Off road rijden in de Ardennen?

OgriUK

MF veteraan
7 jul 2009
8.851
41
59
Lisse
Ik ga wel eens mountainbiken in de Ardennen, meestal op vaste parcours en kom dan een enkele keer een terreinauto tegen. Is motorrijden daar toegestaan of zijn daar weer andere paden voor? Ben van plan om weer eens een enduro aan te schaffen en vraag me af of je daar (min of meer) legaal off road mee mag rijden in de Ardennen.

Frazer

MF veteraan
Donateur
4 apr 2007
6.653
1.403
34
Krommenie (Zaanstad)
Ik ben niet helemaal op de hoogte van de regels in België, maar er is een wet die onverhard rijden in het hele land verbied. Kort gezegd komt het er op neer dat onverharde paden die aan weerskanten bos hebben zijn verboden voor gemotoriseerd verkeer, ook al staat er geen verbodsbord. Onverharde wegen die aan één of twee zijden open land/landerijen hebben zijn toegestaan, tenzij er een verbodsbord staat. Ik heb me laten vertellen dat de boetes als je gepakt wordt ook niet misselijk zijn. Er zitten vast grijze gebieden aan deze wet, maar daar kan een van de Belgen hier misschien meer over vertellen.

• Like
Waarderingen: dgr en OgriUK

Grandia

gewone gebruiker
Donateur
27 jun 2006
23.932
49
Amsterdam
:^
zo heb ik het ook begrepen en dat wordt bevestigd op de Belgische TET-pagina: Riding in the woods is NOT allowed Belgium, so that's an easy one: STAY OUT OF THE WOODS !!!
Mijn Frans is niet goed genoeg om het Waalse bosdecreet te doorgronden, maar voor de veiligheid rijd ik liever door naar Noordoost-Frankrijk. Minder heuvelachtig, maar genoeg plezier te beleven.