Off road rit Westerbork

The Saint

MF veteraan
21 mei 2001
5.716
1
Dorp
Even verder op een post van Speedphreax uit: I love Bagger

Aanstaande zondag ga ik ook naar Westerbork. Ik toeter wel even als ik je voorbij wil steken. Die 620's zie je niet veel meer op offroad dagen dus die valt wel op.

Ik heb je niet gezien :)

Trouwens... ik heb gewoon echt hard gereden dit weekend. Ging best lekker door die maisvelden. Alleen het steile heuveltjes en bochtjes combinaties is niet gemakkelijk met de 620. Dat kreng wil dan nog wel eens afslaan en dat is niet leuk met een Kickstarter.....

Ik heb twee rondes vol gereden. De eerste ronde was ook spanend... ik wilde schakelen maar er beurde niets. Blijkt mijn schakelpook los te hangen. Met pijn en moeite de velden door geploegd naar een stuk weg. Daar iemand aangesproken en een tang geleend. Dat is niet ideaal om een klein boutje vast te zetten. Dat bleek wel toen ik drie velden verderop weer een lospendaal had. Om het boutje niet te verliezen heb ik alles er maar af gehaald. Bij een boederij om gereedschap gevraagd en de zaak weer vast gezet. ( bedankt voor het uitlenen van het gereedschap mijnheer :) )Voor de rest is de fiets nog een paar keer afgeslagen en dan vervloek ik dat ding dat het geen startknop heeft... -O-

Na even drinken en uitblazen aan de tweede ronde begonnen. Daar maakte ik even een fout om uit het spoor in het weiland te gaan rijden. Dat was nog slechter rijden en in een poging terug op de onverharde route te komen ging ik gracieus ten onder met een gangetje van rond de 80 kilomter per uur. Fanatiek de 620 weer opgetild en het ding weer aangeschopt. Prettig zijn de asfalt stukken tussen door waar je bij kan komen. Even de armen ontspannen en je klaar maken voor de volgende zandbak. :) Na nog een stomme buiteling en een hoop zand en mais weer in het rennerskwartier aangekomen. Mijn maten besloten nog een derde ronde te gaan rijden. Omdat ik er klaar mee was en niet meer geconcentreerd bleef ik lekker bij de bus. Blijken de mannen in de vrachtwagen achter mij een biertender in de bak te hebben. Dus onder het genot van een biertje lekker zitten ouwe hoeren met deze mannen.

Was weer een leuk ritje. Volgende week zondag weer *O* *O*

Zijn er nog meer mensen geweest?
 

The Saint

MF veteraan
21 mei 2001
5.716
1
Dorp
Ben ik de enigste die geweest is? Kan toch niet? Was toch redelijk druk daar -O-
 

Speedphreax

MF veteraan
21 mrt 2003
4.435
38
Ben ik de enigste die geweest is? Kan toch niet? Was toch redelijk druk daar -O-

Ik ben ook geweest. Heb wel een paar 620's gezien maar verder dus niet getoeterd :) Dat je mij niet gezien hebt kan ik me voorstellen. Een 525 is zo'n beetje de Kadett van de offroad wereld.

Ik heb drie rondjes gereden. Op zich was het maisland goed te doen. Mega veel grip in verhouding tot die zandbak de vorige keer. Wel vond ik er net iets teveel on-road tussen zitten. Hoewel dat meestal lekker voor je onderarmen is vond ik dat het me telkens uit mijn ritme haalde. Dat is meestal ook het moment dat je net mensen gaat inhalen omdat die het niet volhouden.

Op naar aankomend weekend! Dan ga ik naar Hapert. Als ik het me goed herinner is dat een kort rondje (15km) maar wel helemaal onverhard en met veel afwisseling. Ook veel kruip-door sluip-door
 

Speedphreax

MF veteraan
21 mrt 2003
4.435
38
Speed,

Ben je al wat meer gewend aan je nieuwe achterband?

F.

Jazeker, F! In het kleffe maisland is de Teraflex supergoed. Je kunt vaak eerder op het gas dan anderen. In het mulle zand vind ik hem minder dan een normale band als de Michelin Enduro Competition III. Ik heb wel de indruk dat hij over het algemeen wat zwaarder rijdt en het extra gewicht aan de achterkant voel je ook een beetje. Wat me ook opvalt is dat hij zoveel grip heeft dat je wiel een stuk minder spint. Daardoor moet je hem in de praktijk vaak een versnelling lager houden zodat hij een beetje blijft spinnen. Wielspin is toch wel nodig in het zand.
 

Frankyboy

MF'er
19 okt 2003
233
0
Net onder Groningen
Ik was er ook op mijn Husky 610. Erg jammer vond ik dat je eerst de motor moest keuren en dan een takke eind moest lopen voor inschrijven (waar ook een dikke rij stond) Verder was het een erg mooie route. Veel lange stukken afgewissled door het nodige klim en klauter werk. Wel vond ik dat er op sommige plekken van de route erg gevaarlijke situaties waren, bv. het stuk dat je uit het land direct op een kruising afreed, was haast niet te zien!!! en de kleine bruggetjes! Verder was de route oke. Ik kijk nu al uit naar Noordwolde, erg bosrijk, mooie korte en lange stukken.
 

The Saint

MF veteraan
21 mei 2001
5.716
1
Dorp
Ik was er ook op mijn Husky 610. Erg jammer vond ik dat je eerst de motor moest keuren en dan een takke eind moest lopen voor inschrijven (waar ook een dikke rij stond) Verder was het een erg mooie route. Veel lange stukken afgewissled door het nodige klim en klauter werk. Wel vond ik dat er op sommige plekken van de route erg gevaarlijke situaties waren, bv. het stuk dat je uit het land direct op een kruising afreed, was haast niet te zien!!! en de kleine bruggetjes! Verder was de route oke. Ik kijk nu al uit naar Noordwolde, erg bosrijk, mooie korte en lange stukken.

Ik ben van de keuring gewoon direct naar de inschrijving gereden. Waarom zou je daar heen lopen?? :P

Heb jij geen licentie van de KNMV? Dan hoef je geen dag licentie te kopen en dat scheelt je weer een rij :)

Over de gevaarlijke punten ben ik het deels met je eens. De wegen oversteken had in derdaad een stuk duidelijker mogen zijn. Ik schrok de eerste keer ook toen ik een weiland uit schoot dwars over een weg heen. Daar heb ik toen beter op gelet. Maar die bruggetjes waren niet gevaarlijk joh, daar ging ik ( perongelijk ) driftend overheen. Die bruggetjes waren leuk *O*
 

Speedphreax

MF veteraan
21 mrt 2003
4.435
38
Zolang ik die rare BMW van jou maar niet voorbij zie komen in het veld dan vind ik alles best :P

Er reed ook nog een gast met een BMW HP2. Klinkt erg stoer zo'n ding!
Voor de rest ben ik enorm veel oude Husqvarna's en heel veel splinternieuwe Husabergs tegengekomen. Normaal zie je die niet zoveel. Ook een hoop gasten die op bochtige stukken lekker langzaam en breeduit reden waardoor je ze haast niet voorbij kwam. En als je ze dan eenmaal voorbij bent dan komen ze op het asfalt jou weer voorbij.

Ik heb dit jaar ook een KNMV offroad licentie en dat scheelt echt enorm veel ellende bij het inschrijven. Echt goud waard!
 

SeatsnifferDre

MF veteraan
10 mei 2003
2.588
0
Groningen
Ben ik de enigste die geweest is? Kan toch niet? Was toch redelijk druk daar -O-

Ik was er ook. Was mijn eerste offroadrit. Ik vond het moeilijker dan verwacht. Ik heb mijn XR600R nu nog net geen maand. Wel wat bos hier in de buurt gepakt maar al die sporen waren toch wel ff wennen en al die KTM's die je voorbij vliegen...

Wat ik erg gaaf vond was het echte mulle aardewerk en de zeldzame heuvels!! :}
 

SeatsnifferDre

MF veteraan
10 mei 2003
2.588
0
Groningen
FF wat foto's

full


full


full


P.S. ik ben volgende week ook in Noordwolde!! Krijg de smaak wel te pakken nu!!
Mijn R1100S staat al een maand stil..
 
Laatst bewerkt:

Speedphreax

MF veteraan
21 mrt 2003
4.435
38
FF wat foto's

(Afbeelding)

(Afbeelding)

(Afbeelding)

P.S. ik ben volgende week ook in Noordwolde!! Krijg de smaak wel te pakken nu!!
Mijn R1100S staat al een maand stil..

Zijn die foto's van een site gehaald?

Reed je ook samen met die gast op die XT? Daar ben ik nog een tijdje achter blijven rijden om te kijken waar hij zijn spiegels zou verliezen. Lederen jackie had ie ook nog aan. _O- Volgens mij reed ik nogal intimiderend achter hem want hij stopte om me voorbij te laten.

Een eerste offroad rit is voor de meesten toch wel even wennen en incasseren. Ik weet nog dat ik een jaar of 3 geleden de eerste offroad reed. Na 1 ronde was mijn getrainde rokerslichaam al volledig naar de knoppen. Nu rook ik al een tijd niet meer en ik heb veel geoefend.

Maar goed... Ik ben nog lang niet de snelste op zo'n dag dus er valt nog zat te leren.
 
Laatst bewerkt:

SeatsnifferDre

MF veteraan
10 mei 2003
2.588
0
Groningen
Zijn die foto's van een site gehaald?

Reed je ook samen met die gast op die XT? Daar ben ik nog een tijdje achter blijven rijden om te kijken waar hij zijn spiegels zou verliezen. Lederen jackie had ie ook nog aan. _O- Volgens mij reed ik nogal intimiderend achter hem want hij stopte om me voorbij te laten.

Een eerste offroad rit is voor de meesten toch wel even wennen en incasseren. Ik weet nog dat ik een jaar of 3 geleden de eerste offroad reed. Na 1 ronde was mijn getrainde rokerslichaam al volledig naar de knoppen. Nu rook ik al een tijd niet meer en ik heb veel geoefend.

Maar goed... Ik ben nog lang niet de snelste op zo'n dag dus er valt nog zat te leren.


Het eerste stuk reed ik met hem samen. Wel respect voor hem want hij had geen noppen ( volgnde keer wel *O* ) Die "gast" is hier op het forum trouwens beter bekend als "Flanky". Ik ben later mijn eigen tempo gaan rijden.

De foto's heeft mij pa gemaakt en de eerste foto heb ik gekocht op het evenement zelf. Ik vond het wel een grappige foto die nogal tekenend was voor een eerste rit denk ik. "klungelig ten top"

Ben jij volgende week ook in Noordwolde? Kan vragen of mijn Privefotograaf ook even op jou let.. ;)
 

Speedphreax

MF veteraan
21 mrt 2003
4.435
38
Aankomend weekend ga ik naar de offroad rit in Hapert. Is voor mij dichterbij en zowiezo is dat altijd een mooie gevarieerde rit. Alles komt er in terug: Crossbanen (2), maislanden, kruip-door sluip-door. Ik weet niet waar je woont maar je zou dus ook daarheen kunnen gaan.

http://www.offroaddekempen.nl
 

The Saint

MF veteraan
21 mei 2001
5.716
1
Dorp
Aankomend weekend ga ik naar de offroad rit in Hapert. Is voor mij dichterbij en zowiezo is dat altijd een mooie gevarieerde rit. Alles komt er in terug: Crossbanen (2), maislanden, kruip-door sluip-door. Ik weet niet waar je woont maar je zou dus ook daarheen kunnen gaan.

http://www.offroaddekempen.nl

Ik heb nog nooit op een cross baan gereden. Hoe is dat? :? Eh.. buiten zanderig dan...
 

Speedphreax

MF veteraan
21 mrt 2003
4.435
38
Ik heb nog nooit op een cross baan gereden. Hoe is dat? :? Eh.. buiten zanderig dan...
Zwaar maar zolang je niet meteen 10 ronden moet rijden is het te doen. Springen hoeft niet als je niet durft.

En als je twijfelt gas geven. Werkt meestal het beste. :+
 

Houten Klaas

Die hard MF'er
26 sep 2002
358
0
Ik moest thuis blijven. :( Afgelopen zaterdag de eerste praktijkdag van de rallyschool gedaan.

As. zondag ga ik naar Noordwolde.
 

Folie

Die hard MF'er
25 mei 2004
505
0
Dukestad
Aankomend weekend ga ik naar de offroad rit in Hapert. Is voor mij dichterbij en zowiezo is dat altijd een mooie gevarieerde rit. Alles komt er in terug: Crossbanen (2), maislanden, kruip-door sluip-door. Ik weet niet waar je woont maar je zou dus ook daarheen kunnen gaan.

http://www.offroaddekempen.nl

Ik ben in Hapert opgegroeid. Ik kom er nog regelmatig op de crossbaan. Wed mar da ik er zaterdag bij ben. Een week later is er weer een rit in de buurt, Eddy Lemmens z'n KTM-dag op de Landsard. Die is ook zeer de moeite waard, vooral omdat ie dit keer 35 km over het militair oefenterrein op de Oirschotse heide schijnt te gaan. Weer een week later is de Peelrandrit in Handel, ook altijd een superrit. Deze maand hebben ze thuis niet veel aan mij...
 

Ivokim

MF veteraan
1 apr 2005
3.923
0
Dronten
Begrijp ik goed dat er regelmatig diverse ritten zijn op deze manier ? Hoe kom je daar achter, en wat zijn de eisen die gesteld worden aan de motorfiets ?

Ik zie overigens ook verschillen staan bij de diverse evenmenten op de KNMV site, ze maken een onderschijd tussen Enduro en Off-Road. Hoe zit dat ?
 
Laatst bewerkt:

Speedphreax

MF veteraan
21 mrt 2003
4.435
38
Begrijp ik goed dat er regelmatig diverse ritten zijn op deze manier ? Hoe kom je daar achter, en wat zijn de eisen die gesteld worden aan de motorfiets ?
http://www.enduro.nl/2005kalendernl.htm

De offroad ritten op die kalender zijn de vrijetijdsritten. Enduro zijn echte wedstrijden.

De eisen zijn gelijk aan die van de openbare weg en voor aanvang van een offroad rit wordt je motor technisch gekeurd. Goedgekeurde banden (enduro of FIM) en een gedempte uitlaat zijn gewenst. Spiegels en knipperlichten hoeven niet. Verder mag er natuurlijk nergens speling opzitten (wielen, balhoofd)
 
Bovenaan Onderaan