Oeps geen stepjes....

Slide-SM

Die hard MF'er
21 feb 2006
512
0
Zeeland
Laatst heb ik een KTM SMC 660 gekocht, echt een fantastisch ding. Hij kan vooruit, links rechts en met een beetje hulp ook nog achteruit. Wat is dan het probleen zou je zeggen... Nou het volgende mijn vriendin wil ook graag mee. achterop dus. Op zich ook geen probleem maar een setje duo-stepjes zou toch wat comfortabeler zijn. Iemand een idee of er duo steps te monteren zijn. En zo ja waar zijn deze te vinden :?


 
Laatst bewerkt:
660 heeft alu subframe dat niet zo heel sterk is (voor het gewicht)

625/640/640duke heeft stalen subframe dat wel sterk genoeg is, maar na verloop van tijd als je veel duo gereden hebt, ontstaan er ook scheurtjes.....(zelf gezien)

btw: als iemand steppies wegdoet, ik zoek er nog , ik heb ze niet gehad
 
ligt aan het bouwjaar...
bij die met dubbele piepen kan het wel, bij de enkele piep is het subframe van alu. Als het goed is staat het ook op je papieren dat je niemand mag meenemen...

maarre.... met zun 2-en op een smc :?
 
tis ook niet echt een motor om lekker te gaan toeren met zn 2en he??

in mijn boekje staat ook dat er maar 1 iemand op mag (tegelijkertijd)
 
ligt aan het bouwjaar...
bij die met dubbele piepen kan het wel, bij de enkele piep is het subframe van alu. Als het goed is staat het ook op je papieren dat je niemand mag meenemen...

maarre.... met zun 2-en op een smc :?


625 2004 is wel degelijk met stalen subframe
en met ze 2, leuk toch :+
 
Als jezelf 120kg weegt,En je vriendin 85kg :X
Is een stalen achterframe wel een vereiste :Y

Als het totaal gewicht maar niet over de 130kg komt.
 
De 130 max regel is op zich een goeie, maar blijf je toch het probleem houden dat de steps niet te monteren zijn.
 
Op mijn XR zitten standaard ook geen duo-steps
en staat vermeld dat hij maar 100kg belast mag worden

Ik heb er zelf een paar duo-stepjes op geschroefd en rijd regelmatig een stukje duo (en nee, niet off-road). Je moet de vrouw tenslotte ook tevreden houden.
(dat zal compleet met bepakking toch zo'n 190kg zijn)
Zelfs na 5 jaar nog geen probleem hoor
Maar troost je op dit soort motoren (zadels) houd ze het nog niet meer dan 30km vol achterop :+

ik neem aan dat beide alu subframes redelijk vergelijkbaar zijn
 
Heren bedankt voor de reacties, conclusie met wat kunst en vliegwerk is het te doen maar niet aan te raden.

Wat mij betreft mag er een slotje op. :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan