Oefenterreinen

Dawg

MF veteraan
27 apr 2004
8.381
0
Korte intro:
ik ben student (in Breda) en ben bezig met mn motor-rijbewijs (Belgisch systeem).
Ik rij dus op het moment met een 'voorlopig rijbewijs' en heb 02-07 een afspraak voor mn examen. Het weekend daarvoor heb ik een gratis MAG-screening, waar alle manoeuvres geoefend worden, en waar je van professionele instructeurs tips krijgt.
Dit heb ik zo gepland zodat ik goed voorbereid naar het examen kan gaan.
Nu heb ik de volgende vraag:
weet iemand in de buurt van Leuven (Belgie) een open oefenterrein,
waar die examenmanoeuvres geoefend kunnen worden?
zodat ik regelmatig het een en ander kan gaan oefenen.
Bedankt
Dawg

Ja dat kan,
alleen er zijn een aantal handelingen die moeilijk geoefend kunnen worden op een gewoon terrein.
slalom, 8'jes, remproef... dat gaat allemaal wel
alleen in Belgie moet je ook over een balk rijden (10m x 10cm)
en een halve crikel achteruit lopen met de motor met bepaalde straal en maximum breedte.
en daarom wou ik weten of er misschien ergens een open oefenterrein is.
tx anyway
Dawg

Voor de "balkentest" pak je toch een kilometertje spoorweg mee, dan lukt het wel :o

Je kan toch zelf ergens iets neerleggen wat de grensen van je halve draai achteruit, aangeeft?

bel eens naar de plaatselijke rijscholen en informeer of ze hun terreintje opstellen na de oefenuren.

Tja anders doe zoals ik. Ik heb het gewoon op hun terreintje gedaan na 21.00u dan komt daar toch niemand meer...

Veel succes maar ik kan je spijtiggenoeg niet helpen met het vinden van een terreintje in Leuven.

P.S.: Trek je niet AL te veel aan van de balk. Ik zag er ook enorm tegen op maar als je rustig blijft dan gaat hij ervanzelf over heen...

Dan zoek ik verder :)
voor de balk ben k eigenlijk ook niet bang hoor, met die paar uur verplichtte lessen ging ik er 18 van de 20 keer zonder moeite over.
Toch bedankt voor de tips
Dawg

Dan zoek ik verder :)