Oeps....

ArnevR

MF'er
12 aug 2012
52
35
Drenthe
FEFD8569-33F5-443B-B9DC-38729C2ECB6B.png
 
Inderdaad...

Beetje tegenstrijdig :? :

* voor zover bekend zijn er geen gewonden gevallen en bleef het bij materiële schade.
* Daarbij is een persoon gewond geraakt en naar het brandwondencentrum van het UMCG in Groningen vervoerd.
 
zonde.....☹

Toch bijzonder dat het nu een aantal keer misgaat. Eerst serieus bij moto-e en nu bij de studenten. Team van enschede had ook al een fikkie gehad op een circuitdag dacht ik gelezen te hebben.

Nemen ze dan toch iets te veel "risico" bij het laden? Of onder wat voor gebruiksomstandigheden vliegt zo'n installatie in de fik?

is niet goed voor de ontwikkeling en promotie van die wedstrijden ben ik bang....

Later,

Loek
 
Ik heb dit niet grappig bedoeld,wat ik wel erg vind is het electrisch rijden,dit vind ik niet thuishoren op een motor.dit is mijn mening.

Bespaar je de moeite, die discussie ga je echt niet winnen, velen zijn je voor gegaan.
 
Ik hoef niet te winnen,maar deze jongens moeten begrijpen dat het hele accu rijden maar speelgoed is,dit is mijn mening, hetzelfde geldt voor Tesla enz.*O*
 
Het is een hype, waait wel weer over als er een beter (realistischer) alternatief is.
 
De toekomst is helaas niet aan de verbrandingsmotor, hoe mooi ik dat ook vind. De elektrische motor en auto met accu's is een tussenfase, de toekomst is wel elektrisch, maar zonder accu's. Wat het uiteindelijk wordt is de vraag, waterstof met brandstofcel of een kleine reactor waar je tien jaar mee rijdt zonder bij te laden/tanken misschien.

De motor met zuigers en krukassen is aan zijn laatste fase bezig.
 
Het probleem is dat ze veel te hard willen gaan met de ontwikkeling. Mensen worden bijna moraal verplicht om een elektrische auto te kopen terwijl het nog in de kinderschoenen staat.

Op die manier krijgen mensen vanzelf een afkeer tegen elektrische auto's. Je moet dat langzaam in laten voegen.
 
@Hansyam, ik ben een echte petrol head. Zo eentje die liever carbs heeft dan injectie. Open pijpen, en de geur van een vet lopende fiets of Castrol R. Die een oude 2.5 diesel rijdt. En tweetacten.
Maar na enkele ritten op energica Eva en Ego ben ik om. Niet dat ik mn pruttelpotjes of duc in wil ruilen, maar elektrisch motorrijden is óók gaaf!
Oneindig koppel bijvoorbeeld, of het gieren van de “straight cut” primary drive. Allemaal emotie.
Echt, ooit moet je het zelf eens ervaren. 😉
Terug naar topic: verwondingen lijken mee te vallen. Motor heb ik paar maanden geleden nog bewonderd. Zonde en sneu voor het team.
Zal een leercurve zijn. Vroeger vloog er ook nog wel eens een formule 1 auto in de pits in de fik....
 
@Hansyam, ik ben een echte petrol head. Zo eentje die liever carbs heeft dan injectie. Open pijpen, en de geur van een vet lopende fiets of Castrol R. Die een oude 2.5 diesel rijdt. En tweetacten.
Maar na enkele ritten op energica Eva en Ego ben ik om. Niet dat ik mn pruttelpotjes of duc in wil ruilen, maar elektrisch motorrijden is óók gaaf!
Oneindig koppel bijvoorbeeld, of het gieren van de “straight cut” primary drive. Allemaal emotie.
Echt, ooit moet je het zelf eens ervaren. 😉

:^ Helemaal mee eens.

Ik heb een dagje Zero mogen rijden van de importeur. Voor die dag vond ik het ook onzin, overbodig en vooral gewoon stom.
De dag erna was ik aan het kijken wat zo'n ding 2ehands nog mocht kosten :X :+


Hoe kun je roepen dat het niets is als je het nog nooit gedaan hebt ?
Ja, de beleving is anders maar dat is zowel positief als negatief. Positief wint bij mij met 9/1
( al zou ik geen van mijn huidige motoren ervoor weg willen doen... erbij O-) )

full
 
De toekomst is helaas niet aan de verbrandingsmotor, hoe mooi ik dat ook vind. De elektrische motor en auto met accu's is een tussenfase, de toekomst is wel elektrisch, maar zonder accu's. Wat het uiteindelijk wordt is de vraag, waterstof met brandstofcel of een kleine reactor waar je tien jaar mee rijdt zonder bij te laden/tanken misschien.

De motor met zuigers en krukassen is aan zijn laatste fase bezig.

Waterstof heeft als gigantisch nadeel dat het het lichtste element is en dus bijna uit elke tank, leiding, etc ontsnapt, behalve wanneer je het bindt aan een ander element, waardoor je het bijvoorbeeld als ammoniak of aardgas meeneemt, maar dan is dus meteen de enorme reactiviteit teniet gedaan en moet je het splitsen voor je er weer (veel) energie uit kunt halen.

Ik denk dat een kleine reactor in elk(e) voertuig/huis/woonwijk/dorpskern eigenlijk de enige oplossing zal zijn voor ons bijna logaritmisch toenemende energieverbruik. Alleen is de vraag hoe. Een kernreactor kun je in principe niet zomaar aan of uit zetten zoals een brandstofmotor, dus waarschijnlijk koppel je je voertuig aan het net waar die stroom levert voor anderen als jij het niet gebruikt oid.
 
Waterstof heeft als gigantisch nadeel dat het het lichtste element is en dus bijna uit elke tank, leiding, etc ontsnapt, behalve wanneer je het bindt aan een ander element, waardoor je het bijvoorbeeld als ammoniak of aardgas meeneemt, maar dan is dus meteen de enorme reactiviteit teniet gedaan en moet je het splitsen voor je er weer (veel) energie uit kunt halen.

Ik denk dat een kleine reactor in elk(e) voertuig/huis/woonwijk/dorpskern eigenlijk de enige oplossing zal zijn voor ons bijna logaritmisch toenemende energieverbruik. Alleen is de vraag hoe. Een kernreactor kun je in principe niet zomaar aan of uit zetten zoals een brandstofmotor, dus waarschijnlijk koppel je je voertuig aan het net waar die stroom levert voor anderen als jij het niet gebruikt oid.
In Duitsland is men serieus bezig met H2 als energie voor auto's.
 
@Hansyam, ik ben een echte petrol head. Zo eentje die liever carbs heeft dan injectie. Open pijpen, en de geur van een vet lopende fiets of Castrol R. Die een oude 2.5 diesel rijdt. En tweetacten.
Maar na enkele ritten op energica Eva en Ego ben ik om. Niet dat ik mn pruttelpotjes of duc in wil ruilen, maar elektrisch motorrijden is óók gaaf!
Oneindig koppel bijvoorbeeld, of het gieren van de “straight cut” primary drive. Allemaal emotie.
Echt, ooit moet je het zelf eens ervaren. 😉
Terug naar topic: verwondingen lijken mee te vallen. Motor heb ik paar maanden geleden nog bewonderd. Zonde en sneu voor het team.
Zal een leercurve zijn. Vroeger vloog er ook nog wel eens een formule 1 auto in de pits in de fik....
We worden “allemaal” steeds wijzer en proberen we veiligheid zoveel mogelijk in te bouwen. Maar voordat het veilig is moeten er eerst ongelukken gebeuren.
Ik gok dat ik eerst ga beginnen aan een electrische fiets en dat er ooit een elemotor bij komt.
 
In Duitsland is men serieus bezig met H2 als energie voor auto's.
In Duitsland proberen sommige groepen wanhopig een IC industrie in leven te houden. Dat gaan ze niet redden. De VW groep snapt het, BMW een beetje, alle andere conservatieven worden straks links en rechts ingehaald door India en China.
 
Terug
Bovenaan Onderaan