Octo British Grand Prix - Silverstone Circuit - GB

Alex Lowes in de top 10?

  • Maybe..

    Stemmen: 7 24,1%
  • No way!

    Stemmen: 6 20,7%
  • Of course!

    Stemmen: 7 24,1%
  • DNF

    Stemmen: 9 31,0%

  • Totaal aantal stemmers
    29

Arckira

MF veteraan
15 jul 2002
12.732
26
..een dorp, bij Utrecht
Jáaaaren geleden ontmoetten Alex en Sam Lowes hun idool Valentino Rossi..

full



Jáaaaren daarna won Alex, samen met Pol Espargaro (en Katsuyuki Nakasuga) de 8-uur van Suzuka en kreeg hij als dank de kans om op 'dezelfde' machine als zijn (toenmalige?) idool te rijden..

full


full


full


Alleen die PATA-kleuren..gelukkig is z'n overall onderweg en past z'n helm-design er goed bij!

full


En vanaf morgen zal Alex Lowes het 'opnemen' tegen de 'Doctor'..bang? Welnee..

full


MotoGP - Niet alleen zullen vele (Britse) ogen gericht zijn op Alex Lowes, ook de verrichtingen van o.a. Marquez, Rossi en Lorenzo zullen natuurlijk weer worden gevolgd door vele fans. Op de tribunes en thuis op de bank.
Leider in de tussenstand om het wereldkampioenschap Marc marquez verdedigt een voorsprong van maar liefst 53 punten op Valentino Rossi en zelfs 59 op diens teamgenoot Jorge Lotrenzo. Maar Marquez zou Marquez niet zijn als hij niet voor de overwinning zou gaan, hoewel de jonge Spanjaard dit seizoen veel meer 'met het koppie' rijdt dan voorheen. Hij geeft aan dat er dit seizoen al vaker rekening gehouden moest worden met de weersomstandigheden en dat het dus belangrijk is gefocust te blijven en om de juiste beslissingen te nemen.
Valentino Rossi lijkt op Silverstone vrijwel zeker te gaan rijden met het nieuwe chassis (frame + achtervork) waarover hij zeer te spreken was na de test op Brno daags na de GP. Lorenzo kiest hier vooralsnog niet voor.
Geblesseerde rijders zijn er ook te weten Jack Miller, Andrea en Andrea. Jack Miller lijkt nog steeds niet, voldoende, hersteld van zijn rugblessure en er is een kans dat Nicky Hayden de Marc VDS Honda zal rijden. De eerste Andrea, Dovizioso, blesseerde zijn knie in een privé test op Misano en krijgt fysio. De andere, Iannone, heeft zich onlangs buiten gesloten van zijn Porsche en heeft een kleine snee in z'n hand..(te zien op zijn Instagram)
Zoals altijd, en dit seioen zeker, zal het weer een belangrijke rol gaan spelen en wie herrinnert zich niet de spectaculaire 'wet race' van vorig jaar?

Moto2 - Het titelgevecht in deze klasse gaat tussen Johan Zarco, Alex Rins en Sam Lowes op enige afstand gevolgd door Jonas Folger en Thomas Lüthi. Rins is net geopereerd aan een gebroken sleutelbeen, na een ongelukje tijdens een training met een 100cc bike, dus het valt maar te bezien in hoeverre hij fit genoeg zal zijn. Eveneens geblesseerd aan zijn schouder na een training is Dominique Aegerter, hij deed het met een crosser. In tegenstelling tot Rins lijkt het uitgesloten dat Aegerter aan de start verschijnt. Alex Lowes broer Sam is er alles aan gelegen de winst te pakken tijdens zijn thuisrace, spektakel gegerandeerd!
En áls het regent zijn er altijd kapers als Anthony West en Hafizh Syahrin op de kust.

Moto3 - Vele Nederlandse ogen zullen gericht zijn op de prestaties van Bo 'Bad Boy' Bendsnyder. En als hij zijn huidige vorm (zoals op Brno, van 25 naar 7!) weet vast te houden dan gaan die Nederlanders een hoop plezier beleven a.s. zondag!
Bo Bendsneyder heeft er in ieder geval zin in:
Ik kan niet wachten om weer aan de slag te gaan. Silverstone is een circuit waar ik graag rij, het is snel en lang en ik heb er al goede uitslagen weten te behalen: één overwinning en twee podiumplaatsen gedurende mij twee seizoenen in de Red Bull MotoGP Rookies Cup. In Engeland weet je natuurlijk nooit wat het weer doet, maar ik hoop dat we goed weer zullen hebben komend weekend. Mocht het zondag regenen dan proberen we het net zo te doen als in Brno, we zullen zien. Mijn doel vooraf is om minimaal in de punten te eindigen. Zodra het weekend eenmaal is begonnen zullen we kijken of we voor een top tien finish kunnen gaan. We hebben een reeks goede uitslagen weten te scoren en het is belangrijk om deze lijn door te trekken, dat is de enige manier om nog beter te worden.”

In de titelstrijd doet Bo, nog, niet mee. Die gaat tussen Brad Binder en Jorge Navarro, hoewel er een gat van maar liefst 61 punten tussen beide coureurs zit. Maar het kan raar lopen, ook de huidige wereldkampioen Danny Kent verloor tegen het einde van vorig seizoen veel punten. Lorenzo Dalla Porta neemt vanaf Silverstone de plek in van de bij het Sky Racing Team VR46 ontslagen Romano Fenati (die al een aantal aanbiedingen in zowel Moto3 als Moto2 mocht ontvangen).


Vrijdag, zaterdag en zondag..de 'Octo British Grand Prix' op het circuit van Silverstone, Great Brexit! 8-)


TIJDSCHEMA: let op, wijkt op zondag af! in verband met F1:

vrijdag:

10:00 - 10:40 Moto3 (1ste vrije training)
10:55 - 11:40 MotoGP (1ste vrije training)
11:55 - 12:40 Moto2 (1ste vrije training)
14:10 - 14:50 Moto3 (2de vrije training)
15:05 - 15:50 MotoGP (2de vrije training)
16:05 - 16:50 Moto2 (2de vrije training)

zaterdag:

10:00 - 10:40 Moto3 (3de vrije training)
10:55 - 11:40 MotoGP (3de vrije training)
11:55 - 12:40 Moto2 (3de vrije training)
13:35 - 14:15 Moto3 (kwalificatie)
14:30 - 15:00 MotoGP (4de vrije training)
15:10 - 15:25 MotoGP (Q1)
15:35 - 15:50 MotoGP (Q2)
16:05 - 16:50 Moto2 (kwalificatie)

zondag:

10:00 - 10:20 Moto3 (warm up)
10:30 - 10:50 Moto2 (warm up)
11:00 - 11:20 MotoGP (warm up)
13:30 - 14:15 Moto3 (race)
15:00 - 15:45 Moto2 (race)
16:30 - 17:15 MotoGP (race)
 
Laatst bewerkt:
Gaat het regenen?

Weetjewat. Doe verdorie maar een natte baan en een Crutchlow die WEER als raket door het veld gaat.
 
Hoop dat beide heren Lowes er lekker op blijven zitten ! Sam mag de moto 2 winnen en Alex mag zn top 10 pakken, heb een "zwak" voor deze kerels die er alles aan doen om snel rond te gaan op "minder" materiaal ;)

Misschien nog ff een kijktip voor de zondag : de tijden zijn niet wat we "gewend" zijn, omdat er ook nog ergens met turbo stofzuigers gereden word ofzo ;

Moto 3 : 13:30
Moto 2 : 15:00
Moto GP: 16:30

Warm ups vanaf 10:00

Misschien ook handig om het even op te nemen in de mooie OP ?!
 
Ik mag de Lowes broertjes ook wel, maar ze hebben wel van die vieze Britse tyfuskoppen waar je gewoon op wilt rammen :Y
 
Of course..... ja natuurlijk?

óf

Off course..... uit de koers?


Denk 't laatste
 
Laatst bewerkt:
Misschien nog ff een kijktip voor de zondag : de tijden zijn niet wat we "gewend" zijn, omdat er ook nog ergens met turbo stofzuigers gereden word ofzo ;

Moto 3 : 13:30
Moto 2 : 15:00
Moto GP: 16:30

Warm ups vanaf 10:00

Misschien ook handig om het even op te nemen in de mooie OP ?!
Doe ik (uiteraard), dit was in eerste instantie bedoeld als een reply en toen dacht ik 'laat ik er een topic van maken'..
Of course..... uit de koers?
Dat is 'off course'.. ;)
 
Laatst bewerkt:
van Racesport:

Octo British Grand Prix:
Oeps, Jack Miller out, Nicky Hayden- The Kentucky Kid back in MotoGP??????
Jack Miller heeft donderdagmiddag opnieuw foto's moeten laten maken van zijn in Oostenrijk geblesseerd geraakte rug. Nicky Hayden loopt inmiddels met een smile van oor tot oor rond in het Silverstone paddock met stickers onder zijn arm waarbij hij net iets te vaak de Estrella Galicia 0,0 Marc VDS pitbox in en uit loopt!!!!
Nog niks officieel bevestigd maar.........

Zou wel leuk zijn, pist Michael weer eens naast de pot, maarja.
Hopen voor Nicky op een natte race, kan hij misschien nog voor een verrassing zorgen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan