off-road rit

jef0611

MF veteraan
28 apr 2006
5.550
4
omgeving leerdam
heeft er hier iemand ervaring met een off-road rit? bijvoorbeeld zo een als bij de peelrijders binnenkort www.peelrijders.nl

het lijkt me leuk hier een x aan mee te doen maar weet eigenlijk helemaal niet hoe of wat,
dus alle info is welkom

gr jeffrey
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens op www.enduro.nl. Daar vindt je meer info, en data van ritten.

Normale procedure: Vanaf een bepaalde tijd kun je je motor laten keuren. Er wordt vooral gekeken naar de stepjes (moeten terugklappen), remmen (moeten hard zijn), spaken (niet los). Incidenteel wordt er naar licht en geluid gekeken. Zorg er voor dat de motor er gewoon netjes uitziet, dan heb je al een streepje voor.
Gaat dit goed krijg je een bonnetje, en kun je je motor in het parc zetten. Met dit bonnetje kun je je inschrijven (en betalen).

Vanaf een bepaalde tijd mag je vertrekken, en gaat het los!

Bij de meeste offroads mag je het parcours (tussen bep. tijden) net zo vaak rijden als je wilt. Bij sommige (bv. die na een enduro plaatshebben) mag je slechts 1 rondje rijden.

Kosten: als je een offroad licentie (1 jaar) hebt, hoef je alleen de club-kosten te betalen (10-15 euro). Zo niet, dan komt daar nog 1 dagverzekering bij (iets van 15 euro?).
 
Laatst bewerkt:
Zeer mooie rit, rij- en kenteken bewijs meenemen voor het inschrijven. Als er weer een formulier op hun website staat voor de verzekering dan is het handig als je het thuis alvast invult.

Rit zelf is ongeveer 35 tot 40 km en zeer gevarieerd van maisplakken tot kruipdoor-sluipdoor en mooi los zandige knippenpaden.

Even kijken of je uitlaat niet te veel herrie maakt, en of hij verder een beetje in orde is. Meestal zijn ze niet zo streng met de controle van de motor maar je weet nooit zeker.
 
Nee, kan prima... De bestuurder is meestal de beperkende factor ;) Een gebrek aan cc's is minder een beperking dan een teveel aan kilo's
 
haha nee ben 1.86 en 76 kilo dus denk dat dat wel goed zit heb nu ongeveer een jaar (ervaring) overal beetje rijden in het bos zanafgravingen maisveden maasvlakte enz...

full
 
Ik ga ook rijden in Handel over twee weken. Heb afgelopen zondag voor het eerst een rit meegereden. (Hapert/Eersel) Ik vond het echt helemaal super! *O*

Hebben er nog meer hier van het forum meegereden? En weet iemand toevallig of er al foto's op het net staan? Op www.motofotoservice.com staat nog niets in ieder geval. Weet iemand nog een andere site? Alvast bedankt ! *D
 
ja lijkt me ook zeker leuk!! ga dan samen met mn maatje ray600(nickname) die gaat ook voor het eerst maar eerst wat info kan geen kwaad dacht ik zo...
 
Hey Jef

Een offroad rit is zeker leuk om aan mee te doen. Ik heb zelf ook een Xr250 en daar kun je aardig mee raggen.

Waar heb je trouwens die stickerset van je xr vandaan? Dus die tanksticker en de zijstickers?
 
is het dan verplicht om licht op je motor te hebben als ALS HET NIET DONKER IS
Ja, je rijdt ook over de openbare weg, dus hij moet aan alle daarvoor geldende eisen voldoen.
Wil niet zeggen dat ze overal op controleren (stuurspiegels bv. zijn echt niet nodig), maar ze kunnen erop controleren.
 
Laatst bewerkt:
Hey Jef

Een offroad rit is zeker leuk om aan mee te doen. Ik heb zelf ook een Xr250 en daar kun je aardig mee raggen.

Waar heb je trouwens die stickerset van je xr vandaan? Dus die tanksticker en de zijstickers?


de tank stickers zate er al op toen ik hem kocht :P :) en de zij schilden heb ik zelf zo geplakt met gewoon rood stickervel zeg maar..
 
Terug
Bovenaan Onderaan