OCC

Rob RD

De Blèje Rèswèkâh........ Vaak Ben Je Te Bang
Donateur
25 aug 2002
63.647
113.256
Rèswèk
Het verbaast me iedere keer weer hoe ze het bij OCC voor mekaar krijgen om de meest fabeltastische gedrochten zomaar de weg op sturen. Gaat daar dan niets aan keuringen en testen aan vooraf? Komen die klanten nooit terug met een motorblok dat over de straat sleept omdat een frame of voorvork doorgezakt is? Slaan er nooit wielen dubbel omdat de spaken uit een stuk gelaserd plaatstaal bestaan, zonder vormvaste constructie?
Plakken ze er zomaar een kenteken op???

[me] Rob RD is te vernederlandst[/me]
 
Het verbaast me iedere keer weer hoe ze het bij OCC voor mekaar krijgen om de meest fabeltastische gedrochten zomaar de weg op sturen. Gaat daar dan niets aan keuringen en testen aan vooraf? Komen die klanten nooit terug met een motorblok dat over de straat sleept omdat een frame of voorvork doorgezakt is? Slaan er nooit wielen dubbel omdat de spaken uit een stuk gelaserd plaatstaal bestaan, zonder vormvaste constructie?
Plakken ze er zomaar een kenteken op???

[me] Rob RD is te vernederlandst[/me]
Amerika land van de onbegrensde mogelijkheden. :r :r
 
als je aan de andere kant bekijkt, als ze zoals jij het noemt, waardeloze, en slechte constructieve motoren bouwen.... dan waren ze nu allang niet meer beroemd meer....

ik denk dat occ motoren meer bouwen om mee te touren, niet om hard te rijden....
en ieder's smaak is verschillend... ik vind sommige motoren wel mooi...
 
Ze gebruiken meestal voorgemaakte frames, die ze zelf aanpassen!
Denk dat de kwaliteit beter is dan je zou verwachten!
 
als je aan de andere kant bekijkt, als ze zoals jij het noemt, waardeloze, en slechte constructieve motoren bouwen.... dan waren ze nu allang niet meer beroemd meer....

ik denk dat occ motoren meer bouwen om mee te touren, niet om hard te rijden....
en ieder's smaak is verschillend... ik vind sommige motoren wel mooi...
Het zijn absoluut artistieke hoogstandjes die ze leveren, daar is geen discussie over mogelijk. Er wordt ook heel veel uit de "documantaire" geknipt en het programma is net als alle andere amerikaanse programma's zwaar gemanipuleerd. Maar dat was de issue niet.

Ook met een OCC chopper moet je wel eens stoppen. Vermoedelijk gaan hun klanten er al vanuit dat ze een nagenoeg onbestuurbare motor kopen met een waanzinig hoge kijkbaarheidsfactor

waardeloos heb ik ze nergens genoemd
 
Het zijn absoluut artistieke hoogstandjes die ze leveren, daar is geen discussie over mogelijk. Er wordt ook heel veel uit de "documantaire" geknipt en het programma is net als alle andere amerikaanse programma's zwaar gemanipuleerd. Maar dat was de issue niet.

Ook met een OCC chopper moet je wel eens stoppen. Vermoedelijk gaan hun klanten er al vanuit dat ze een nagenoeg onbestuurbare motor kopen met een waanzinig hoge kijkbaarheidsfactor

waardeloos heb ik ze nergens genoemd


je kraakt ze eerst af en dan zeg je dat het niet in die strekking had bedoelt.

hoest, bakellende. |(
 
full

full
 
je kraakt ze eerst af en dan zeg je dat het niet in die strekking had bedoelt.
Technisch kan je ze geen prijs toekennen, zou er niet op dúrven rijden, bagger

Optisch is het waanzinnig wat ze presteren

En daarmee verander ik nergens wat aan mijn mening
 
idd, ik kijk het ook altijd, niet omdat ik ze mooi vind, meer om wat ze doen.

en HD stuurt gewoon NIET, een fabrieks hd ook niet. dat weet je als je zoon ding koopt ;)

Gr. Steven
 
Het verbaast me iedere keer weer hoe ze het bij OCC voor mekaar krijgen om de meest fabeltastische gedrochten zomaar de weg op sturen. Gaat daar dan niets aan keuringen en testen aan vooraf? Komen die klanten nooit terug met een motorblok dat over de straat sleept omdat een frame of voorvork doorgezakt is? Slaan er nooit wielen dubbel omdat de spaken uit een stuk gelaserd plaatstaal bestaan, zonder vormvaste constructie?
Plakken ze er zomaar een kenteken op???

[me] Rob RD is te vernederlandst[/me]
Ik vraag me dat ook af. Die wielen zijn van alu en lijk op sommige idd wel heel dun. Maargoed, het is USA; daar kan je bijv. zelf een vliegtuigje bouwen en zo de lucht in, hoef je hier echt niet te proberen!
Maar opzich vind ik niet dat we streng zijn hier, kijk eens naar die caferacers; helemaal omgebouwd maar zonder keuring zo de straat weer op met eigenbouw spul (op het frame na idd, die moet 'orgineel' blijven) :)
 
de motoren die je bij occ zien zijn toch voornamelijk voor goede doelen en speciale gelegenheden, daar wordt puur naar de 'looks' gekeken. Kan me maar moeilijk voorstellen dat ze dit soort kunstjes ook bij de 'normale'klanten uithalen.

misschien ff een mailtje richting de vriendelijke heren???


Ff heel off topic, Rob, ik heb het erg druk komende week met huis, werk en hobbie. Maar zodra ik ff tijd heb gaan we echt ff wat regelen, dit duurt veels te lang -O-
 
Dan hebben jullie nog nooit gekeken naar Biker Build off
Op dezelfe zender iedere woensdag om 18:00
Daar bouwen ze nog extremer als bij OCC
Sommige dingen zijn gedrochten maar er zitten ook hele fraaie bij

Edit

Heb de vraag over road legal of niet op een amerikaans forum geplaatst
Kijken wat ik voor antwoord krijg
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk vindt ik de motoren die worden gebouwd bij de bikerbuild-off mooier dan die van OCC.
En ik vindt dat die ouwe teutel gelijk heeft dat zijn zoon langzaam werkt.


edit
(hmmm zie ook post hierboven)
 
Ik vind het nog steeds vreemd dat er in het land van de onbegrensde schadeclaims nog niemand zoiets heeft geroepen dat hij door het ontbreken van remmen die Mack niet kon ontwijken. En dus maar een multi-million-schadeclaim indient....
 
In America vraag je alleen een kenteken aan meer niet, wat die remmen betreft... er bestaan ook kettingwielen die meteen als remschijf dienen en ik heb ook al gezien dat ze die op de pullie maken.
Met die lange voorvorken heb je toch geen druk op het voorwiel dus maakt het ook weinig uit dat je voor geen rem hebt.
Waar ik me met die dingen meer zorgen om maak zijn die scherpe uitstekende delen :?
Die wil ik toch echt niet voor m'n (vriendin's) koekblik krijgen.... gaan er dwars doorheen gloof ik :X
 
Ik vind het nog steeds vreemd dat er in het land van de onbegrensde schadeclaims nog niemand zoiets heeft geroepen dat hij door het ontbreken van remmen die Mack niet kon ontwijken. En dus maar een multi-million-schadeclaim indient....


Denk jij dan dat iemand die een mack niet kan ontwijken nog een schadeclaim in kan dienen :? :X
 
Denk jij dan dat iemand die een mack niet kan ontwijken nog een schadeclaim in kan dienen :? :X


geloof me, dat kan! dara twijfel ik gen seconde aan.

Ik ben het meer met dealynogwattes hier twee postts boven eens: die bikes zitten vol met allerlei punten e.d. 5 km/u tegen een voetganger en die heeft minimaal ernstig letsel. Bloedlink, dat je zelf zonder remmen gata rijden moet je zelf weten.
 
Nou ja, behalve dan dat je ze in je opening "gedrochten" noemt :X
Een gedrocht eigenlijk is een wanstalt of misvormd figuur, in deze context zijn het toch echt gedrochten
 
Terug
Bovenaan Onderaan