Ik ben benieuwd naar jullie zienswijze!
Ik heb bijna 2 maanden geleden een tweedehands KTM gekocht bij een dealer en heb daarbij afleverkosten betaald. Daarvoor is die rijklaar gemaakt dwz hij heeft een beurt gekregen die nodig is en er is gekeken naar de slijtageonderdelen.
Nou heb ik iets meer dan 1000km gereden en lijkt het erop alsof de ketting opeens aan het einde van zijn latijn is. Ik heb de ketting telkens tijdig ingesmeerd.
Toen ik de motor gekocht heb stond de ketting nog gewoon netjes strak en nu hangt die er aardig slap bij en klappert hij.
Heb ik gewoon dikke pech en waren dit blijkbaar de laatste km’s van die ketting? Of kan dat niet zo snel gaan en hadden zij toen al kunnen zien dat hij aan vervanging toe was?
Ben benieuwd wat redelijk is en in hoeverre ik hiermee terug kan gaan naar de dealer.
Alvast bedankt!
Ik heb bijna 2 maanden geleden een tweedehands KTM gekocht bij een dealer en heb daarbij afleverkosten betaald. Daarvoor is die rijklaar gemaakt dwz hij heeft een beurt gekregen die nodig is en er is gekeken naar de slijtageonderdelen.
Nou heb ik iets meer dan 1000km gereden en lijkt het erop alsof de ketting opeens aan het einde van zijn latijn is. Ik heb de ketting telkens tijdig ingesmeerd.
Toen ik de motor gekocht heb stond de ketting nog gewoon netjes strak en nu hangt die er aardig slap bij en klappert hij.
Heb ik gewoon dikke pech en waren dit blijkbaar de laatste km’s van die ketting? Of kan dat niet zo snel gaan en hadden zij toen al kunnen zien dat hij aan vervanging toe was?
Ben benieuwd wat redelijk is en in hoeverre ik hiermee terug kan gaan naar de dealer.
Alvast bedankt!