Off Road vakantie Europa

Daniel240

MF'er
14 dec 2015
43
0
Amsterdam
Forumleden,

Ik wil deze zomer met mijn 1150 gs off Road gaan rijden door Europa en het plan is om door Frankrijk Italië en Spanje te rijden. Dit is voor mij een nieuwe hobby en ik ben dus nog niet bekend met de ins en outs in het buitenland. Zijn er mensen met tips over routes en wat wel en niet mag in de desbetreffende landen?

Alvast bedankt!
 
Frankrijk en Spanje kun je (op bestaande wegen en paden) doen wat je wilt. In Italie ben ik niet bekend.

Off-road routes zijn niet altijd makkelijk te vinden, maar jij zoekt wsl meer gravelpaden dan single tracks. Wellicht staat er wat op www.ADVTracks.eu
 
Kijk hier eens rond: Het onverharde Alpen-passen topic

Franse en Italiaanse Alpen is genoeg te vinden. Veel van de onverharde passen zijn gewoon openbaar en dus legaal te rijden. Hou er wel rekening mee dat sommige wegen ivm de drukte in bepaalde periodes of bepaalde dagen afgesloten kunnen zijn.

Ik weet niet of je van plan bent alleen te gaan, maar aangezien je zegt nieuw te zijn in het offroad rijden en op een niet al te lichte motor als een GS rijdt is het wel handig om je een beetje voor te bereiden en eventueel een allroadcursus te volgen. Er zitten in de Alpen wegen tussen waar je prima kunt rijden, maar er zitten ook wegen tussen die al jaren niet of nauwelijks meer onderhouden worden. Zeker bij slecht weer kunnen wegen die normaal gesproken goed te berijden zijn veranderen in een spekglad pad. Er zitten wegen tussen waar weinig mensen komen en waar het bereik van je telefoon meestal ook te wensen overlaat. Het is zeker niet bedoelt om je angst aan te jagen, maar wees je wel bewust waar je mee bezig bent.

Zoals Grandia ook al aangeeft zoek jij waarschijnlijk meer naar de allroad gravelwegen. Offroad is wat anders, dat doe je met een lichte crosser/enduro en is veel zwaarder. Voor dat laatste is de GS zeker niet geschikt, maar de gravelwegen gaan meestal prima.
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor de snelle en uitgebreide reacties! Ik heb tot mijn 16e veel gecrossd.
Ik ben niet nieuw met onverhard maar wel met dit type vakantie. Het leek me een leuke uitdaging om zoveel mogelijk van de weg af te blijven. Ik ga maar eens aan de slag met adv tracks

Over de motor: mijn GS is alles behalve standaard. Omgebouwd tot Berrt enduro Het is nog zeker geen crosser met 205 kilogram met een volle tank maar zolang het niet volle bak rotsen klimmen is kan de motor aardig wat aan.


full
 
bedankt voor de snelle en uitgebreide reacties! Ik heb tot mijn 16e veel gecrossd.
Ik ben niet nieuw met onverhard maar wel met dit type vakantie. Het leek me een leuke uitdaging om zoveel mogelijk van de weg af te blijven. Ik ga maar eens aan de slag met adv tracks

Over de motor: mijn GS is alles behalve standaard. Omgebouwd tot Berrt enduro Het is nog zeker geen crosser met 205 kilogram met een volle tank maar zolang het niet volle bak rotsen klimmen is kan de motor aardig wat aan.


[afbeelding]

Eigenlijk moet je je even melden bij het GS club forum. Er zijn daar legio GS rijders die hetzelfde doen.

Trouwens.... prachtige motor.. kan niet anders zeggen, zou je gewoon hier de garage in mogen schuiven. Top!
 
Laatst bewerkt:
Zeker een top motor, hard voor gespaard met mijn werk naast mijn studie! Rijdt wel een tikkie anders dan een normale GS, loopt als een trein. Je kan er goed de hooligan mee uithangen


Ik zal me aanmelden bij het GS-forum. Als iemand daar GPS-kaarten heeft ben ik helemaal blij.
Hij gaat deze week uit elkaar voor een vers setje rubber en een flinke beurt. Ik zal als jullie dat leuk vinden nog wat foto's en filmpjes plaatsen.
 
Mooie bmw ! Origineel en zonder bling bling gehalte. Kan je bovenop de verharde bergpassen jouw motor veel makkelijker terugvinden. Zal flink minder wegen dan de originelen. Fotos en films altijd welkom.
 
Zeker een top motor, hard voor gespaard met mijn werk naast mijn studie! Rijdt wel een tikkie anders dan een normale GS, loopt als een trein. Je kan er goed de hooligan mee uithangen


Ik zal me aanmelden bij het GS-forum. Als iemand daar GPS-kaarten heeft ben ik helemaal blij.
Hij gaat deze week uit elkaar voor een vers setje rubber en een flinke beurt. Ik zal als jullie dat leuk vinden nog wat foto's en filmpjes plaatsen.

Even voorstellen doet wonderen en als je er een plaatje laat zien van je motor krijg je vast de nodige bijval. Je bent niet de enige die op dat "soort" rijdt en ook wat je wil rijden... daar heeft vast iemand wel wat van op de plank liggen. Kijk maar eens bij de reisverslagen, zie het linkje. Ik denk dat dat jou aanspreekt.

RJB & PHS 3 dagen in Ligurië en Piemonte - part deux
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan