Oeps....

Batterij motoren is toch eigenlijk willen maar niet kunnen 🤪je moet toch wat nietwaar?zoals ik al eerder zei,het is en blijft speelgoed 😁
Iedereen heeft recht op zijn mening.
Jij hebt je mening inmiddels erg duidelijk gemaaakt.
Nu nog doorgaan komt over als bewust blijven zeuren en de sfeer verpesten en daar zit niemand op te wachten.

Graag weer ON-TOPIC !!
 
https://www.facebook.com/NovaElectricRacing/ zei:
While doing maintenance to prepare for the second training, our motorcycle caught fire. As we take safety very seriously, we followed all the safety procedures correctly, but due to a very unfortunate combination of unforeseen events, a fire got ignited. Unfortunately, one of our team members got injured during the incident, but according to medical specialists he will fully recover within a few weeks. Thanks to the quick response of the team, the emergency services and our colleagues from the neighboring stands, the fire was contained rather quickly and no severe damage or harm was done.

Als ik het zo lees, dan is er blijkbaar tijdens onderhoud wat mis gegaan, en niet met het laden.
Wie weet komt er nog eens een update over wat er precies is fout gegaan.

Overigens goed om te lezen dat ze dit zelf zien als moment om te leren, en zich niet uit het veld laten slaan. :}
 
Van oudsher is de racerij de plek om de grenzen op te zoeken, om te verkennen wat er mogelijk is.

Inmiddels rijden er steeds meer elektrische bussen, straks komen er elektrische vrachtwagens en elektrische (veer)boten en die enorme batterijpakketten moeten allemaal veilig geladen worden onder alle omstandigheden, telkens opnieuw. Reken maar dat daar momenteel hard aan gewerkt wordt en dan kan men leren van een geval als dit.

Het is en blijft belangrijk om te leren van fouten en bijbehorende maatregelen te nemen; dat is immers waardoor ook de luchtvaart zo veilig is geworden.
 
Ik heb geen exacte cijfers maar ik had begrepen dat het aanzienlijk was 🧐
Was alleen tijdens het opladen ,kun je nagaan,wat er vrij komt, als er mee gereden wordt🤔
Verder kwamen er ook nog zeer giftige koolwaterstoffen vrij.😕
Ik hou het nog maar een tijdje bij,een stuk minder vervuilende ,brandstof motor🤗
 
Pffft, is de ene troll de mond gesnoerd... zoals je in Artemecion's bericht hierboven kunt lezen was 't niet tijdens laden. ;)
Ik houd 't ook nog een tijdje bij een brandstofmotor, maar vooral omdat ik die elektrische niet betalen kan. _O-
 
Van dat laden haal ik niet uit dat artikel...

....Ik hou het nog maar een tijdje bij,een stuk minder vervuilende ,brandstof motor🤗 ....
Onzin natuurlijk en dat weet je.

Die andere trol heeft geen enkele vraag beantwoord, wat is jouw oplossing voor het wegverkeer als na 2030 geen nieuwe verbrandingsmotoren mogen worden verkocht ?
 
Ik heb geen exacte cijfers maar ik had begrepen dat het aanzienlijk was 🧐
Was alleen tijdens het opladen ,kun je nagaan,wat er vrij komt, als er mee gereden wordt🤔
Verder kwamen er ook nog zeer giftige koolwaterstoffen vrij.😕
Ik hou het nog maar een tijdje bij,een stuk minder vervuilende ,brandstof motor🤗


Wat voor motor rijd je zelf?
 
Wat een niveau zeg,omdat er mensen zijn die verder willen rijden dan max 100km😂😂🤣

@Hansyam Heb je deze reply soms gemist ?

Als je alleen komt zeuren en zeiken, kun je beter wegblijven uit dit topic. Volgende onzinnige reply in dit topic betekend een week niet kunnen inloggen op M-F.



De vaste gebruikers zouden ook zelf wat kunnen bijdragen aan de sfeer. Door bv niet andere gebruikers voor troll uit te maken en reply die je niet aan staan gewoon te negeren.
 
on topic : E bikes produceren veel CO2 als ze in de fik vliegen 🤗
CO2 is te verwaarlozen, maar er komen wel heel ongezellige dampen vrij als die accu's in de fik gaan en ze zijn ook niet te blussen. De hele motor in een grote bak water of gewoon de haven inrijden.
 
Er wordt hier censuur gepleegd,sommige van mijn antwoorden worden weggehaald. 🤔
Kwalijke zaak in een democratie waar vrijheid van menings uiting geldt😕
ik ben er weg van,.................een richtingdenken🧐


Klopt, onzin heb ik verwijderd.
M-F is geen democratie, je bent gast op dit forum.
Als je in t cafe te gast bent gedraag je je toch ook ? En anders word er wat van gezegd en als je doorgaat word je eruit gegooid.













Schijnbaar zijn er mensen die bewust dit topic om zeep willen helpen ?

Aanvullende off-topic ook maar weer weggehaald.

Absurd dat 2 gebruikers die zelf helemaal niets met elektrisch rijden hebben hier op zo'n manier komen posten en een topic verneuken waar ze zelf geen interesse in hebben. Moedwillig iets vernielen zonder er zelf iets mee op te schieten. Zielig en kinderachtig.

Mijn waarschuwingen zijn op, volgende stap is een (temp)ban.
 
CO2 is te verwaarlozen, maar er komen wel heel ongezellige dampen vrij als die accu's in de fik gaan en ze zijn ook niet te blussen. De hele motor in een grote bak water of gewoon de haven inrijden.

En dat wordt ook altijd heel breed uitgemolken in de media... Alles om maar een negatief beeld te krijgen. Zelfs een incident in Sjanghai staat hier meteen op de voorpagina.

Een Li-Ion batterij is nooit leeg; bij SoC van 0% zit er nog net zoveel energie in als dat er gebruikt is vanaf 100%. Dat doen ze om de zaak heel te houden.
Bekijk die video van die veerboot maar eens, die batterijen worden zo intensief gebruikt dat ze het werktraject nog veel verder hebben ingeperkt, puur om de zaak zo weinig mogelijk te laten slijten.

De Li-Ion batterij is uitgevonden in 1980, al bijna 40 jaar geleden en de ontwikkeling is nog lang niet afgevlakt.
Eens in de maand of zo is er nieuws over weer een doorbraak op batterijgebied, dan is er een veelbelovende combinatie van materialen gevonden die ergens erg goed in is, vaak gaat het dan over energiedichtheid. Maar aan een batterij worden meer eisen gesteld dan alleen de energiedichtheid. Bijna al die nieuwe ontwikkelingen stranden op andere zaken waar ze blijkbaar toch niet aan kunnen voldoen. En als het niet vastloopt is er nog een enorm traject te gaan voordat ze op grote schaal kunnen worden toegepast.
Wat ik bedoel te zeggen, er is niet zomaar een bruikbaar alternatief voor Li-Ion dat ook nog op voldoende grote schaal geproduceerd kan worden.

Tesla heeft onlangs Maxwell Technologies gekocht, dat bedrijf heeft een nieuw type supercondensator uitgevonden.
Dat ding is energiedichter dan een Li-Ion batterij, kan ook veel grotere stromen aan maar is niet geschikt voor langdurige energieopslag.
Het idee is deze supercondensator te gebruiken in combinatie met een Li-Ion pakket. De condensator verwerkt grote stromen bij optrekken en vooral bij regenereren waardoor het Li-Ion batterijpakket kan worden gespaard.
De verwachting is dat deze techniek gebruikt gaat worden in de Semi en de Roadster 2.
 
Laatst bewerkt:
Wat een niveau zeg,omdat er mensen zijn die verder willen rijden dan max 100km😂😂🤣

OK, even de praktijk erbij; dus niet van horen zeggen, of op BNR radio zei iemand etc.

Zero DS 11.4 2014 (dus al 5 jaar oud)
Praktijk actieradius 200 tot 250 km
Van enige degradatie van het batterijpakket is nog niets te merken.

Nu jij weer, maar dan graag niet met verhalen van de neef van de buurman z'n schoonzuster.
 
OK, even de praktijk erbij; dus niet van horen zeggen, of op BNR radio zei iemand etc.

Zero DS 11.4 2014 (dus al 5 jaar oud)
Praktijk actieradius 200 tot 250 km
Van enige degradatie van het batterijpakket is nog niets te merken.

Nu jij weer, maar dan graag niet met verhalen van de neef van de buurman z'n schoonzuster.
Amen😂
 
Tesla heeft onlangs Maxwell Technologies gekocht, dat bedrijf heeft een nieuw type supercondensator uitgevonden.
Dat ding is energiedichter dan een Li-Ion batterij, kan ook veel grotere stromen aan maar is niet geschikt voor langdurige energieopslag.
Het idee is deze supercondensator te gebruiken in combinatie met een Li-Ion pakket. De condensator verwerkt grote stromen bij optrekken en vooral bij regenereren waardoor het Li-Ion batterijpakket kan worden gespaard.
De verwachting is dat deze techniek gebruikt gaat worden in de Semi en de Roadster 2.

Als ik dit lees, wordt ik daar wel blij van!
Een mooie toepasing van een condensator.
 
OK, even de praktijk erbij; dus niet van horen zeggen, of op BNR radio zei iemand etc.

Zero DS 11.4 2014 (dus al 5 jaar oud)
Praktijk actieradius 200 tot 250 km
Van enige degradatie van het batterijpakket is nog niets te merken.

Nu jij weer, maar dan graag niet met verhalen van de neef van de buurman z'n schoonzuster.

Ik ben wel benieuwd hoe je die 200 tot 250 kilometer weet te halen. Rijd je maximaal 60 km/h? De DS 11.4 heeft dacht ik een kleiner accupakket dan de laatste modellen, dus dat zou betekenen dat je tot wel 300 kilometer zou moeten kunnen halen. Dat zijn interessante cijfers voor mensen die in de Randstad werken en niet extreem veel kilometers rijden namelijk!
 
Terug
Bovenaan Onderaan