Oeps, glad stukje?

Dampkring

Die hard MF'er
30 okt 2003
387
0
Lekkerkerk
Tsja, na al die jaren heb ik er ook aan moeten geloven.

Afgelopen dinsdag, onderweg naar mijn werk, redelijk hard onderuit gegaan op de rotonde bij Capelle aan de IJssel. Afgevoerd met de ambulance naar het Erasmus waar ze constateerden dat ik drie gebroken ribben en een klaplong er aan over heb gehouden.

Na een paar dagen een drain uit me borstkas en een ruggeprik uit mijn rug (duh)te hebben gehad, afgelopen vrijdag ontslagen om thuis verder genezen. Dit met een bak aan pijnstilling van heb ik u daar.

En moet eerlijk toegeven, dit doet behoorlijk zeer.

Aan de andere kant realiseer ik mij ook net even wat meer dat dit ook compleet verkeeerd had kunnen aflopen.

Anyway, even van me afschrijven lijkt me prettig en hier vind ik wel een luisterend oor (denk ik zo).

Ik was al zo'n 10 kilometer onderweg en een paar rotondes verder, dus echt koude banden kunnen het haast niet meer geweest zijn. Daarbij was het insturen van de rotonde naar rechts geen enkel probleem en ging het compleet fout bij het overgaan naar links voor 3 kwart rond richting Rotterdam. Stond vooraan (zoals altijd eigenlijk wel) en gaf goed gas (let wel, het is "maar" een Africa Twin) maar gok dat ik de 50 wel moet hebben gehaald. Of het het achterwiel was of beide wielen kan ik je niet meer vertellen, maar wel dat het goed mis was toen ik me realiseerde op het moment dat de motor verder naar links helde (en sneller) dan gepland.
Op de linkerkant gevallen en op mijn rechterkant geeindigd, wilde opstaan, maar dat ging niet. Per direct last van de ademhaling, zo'n gevoel dat je net een klap op je middenrif hebt gekregen, je wil wel, maar het lukt niet.
In je ooghoek zie je dan ook nog eens de auto die achter je stond bij het verkeerslicht langs je heen rijden, kennelijk in de veronderstelling dat dit een normale manier is om een bocht te nemen (raar dat je zoiets registreert).
Motor is doorgegleden en heeft een lantaarnpaal net mis gehouden (of misschien niet, heb het niet meer kunnen controleren), stil komen te liggen in het stukje gras voor het fietspad (gelukkig maar, genoeg scholieren onderweg op dat moment).

Maar dan al snel twee mannen en een vrouw die actie nemen, 112 bellen en, echt een geluk bij een ongeluk, een van de mannen medisch onderlegd (of voor zover ik het goed heb begrepen lid van een rapid response team). Heeft mij eigenlijk helemaal nagelopen voordat de ambulance arriveerde. De andere man, die mijn hoofd ondersteunde, heeft waarschijnlijk 10 blauwe plekken op zijn onderbeen staan. Had echt iets nodig om in te knijpen.

En dus afgevoerd naar het Erasmus in Rotterdam waar ik absoluut de zorg heb gekregen die ik nodig had. Petje af voor deze mensen.

Trouwens, petje af voor alle mensen die je op zo'n moment de helpende hand toesteken. Ging idee of ik net met hen in contact zou kunnen komen, kan wel een bedankje af (minimaal).

Ow, en laten we mijn kleding niet vergeten te bedanken die deze onvrijwillige kennismaking met het asfalt niet hebben overleeft. Als je, dik onder de pijnstillers, een aantal malen hoort zeggen dat ik bar weinig schade heb opgelopen en dat dat moet komen door mijn motorkleding, dan is het het geld meer dan waard.

Volgende stap is er achter komen wat de schade is aan de motorfiets. Dit laten fixen, nieuwe kleding laten aanrukken en over een paar weken weer opstappen. Sommige verklaren me voor gek, andere weet dat het niet anders kan. Het zit toch een beetje in je bloed.
(Vrouw twijfelt aan bovenstaande, maar dat lijkt me logisch na afgelopen week. Zomaar een telefoontje ontvangen waarin je te horen krijgt dat je man is afgevoerd naar het ziekenhuis gaat je ook niet in de koude kleren zitten).

Goed, daar ben ik weer even vanaf.

Op naar herstel.
 
Heel veel sterkte met je herstel! Toch net iets te vochtig wegdek?
 
Laatst bewerkt:
Heel veel beterschap, het kan op sommige plekken al vriezen. Eerder deze week zou het plaatselijk aan de grond al hebben gevroren dus mogelijk zou daar de reden voor je val kunnen liggen.
Maar evengoed is het schrikken, gelukkig was er snel hulp ter plaatse en ben je goed geholpen op de SEH.
Gelukkig kun je het navertellen, en na je herstel snel de motor weer op (indien mogelijk). Maar een klaplong duurt wel even heb ik begrepen (week of 6).
 
Bedankt mensen voor het medeleven. Het is af en toe gewoon fijn om dat even te horen.

Opstappen gaat zeker wel weer gebeuren. Aversie tegen files is vele malen groter dan de angst om nogmaals te vallen.

Zal eens zien of de politie kan, wil en mag meewerken in het achterhalen van de mensen die een helpende hand toestaken.
 
Ik,hoop,dat je niet verkouden wordt..... Niet fijn met gebroken ribben. :P beterschap !
 
Laatst bewerkt:
Beterschap man!

Snap dat je de mensen die zo snel gereageerd hebben wilt bedanken. Is dat misschien niet mogelijk via de politie / ambu? Misschien dat zij die namen opgeschreven hebben. (geen idee wat het protocol hiervoor is? MBM?)
 
Beterschap.
en het kan ook diesel zijn geweest of zo en dat je het misschien over het hoofd hebt gezien.
Hier heeft het de laatste dagen niks anders gedaan dan regenen en het is net of dat spul overal vandaan komt :X
 
sterkte man. gelukkig heeft je kledij zijn werk goed gedaan en heb je er relatief 'weinig' aan overgehouden.
heb laatste week ook wat glibberpartijen gehad, maar gelukkig niet op rotondes.
ik rij het hele jaar door, dus ik vermoed dat de kans best groot is dat ik op een keer hetzelfde als u ga meemaken.

Hou je goed, pieker er niet teveel over, en stap van zodra het gaat weer op een motor.
Knap dat die mensen je zo goed hebben bijgestaan, en heel knap van je dat je een dankbaar persoon bent.

Nu hopen dat de schade aan je fiets ook meevalt!
 
Laatst bewerkt:
Beterschap, de rotondes hier in de buurt zijn momenteel ook spekglad, ik vermoet ook olie/diesel, gister ochtend maakte de achterband ook diverse uitstapjes .... Daarna als een oud wijf de rotondes genomen. Voor de rotondes is er niks aan de hand ...paar x getest door flink te remmen totdat abs ingreep, gewoon normaal wegdek, maar de rotonde zelf en het stukkie eraf spekglad.
 
Ik lees dit terwijl ik met mijn voet omhoog zit omdat ik twee dagen terug ook onderuit ben gegaan en daar een gekneusde rib en gebroken middenvoetsbeentje aan over heb gehouden. Dan wel op een recht stuk en niet eens in een bocht of rotonde.

Nadat ik onderuit gegaan ben ben ik geholpen door iemand in een busje achter mij en een gebrekkig Nederlands sprekende man. Ik kon dan zelf wel opstaan op het moment, maar mijn motor overeind krijgen en verplaatsen was onmogelijk. En echt waar, zoals je zegt zou ik ze nu achteraf dus zo ontzettend graag willen bedanken, maar die kans is er helaas niet.

Ik heb mijn eigen vader kunnen bellen en die heeft mij naar het ziekenhuis gebracht. Daar hebben ze mij van top tot teen nagekeken en wat mij toen opviel was de reactie op mijn motorkleding. Ik kreeg meerdere malen, onafhankelijk van het ziekenhuispersoneel te horen dat ze blij waren mij volledig beschermt te zien en kreeg van hun reactie dan ook mee dat ze het heel vaak anders zien.

(filmpje van de crash staat in het onderweg meegemaakt topic) *schaamtevolle zelfpromotie*

Maar heel goed, laat je niet tegenhouden om weer op de motor te stappen. Het is een risico wat je neemt als je op de motor stapt maar had net zo goed niet kunnen gebeuren.
 
Sterkte! en hopen dat de schade mee valt.
Inderdaad, ga ook regelmatig als een oud wijf door de bocht, maar goed, alsje weet dat ze glad zijn..........

better safe then sorry
 
Terug
Bovenaan Onderaan