Off-road Alpenpassen

LinKing

MF veteraan
4 dec 2007
5.360
1.171
Vlaanderen
Instagram
Deze zomer ben ik zinnens naar Zwitserland te trekken voor een weekje.
Aangezien ik tegenwoordig in het bezit ben van een Transalp, zou ik graag een of meerdere alpenpassen rijden die niet gezegend zijn met een strook asfalt.

Weet iemand waar je nog zo'n Alpenpassen kan terugvinden?

Ik weet dat er niet veel meer zijn, en ik kan er ook nergens een terugvinden, buiten één in Italië.
 
Deze zomer ben ik zinnens naar Zwitserland te trekken voor een weekje.
Aangezien ik tegenwoordig in het bezit ben van een Transalp, zou ik graag een of meerdere alpenpassen rijden die niet gezegend zijn met een strook asfalt.

Weet iemand waar je nog zo'n Alpenpassen kan terugvinden?

Ik weet dat er niet veel meer zijn, en ik kan er ook nergens een terugvinden, buiten één in Italië.

Hallo,

Kijk hier maar eens, de offroadsymbolen zeggen genoeg, maar inderdaad in zwitserland, in dit geval Graubunden, is bijna alle offroad verboden. :( :( :(

GS-Enduro.de

www.motofun.ch Motorrad-Seiten von Hermann Ryter, Steffisburg, Pässe, Alpenpässe, Passfahrten, Touren, Karten, Bilder, Berichte, Motorradtouren
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Misschien iets voor jou, de ´ Grosser Alpen Strassen Fuhrer ' van Denzel ISBN 978-3-85047-769-7

Hier staan ongeveer 650 alpen straten en passen in beschreven. Verharde en onverharde wegen met de moeilijkheid graad erbij.

Veel plezier.
 
Da's een goede tip zeg!
Heb het boek meteen besteld bij Bol. Zocht een mooi kado voor de verjaardag van mijn motormaat. Ga in mei een week met hem toeren in de Alpen. (wij blijven -hopelijk- wel gewoon op het asfalt)
Het is nu een helm/ actie camera geworden voor hem (die is al besteld), maar dit boek had hij vast ook heel mooi gevonden. Heb het nu mezelf kado gedaan.
 
Is misschien toch een iets té grote uitdaging :)

Erg veel offroadervaring heb ik (nog) niet..
 
Toch zijn er heel wat (Duitse) GS mannen overheen gegaan. En ik heb met mijn DR-Big ook dingen gedaan die beter met een lichte off-road gedaan hadden kunnen worden...

OJee
 
Ik heb m toch echt gereden met een GS :)

De onderstaande 2 trouwens ook. Maar de LK strasse vond ik het zwaarst.

Mooie filmpjes hoor!
heb je de originele vering er nog op zitten of is die aangepast?

Ik ga eind mei ook een tripje maken die kant op, eerst even spaans kustgebied, en dan richting de alpen. Ff kijken of ik nog wat off te road pasjes mee ga pakken!
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Ik heb m toch echt gereden met een GS :)

De onderstaande 2 trouwens ook. Maar de LK strasse vond ik het zwaarst.

Monte Jafferau heb ik met een Suzuki GSX1100F met volle bepakking gereden (kan dat trouwens niemand aanraden :+) maar de LK vond ik toch echt een andere klasse.

Als je nog nooit onverharde alpenpassen gereden heb dan kan ik trouwens als opwarmertje de colle de Finestre in Italië aanraden, tussen Susa en Balboutet, en van daaruit de Asietta Kammstraße. Goed te doen en erg leuk om te rijden. :]
 
Monte Jafferau heb ik met een Suzuki GSX1100F met volle bepakking gereden (kan dat trouwens niemand aanraden :+) maar de LK vond ik toch echt een andere klasse.

Als je nog nooit onverharde alpenpassen gereden heb dan kan ik trouwens als opwarmertje de colle de Finestre in Italië aanraden, tussen Susa en Balboutet, en van daaruit de Asietta Kammstraße. Goed te doen en erg leuk om te rijden. :]

thanks!
 
Terug
Bovenaan Onderaan