Oefenen op parkeerterreinen enzovoort.

Ik oefen nog wel eens remproeven op verlaten landweggetjes, niet op parkeerplaatsen, vind het zo dom lijken, steeds optrekken en weer remmen. :P

Erg nuttig vind ik, ook aardig geleerd hoe hard ik kan remmen met mijn fietsje. :)
 
Wij oefenen ook wel eens op een industrie terrein bij ons in de buurt, Kun je geweldig om gebouwen heen rijden, kneedown oefenen. Goed asfalt en geen last van anderen en anderen geen last van jouw. Bij voorkeur in het weekend.
 
Voor het oefenen van Wheelies pak ik altijd de polder, lange brede wegen.. :)

Voor knee-downs ben ik altijd naar klaverblad Hoevelaken gegaan. Na 1 middagje klaverblad had ik dat al wel onder de knie. Nu kan ik knee-down zelfs met 5km per uur op een zandpad, maarja is dat wat ik wil :?

Oefenen is altijd goed, meer ben ik van mening om eerst de theorie te leren, of inforamtie zuigen uit ervaren motor-rijders... Zodat je in ieder geval weet wat de dingen zijn die je fout kan doen. Dan moet je zelf uitvinden waar je jezelf het lekkerst bij voelt.

Zoals WKA en ik altijd alles samen leren...
Ook de theorie over wheelies hebben we van een echte wheeliegods gekregen. Deze vertelde ons over de wheelies met de koppeling. Na veel gekloot en handjes die terug gingen omdat die te snel omhoog kwam kregen we er behoorlijk de balen van. Toen ik het een keer op het gas probeerde maakte ik bijna gelijk een wheelie die hoog en langs was zonder dat ik hier van schrok. Deelde deze info met WKA en nu doen we wheelies alsof het niets iet :) Daarmee wil ik dus zeggen dat een ieder zijn eigen manier van fietsen heeft. En dat niet altijd de theorie van anderen de beste is, want deze verteld ook alleen maar uit zijn eigen ervaring....

Maar 1 ding is zeker oefenen roels...

Waarom typ ik deze bullshit eigenlijk? :?
 
Weet bij mij in de stad nog een geweldig stuk terrein liggen waar ze net een nieuwe wir war van asfalt hebben neer gelegd. Ideaal om wheelies en stoppies te oefenen lijkt me. Is alleen nog niet veel bebouwing, maar er word al wel gegraven, dus ligt veel vuil op de weg. Maar even wachten totdat het terrein voltooid is, en er een waardige fiets is voor het betere stuntwerk. Mooi een stukje buiten de bebouwde kom, dus van geen mens last. Of andersom ;) Voor de eventueele kneedown heb ik de afritten van Assen Noord in gedachten. Mooie scherpe bochten, met veel overzicht, die toch wel met een aardige snelheid te nemen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik oefen mijn wheelies nagenoeg altijd op het dak van de Megastores.. Mooi uitzicht op de hele stad en niemand kan er komen met een auto, omdat er paaltjes staan !!

En het Prins Clausplein bij nacht is de ideale knee-down lokatie.. ik spaar nu voor van die vette pads die Ruud ook heeft, met metalen delen erin..kan ik lekker vonken trekken..

Deed Schamperd dat ook niet?? :9~

En Luuk en R1no, en wKJ & wKA (maar die hebben gewone dianese sliders 45 piek met schroeven erin)
 
waar is het dak van de megastores? Lijkt me wel lachen om daar te gaan oefenen.

Bij mijn ouders in de buurt hebben ze een tijdje geleden toen ikzelf nog geen motor had een nieuw industrieterrein aangelegd. Eerst dus al het asfalt en dat lag er schitterend bij. Mooie bochten en geen gebouwen er omheen. Daar werd dus altijd flink gecrossed omdat het bijna een circuit was en er niemand kwam. Hier zijn ook regelmatig wat motoren kapot gereden.
 
Op de Megastores rijden idd wel vaker motoren, maar ook scooters.. Burnouts maken en dergelijke..

Ik maak nu veel stoppie. Mooi gen burnout, ik heb net een paar nieuwe banden.. :j
Wel zonde.. Burnout gaat je zo goed af... (gezien op de grote versie van je avatar... :) )
Afgelopen week weer eens wat geoefend op een parkeerterreintje... Stoppie gaat al wat beter, wheelie is nog steeds huppelen, kneedown duurt nog wel effe en burnout... Laat ik het zo zeggen... Het voorwiel glijdt meer dan het achterwiel... Burnout is toch voorrem in, leunen op de voorkant en geleidelijk gas erop? Geleidelijk gas erop = stuiterend voorwiel, veel gas erop = even loskomend voorwiel...
 
Wel zonde.. Burnout gaat je zo goed af... (gezien op de grote versie van je avatar... :) )
Afgelopen week weer eens wat geoefend op een parkeerterreintje... Stoppie gaat al wat beter, wheelie is nog steeds huppelen, kneedown duurt nog wel effe en burnout... Laat ik het zo zeggen... Het voorwiel glijdt meer dan het achterwiel... Burnout is toch voorrem in, leunen op de voorkant en geleidelijk gas erop? Geleidelijk gas erop = stuiterend voorwiel, veel gas erop = even loskomend voorwiel...
Ik denk dat je beter ineens veel gas kunt geven ipv geleidelijk opbouwen, je moet je achterband niet de kans geven grip te krijgen, moet gelijk gaan glijden lijkt me. :)
 
Ik oefen mijn wheelies overal ;) Zelfs hier in de straat even op z\'n achterwiel gooien, weet zeker dat er mensen wel gaan klagen als ik rondjes blijf rijden, dus zoek ik een weg langs een dijk op waar alleen fietsers zijn en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel af en toe een auto. Verder gewoon een industrieterrein in het weekend.

Remproef heb ik laatst nog uit moeten voeren, echter niet vrijwillig, maar ik was wel redelijk geslaagd. ik bleef overeind ;)
 
Op het eind van een verlaten weg wil ik nog wel eens knoerhard remmen, gewoon om te kijken hoe hard dat kan (ongelooflijk hard dus). Bochtenwerk oefen ik meestal op rotondes, daar barst het van in Lelystad...

Ik zoek alleen nog een mooie plak asfalt voor aanvullende oefeningen. Weet iemand een mooi parkeerterrein in Lelystad? Iets in de grootte-orde van de parkeerterreinen van Palazzo en Bataviastad maar dan zonder obstakels en zonder klinkers. Wie-o-wie :?
 
ik heb bij het burnouten gemerkt dat het gemakkelijker is om redelijk snel gas te geven, als het achterwiel nml. heel traag spint geeft die nog het meeste wrijving en duwt die dus ook harder het voorwiel weg waardoor je snel gaat glijden

gewoon rechtstaan op de steps, gewicht naar voor. voorrem in en snel maar toch niet te bruusk op het gas en de koppeling lossen.
 
Heb veel geoefend op parkeerterreinen enzo. Ideaal voor kneedowns en stoppies. Voor wheelies zijn parkeerterreinen vaak wat klein. Ook mijn icoontje is geschoten op een parkeerplaats.
 
Gebruik ook regelmatig een industrie terrein voor het oefenwerk. Wheelies en stoppies daar ook door rustig opbouwen geleerd. Nuttig en leuk tegelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan