Oermans shovelproject

voor het laswerk heb ik iemand die het aluminiumlassen al jaren voor mij doet(50cc racebrommer) en nog nooit problemen mee gehad maar tis dat de gaten wel redelijk precies opnieuw moeten gemaakt worden, mischien maar wachten tot de avondschool draaien en frezen terug bezig is dan heb ik alle benodigde machines binnen handbereik en als ik het dan verklooi is het men eigen schuld en moet ik niemand niet vervloeken O-)
 
Yep wij hebben er weer een onderdeeltje bij :9~
Gekocht via marktplaats en vandaag netjes aangekomen.
Het betreft een messing stuurklem

full
 
Heb ik weer het geluk gehad een hardtailframepje op de kop te kunnen tikken *D
Maandag ga ik het afhalen en zal er dan fotos van posten, het is wel maar een simpel frame maar daar hou ik juist van.
Dus word het shovelproject een handgeschakelde hardtail mean machine :X
 
Ik heb het hardtail frame gekocht maar is niet geschikt voor men project omdat het wat breed is naar mijn zin, er past een 230 band in en dat is niet wat ik wil.
Denk dat ik het swingarmframe ga ombouwen tot hardtail met gegoten schetsplaten
 
Ik heb het hardtail frame gekocht maar is niet geschikt voor men project omdat het wat breed is naar mijn zin, er past een 230 band in en dat is niet wat ik wil.
Denk dat ik het swingarmframe ga ombouwen tot hardtail met gegoten schetsplaten
full

Swingarms...zeer veelzijdig. :Y
 
Zo langzaam maar zeker krijgen we alle onderdelen bij elkaar voor het shovel gedoe.
Nu weer twee paar supersixties handvatten aangeschaft :9~

full
 
Zo langzaam maar zeker krijgen we alle onderdelen bij elkaar voor het shovel gedoe.
Nu weer twee paar supersixties handvatten aangeschaft :9~

(Afbeelding)
Wat kost nou zoiets?Heb zelf vandaag twee solexbandjes in het solexparadijs gekocht voor 34 e..Stonden heel veel solexen maar ook een zeer originele Norton Commander. :Y
mooi stock is niet lelijk. :}
 
Wat kost nou zoiets?Heb zelf vandaag twee solexbandjes in het solexparadijs gekocht voor 34 e..Stonden heel veel solexen maar ook een zeer originele Norton Commander. :Y
mooi stock is niet lelijk. :}
bedoel je de handvatten?
 
Ik heb het hardtail frame gekocht maar is niet geschikt voor men project omdat het wat breed is naar mijn zin, er past een 230 band in en dat is niet wat ik wil.
Denk dat ik het swingarmframe ga ombouwen tot hardtail met gegoten schetsplaten


............... of je koopt en 'nieuwe', nooit gebruikte http://cgi.ebay.de/Harley-Davidson-Rahmen-Neuteil-Wishbone-Starrahmen-NEW_W0QQitemZ160032591195QQihZ006QQcategoryZ68414QQrdZ1QQcmdZViewItem (Wishbone) .........
 
Bey bey oma

Zo we zijn eindelijk nog eens aan het sleutelen geraakt.
Heb de shovel volledig gedemonteerd en alleen frame,motor en versnellingsbak overgehouden, voor de liefhebbers de rest staat te koop.
MAAR ik heb één groot probleem en dat is namelijk dat ik het gedeelte van de koppeling (vingers) er niet afkrijg.
Heb zelf een trekker gemaakt en zelfs met heet stoken komt er geen beweging in :( :(
 
Bey bey oma

Zo we zijn eindelijk nog eens aan het sleutelen geraakt.
Heb de shovel volledig gedemonteerd en alleen frame,motor en versnellingsbak overgehouden, voor de liefhebbers de rest staat te koop.
MAAR ik heb één groot probleem en dat is namelijk dat ik het gedeelte van de koppeling (vingers) er niet afkrijg.
Heb zelf een trekker gemaakt en zelfs met heet stoken komt er geen beweging in :( :(
Naaf zit op een banaanspietje.Moet er met goeie trekker toch echt af kunnen.Drukstift eerst verwijderen ivm druklager.
 
Na een trekker gemaakt te hebben met hydraulische piston van 6ton drukkracht alles onder druk gezet en goed heet gestookt en een paar ferm tikken met een zware hamer op de achterkant van de piston kwam het er dan toch eindelijk af.
En geloof me, ik heb al redelijk wat met trekkers gewerkt maar dit zat toch echt vast.
De opluchting toen het er af kwam was des te groter :9~ :)
 
Ehm....Oerman, verkoop je toevallig dat zadel van die rode scahdefiets van jou?! Je weet wel die in de vorm van een 'schoppen'...zoja, mail me dan ff...'t is voor een mede-Belg...dus geen Hollandse prijzen hè!!! ;)
 
Ehm....Oerman, verkoop je toevallig dat zadel van die rode scahdefiets van jou?! Je weet wel die in de vorm van een 'schoppen'...zoja, mail me dan ff...'t is voor een mede-Belg...dus geen Hollandse prijzen hè!!! ;)
Sorry maar verkoop voorlopig het zadel nog niet omdat ik er nog niet uit ben in wat voor stijl ik de motor terug ga opbouwen
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan