, dit moet ook weer:
Het betere knip- en plakwerk uit eerder topics, over het Follow Up Systeem:
De tocht zal gereden worden via het Engelse systeem van Follow up. De meeste brikkers kennen dit systeem inmiddels via de vorige OBT ritten, maar hierbij voor de nieuwkomers een korte uitleg.

Lees dit goed aub...en houdt u onderweg aan de verkeersregels en Follow up spelregels

-Met Follow Up rijdt men met een VOORrijder (mag je niet inhalen) en een ACHTERrijder (deze geeft aan wanneer je weer kunt verder rijden na een stop om de weg te wijzen).

De voorrijder geeft bij iedere kruising of moeilijke situatie een aanwijzing aan degene die achter hem als 2e rijdt om te stoppen. Eventueel wacht hij totdat er een volgende deelnemer is gearriveerd. Deze gestopte rijder geeft de aanbevolen richting aan tot de laatste rijder voorbij is en hij van de achterrijder een teken krijg om weer verder te rijden. Op deze manier rijdt iedereen z'n eigen rit, maar wordt wel aan een ieder de aanbevolen rijrichting gewezen.

Omdat de groep opschuift krijgt iedereen de beurt om als tweede achter de voorrijder te komen en aldus een opdracht krijgen om te stoppen. Men moet als richtingaangever blijven staan op zijn aangewezen plek tot achterrijder bij hem is ook al duurt het 2 uur (bijv door een pech geval of een lang openstaande brug).!!!!

-Let op: een groot deel van de rijders zijn oude motoren. Deze zijn vaak niet voorzien van spiegels, of hele slechte. Hou dus rekening met mogelijk slecht zicht van de rijder(s) voor je! Vaak hebben de brikken ook trommelremmen welke vooral bij nat weer slecht remmen of plotseling blokkeren. Ga dus niet met de moderne remschijfjes op je remmen staan vlak voor een brik en hou dus rekening met de remweg van een brik en de mogelijke korte slingering van het geheel door een mogelijke korte blokkering. (dus niet op 40 cm naast elkaar remmen/rijden)

LET OP:
-De route is een aanbevolen route. Het is dus geen georganiseerde groep.
-De rit is individueel, je rijdt je eigen route, naar eigen kunnen en op eigen snelheid.
-Wil je tijdens de rit ermee kappen, dus eerder naar huis, doe dat dan bij voorkeur bij één van de stops. Gaat dat niet, verlaat dan de groep via inhalen van voorrijder of stop met een richting-aangever samen en vertrek vanaf de achterijder en Belangrijk meldt het aan hem!
-Blijft altijd zelf alert op gevaarlijke situaties zoals onoverzichtelijke bochten, vuil op de weg, overige verkeer enz. Vooral bij het oversteken en kruisen van wegen!!
-Iedere rijder dient zich aan alle verkeersregels te houden, dus rij niet te hard en neem geen voorrang waar je het niet hebt. Gewoon stoppen bij dat ene rode stoplicht. Dus ook geen kruispunten of wegen blokkeren!
-De maker van de route en richtingaanwijzers onderweg zijn NIET aansprakelijk voor enigerlei schade aan motor of berijder of door hen aan anderen berokkende schade!
-Deelname is geheel op eigen risico, door te starten aan de rit ga je akkoord met dit risico.


Wie gaan er mee, alles nog even onder voorbehoud van datum
vet= toegezegd mee te gaan
01 @nne
02 Nohome
03 J@@st
04 Voormast

05 Bikermama- wachtend op betere tijden
06 Henkes
07 WimF750C
08 Dropje73- ovb
09 CB400F
10 Michiel
11 Bacchus
12 Hello Kitty
13 flipper)
14 gjvh
) mits ketting op tijd klaar
15 Fozzie
16 Brêge
17 Brêge-miss

18 Ouwe Brikker- helaas
19 hondafour
20 Tingting
21 Duncan

22 Sway
23 JooGhum
24 BMWerner
25 ootje

26 fransli
27 hplaverda
28 riff-raff
29 vos-je

30 Very Mean Machine
31 Paul_K
32 zeroground
33 Reetje
34 Faithy en/of Wolve
35 jkoehorst
36 fzr600rw- tot aan Elspeet mexiiiiiiicooooooooooooooooo
37 SoaDmaggot
38 Kalimero
39 Bloemm
- achterop
40- Corrosie
41 Erw1n

42 rutgurtjuh
43 Sailor7
44 micb
45 j00kje

pfff- dat wordt een heeeeeeeeeeeeeeeeeeleboel soep!!

buitencategorie
01 Ratz
02 Jooghum

branders- en pannenmeenemers
01 @nne- 2 kampeerpannen (en eventueel zooi gewone natuurlijk), 2 branders
02 dropje73- whisper light
03 TingTing- coleman multifuel
04 BM Werner- vlammenwerper

05 bikermama
06 Nighthawk- kuiltje en kooltjes
07 riff-raff- optimus brander
08 Reetje- dubbelvuur!!
09 jkoehorst- lucifers
10 ootje- mobiel kooktoestel
 
Laatst bewerkt:
Heel graag de 8ste, kan ik eindelijk ook weer eens mee :Y
en anders de 22ste :Y
 
Laatst bewerkt:
Het maakt mij niet uit maar voor de 15 ga ik niet redden dit ivb met mijn rijbewijs overschrijving.
Ik ga er van uit dat ik slaag want mij valt niks meer te leren wat :] aangaat en dan duurt het een paar dagen voor ik mijn roze plastic kaartje kan omruilen voor een nieuwe en dan te bedenken dat ik net een nieuw rijbewijs heb _O- _O- _O-
 
Laatst bewerkt:
Jeuh *O*

(Nog) niet gestemd. Heb vrouwlief d'r nieuwe rooster nog niet. :/
 
@ Anne.
Ik heb gestemd voor de 8ste, maar kom er bij navraag achter dat ik dan verplichtingen heb :?
Wil je bij de 8ste 1 stem minder tellen en bij de 22ste 1tje meer aub :W
 
ik heb gevraagd de topictitel te wijzigen- ook al klopt "Rondje Veluwe", "Gelders Dreven" sluit mooier aan bij de laatste discussie in het vorige OBT topic.......

@ J@@st- ik hou de telling in de gaten ;) - ik heb nog een stem!! stem wel ff op de 22e
@ Ratz- weer in de buitencategorie?? })
 
Laatst bewerkt:
ik heb gevraagd de topictitel te wijzigen- ook al klopt "Rondje Veluwe", "Gelders Dreven" sluit mooier aan bij de laatste discussie in het vorige OBT topic.......

@ J@@st- ik hou de telling in de gaten ;)
@ Ratz- weer in de buitencategorie?? })
Denk eerder dat het om de kleine letters gaan bij OBT ;)

Zet ons nog maar even ovb, moet nog overleggen *D
 
Nou 1 is er in iedergeval klaar voor maar de berijdster is duidelijk te klein _O- _O- _O-

Ik pas er wel op en hij rijd en went super :] :Y :+

hij is mooi bent er reuze blij mee :Y *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Nou 1 is er in iedergeval klaar voor maar de berijdster is duidelijk te klein _O- _O- _O-

Ik pas er wel op en hij rijd en went super :] :Y :+

hij is mooi bent er reuze blij mee :Y *O* *O*

Leuk, nu nog even handig worden met "op de bok" zetten!
Mooie VF hoor... *O*

En dan Snuf de hond, heerlijk

:W
 
Leuk, nu nog even handig worden met "op de bok" zetten!
Mooie VF hoor... *O*

En dan Snuf de hond, heerlijk

:W

Ja klopt maar ik kan hem niet onder het spatbord pakken wnat die tassen hangen dus in de weg dus moet ik even een andere manier bedenken maar op den duur gaat het lukken hoor.

Onze hond ja dat is een geval apart die gaat als het aan haar ligt liever mee achter op maar ze is ietsjes te groot he _O-
 
Ja klopt maar ik kan hem niet onder het spatbord pakken wnat die tassen hangen dus in de weg dus moet ik even een andere manier bedenken maar op den duur gaat het lukken hoor.

Onze hond ja dat is een geval apart die gaat als het aan haar ligt liever mee achter op maar ze is ietsjes te groot he _O-

Ik moest ook een foefje bedenken met de iets zwaardere V65 toen.
Achteruit duwen zoals je in de film deed en dan de bok erop.
Maar met de tijd zal dat goed komen. Gaan we je les geven tijdens de OBT-KKR?

Snuf gewoon in de beide tassen proppen, wat zal de herdershond een lol hebben.

:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan