Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
ja doe maar 98 100 is al helemaal goed...
95 kan wel maar komt er koek op je zuiger
Octaangehalte heeft te maken met zelfontbranding onder druk.ja bedoel roet met 98 en 100 brand het fijn schoon.
detoneren zal met 95 nog niet voorkomen tenzij hij te arm afgesteld is. maar dat geldt bij elke soort benzine.
ja bedoel roet met 98 en 100 brand het fijn schoon.
detoneren zal met 95 nog niet voorkomen tenzij hij te arm afgesteld is. maar dat geldt bij elke soort benzine.
Moet ik nu perse 98 tanken in mijn wr 250 ?
Het gaat om een 250cc tweetakt uit 1994,met een yz blok.
Ze hebben in buurt nergens meer 98 alleen wel shell v power racing (100) in duitsland maar die is veel duurder.
ja roet in een 2-takt.Roet in een 2-takt ?
Detoneren bij een competitie 2-takt komt veel voor met gebruik van 95 octaan
Op water loopt een mens ook wel. Maar Bier vind ik net wat lekkerder
ja roet in een 2-takt.
en die competitie 2-takten zijn vaak op het randje afgesteld, dat er 95 in gegooid word vind ik raar. Als je motortje afgesteld is op 98 en je gaat 95 rijden, zorg dan iig dat je de sproeier controleert dat hij het vuurtje (de detonatie) blust met extra benzine.
Al is het een klein beetje, je kan dan iig de race uitrijden.
detonatie = funest
maargoed back ontopic,
Voordat ik m'n blokje had gereviseerd kwam m'n zuiger eruit met een zwart gelakerde bovenkant, de vorige eigenaar had met 95 gereden en hij was NIET verkeerd afgesteld.
Ik rij nu al een tijd met octaangehalte 98, en mijn zuigertje is nog steeds brand schoon als ik de kop eraf trek.
Buiten de reeds vermelde reden dat dit gewoon de olie is, is zo'n motorblokje ook heel gevoelig voor de rijstijl. Dus er zijn wel heel wat meer variabelen voordat je een conclusie kan trekken.Voordat ik m'n blokje had gereviseerd kwam m'n zuiger eruit met een zwart gelakerde bovenkant, de vorige eigenaar had met 95 gereden en hij was NIET verkeerd afgesteld.
Ik rij nu al een tijd met octaangehalte 98, en mijn zuigertje is nog steeds brand schoon als ik de kop eraf trek.