Ocasion Motor aanschaffen CBR 600 RR

biker-mike

Rookie
16 nov 2009
9
0
Goedemorgen mede MF leden.

Ik ga binnekort kijken voor een motor.
Ik heb een hele mooie gezien, en qua looks ben ik er helemaal verlieft op! :9~
Hier is de motor waar ik geïnteresseerd in ben:

Honda CBR 600 RR
Bj: Jun.2003
km: 29.867
prijs: 5950,-
perfecte staat, geen krasje of wat.
altijd beurt gehad.
Kleuren: special zwart-wit *D (ipv standaard zwart-rood)

Is dit een goede prijs voor zo'n motor? :?

en heeft er iemand ervaring met een CBR600rr?
Ik weet dat het een betrouwbare motor is, maar rij-ervaring,handling,stuur kwaliteiten, e.d.

Graag hoor ik van jullie!
Alvast bedankt!
Biker - Mike
 
Even voor de duidelijkheid, dit is hem.

Mooi toch? :9~
full
 
Zeker netjes, ik zou zeggen stel je ook eens voor in het topic voor " nieuwe gebruikers" dan komt er vanzelf iemand voor bij met de naam "ZZlaapkopZZ" (als ik het goed schrijf),
hij en meerdere hebben allemaal een motor in deze kleurstelling, wie weet kent hij de vorige eigenaar ;)
 
Ik heb morgen een proefritje
als het weer een beetje mee-zit, want tegenwoordig is het echt ** (=minder lekker weer..)

Zodra ik een testritje ga maken, waar moet ik op letten?

Vorige motor was een heel ander soort motor, deze heb ik van m'n vader overgenomen, die had er geen zin meer in. Dus die heeft een bmw tourmotor gekocht.



full
 
Lekker klein plaatje, maar dat was hem, een simpele toerbike, welke ook echt heerlijk reed,
alleen wilde ik een beetje meer pit dus vandaar een CBR
 
Erg mooi die kleurstelling, als ik eerlijk ben nog beter dan de 2004 rood/zwart.

Qua prijs: Heb midden deze zomer een testrit gemaakt op een 2003 rood/zwart model, import (Divmo Rijen) 20.000 km. Die moest ook 6.000 euro gaan kosten, destijds goedkoopste uit nederland.
Motor had echter wat plekjes, en onderhoud was totaal niet bekend. Ik heb hem gelukkig niet genomen. Gelukkig omdat de prijzen sindsdien enorm zijn gedaald.

Dus als de motor werkelijk in nieuwstaat is + aantoonbaar onderhoud dan is 6.000 euro een nette prijs voor deze motor, misschien een tikkeltje hoog. Aan de andere kant, het komt ook niet aan op 200 euro meer of minder bij je droomfiets ;)

Als je benieuwd ben waar ik nu op rij: Duc 749 *O*
 
Dat is wel in 1x een andere fiets ja, een Duc 749!

Prachtige machines vind ik het, alleen wat ik jammer vind aan een Duc (ook het enigste hoor)
het diepe geluid, ik vind dat jank-geluidje toch wel iets hebben.
maar ik moet toegeven er gaat niets boven het uiterlijk van een Duc.

bedankt voor je advies trouwens over de prijs, ga er ook geen 6000voor betalen, zal wel iets minder worden waarschijnlijk. haha
 
Ok, neem aan dat je hem bij een zaak koopt, hoop dat je er dan nog wat centjes afkrijgt. Denk dat het punt is waar je op moet spelen: "Hoge kilometerstand" icm de prijs. Even aangeven dat er op marktplaats veel te koop staan met minder km voor minder geld.

Beetje onderhandelingskunsten erbij is wel nodig denk ik. Aan de andere kant, seizoen is ingekakt, RRtjes dalen flink in prijs, conclusie: Weinig vraag naar.
Doe er je voordeel mee zou ik zeggen!
 
Dat is een mooie prijs, ik heb zelf meerdere malen de eer gehad om een CBR600RR te mogen rijden, wat een geweldige motor :} Heerlijk die stuureigenschappen :]
 
Weer even een kleine update;

heb de motor niet gekocht,

werd heeel snel warm, en de banden waren aan vervanging nodig (voor + achter)
dan wordt het al met al toch nogal een grote kosten post waar ik geen zin in heb.

dus dit hoofdstuk sluiten we maar af met een grote:

Jammerrrrrr...!
 
Een CBR 600 RR wordt altijd snel warm eergister had ik in de stad ook vrolijk 109 graden met alle stoplichten. :P Daar staan ze om bekent.

En als de banden aan vervanging zijn kan je er toch nog wat van de prijs af lullen?

Volgens mij is die nooit in zwart en wit geleverd in dat jaar.
 
Laatst bewerkt:
Een CBR 600 RR wordt altijd snel warm eergister had ik in de stad ook vrolijk 109 graden met alle stoplichten. :P Daar staan ze om bekent.

En als de banden aan vervanging zijn kan je er toch nog wat van de prijs af lullen?

Volgens mij is die nooit in zwart en wit geleverd in dat jaar.

Volgens mij ook niet, denk dat hij overgespoten is.. Misschien een keer een schuivertje gemaakt.. Hoeft overigens niet te betekenen dat hij niet goed is :)
 
Heb zelf 3 maanden geleden ook een rr van 2003 gekocht. Koelvl st is binnen enkele minuten 80 graden, en bij stilstand loopt op naar 104 graden, en slaat de vent aan. Vindt de prijs wel hoog. Heb zelf een occasie particulier met 19500km 3 mnd geleden gekocht voor 4500 euro. Gave motor.

De Kale
 
Terug
Bovenaan Onderaan