reinhoud
MF veteraan
Hallo,
Vraagje, wat bepaalt in een motor welke benzine met welk octaan gehalte je moet tanken?? Niet alleen de compressie verhouding dacht ik.
Kan een motor al bij stationair draaien pingelen/kloppen??
Ik heb sinds kort een Yoshimura big bore op mn GS1000 en nu maakt ie bij stationair een vaag metaal achtig geluid..
Motor heeft duidelijk meer compressie nu, kun je goed merken tijdens koude start.
Eerst reed ik met 91, later bijgevuld met 95 maar ik hoor dat geluid nog steeds.
Zou ik nu 98 moeten gaan tanken of zou 95 nog kunnen?? (98 is hier maar bij sommige pompen verkrijgbaar)
Vraagje, wat bepaalt in een motor welke benzine met welk octaan gehalte je moet tanken?? Niet alleen de compressie verhouding dacht ik.
Kan een motor al bij stationair draaien pingelen/kloppen??
Ik heb sinds kort een Yoshimura big bore op mn GS1000 en nu maakt ie bij stationair een vaag metaal achtig geluid..
Motor heeft duidelijk meer compressie nu, kun je goed merken tijdens koude start.
Eerst reed ik met 91, later bijgevuld met 95 maar ik hoor dat geluid nog steeds.
Zou ik nu 98 moeten gaan tanken of zou 95 nog kunnen?? (98 is hier maar bij sommige pompen verkrijgbaar)