Off the road rijders opgelet!

Ik zoek hoofdzakelijk legale wegen maar afentoe gaat een legaal pad over naar een illegaal pad.

Ik stond laast in iemands achtertuin zonder dat ik doorhad dat ik op verboden terrein was.

Maar het legale gedeelte hier in Brabant wordt ook steeds minder. Afentoe is de regeldrift hilarisch:
25102008327kler6.jpg
 
Zet bij begin van het pad een waypoint, driehoekje groen voor legaal te berijden, driehoekje rood voor niet in te rijden. Het kan voorkomen wegens verbodsborden dat je van de ene kant er wel in mag en van de andere kant niet.

Nederlands-Verkeersbord-C12.png


Deze waypoints zijn om te zetten in POI, die je kan gebruiken in de verschillende GPS.
 
Komkommer

De doelstelling is rijden op nieuw onbekend terrein,

en zoals ik al zij, ik vind dat de rijder zelf bepaald of hij deze paden wel of niet berijdt
maar dat moet natuurlijk wel bekent zijn bij de rijder middels kaart en omschrijving
 
Legaal lijkt me toch de doelstelling? Illegale paden zijn niet echt een probleem om te vinden.

beide opgeven, het idee is meer om een mooi ritje te rijden met vooraf aangegeven paden zodat je weet waar je heen moet. Aangezien het voor jouw onbekend terrein is
 
Hoewel ik het initiatief aan de ene kant toejuich, heb ik persoonlijk ook bezwaren tegen het "inzamelen" en publiceren van routes. Als routes voor het oprapen liggen is er veel minder sociale controle. Iedere gek met een Chinese dirtbike kan zich er daar uitleven, met alle gevolgen van dien.

Ik zal de routes die ik heb dan ook zeker niet publiceren.
 
Gerald

Als je in de buurt van Elsloo Zorgvliet kijkt zijn daar nog legio paden waar je legaal kunt rijden

Maar het is natuurlijkt het mooist als je die stukjes niemands land weet te vinden
want daar heb je alle ruimte voor jezelf

zo heb ik in mijn kennissen kring gehoord dat er vanaf Meppel tot aan Zwolle ook zo'n
route te rijden is, van zandpaden taluuts en van die gemeente paden die bijvoorbeeld alleen voor het onderhoud van sloten worden gebruikt
en dit wordt binnenkort in kaart gebracht

Doordat er vrijwel elke zondag in de bossen bij zorgvlied e.d gereden word, word het voor ons (ben bestuurslid) steeds moeilijker om de off the road rit van Noordwolde te organiseren ;)

Als jij dit hier nu ook nog eens gaat promoten is er straks weer een off the road rit minder.. En er zijn er al niet zo heel veel..
 
Ik ben ook al een tijdje bezig om alle (semi) legale offroad paden in kaart te brengen rondom grensstreek Breda. Ik ga dit topic ook volgen en zal tzt mijn routes ook doorspelen. :Y

Na alle bovenstaande berichten kom ik nu ook terug van m'n belofte.
Ik heb 10 jaar in Haarlem gewoond en de één na de andere offroad terrein verboden gebied zien worden.

Nu woon ik in Breda en ben zo blij dat ik nog lekker rondrijden kan. Ik rij door bossen waar veel ruiters zijn en behandel hun met veel respect en voorzichtigheid. Hierdoor krijg ik altijd een duimpje omhoog en ben de volgende dag weer gewoon welkom. Ik zou het intens triest vinden als een andere motorrijder met minder zorg door die bossen gaat jakkeren.

Ik wil wel met mede liefhebbers eens een dagje voor rijden. Dan heb ik tenminste nog een beetje zicht op "mijn" offroad plekjes.
 
ik weet het niet hoor, maar volgens mij moet je gewoon je motor aan trappen en gaan!, "vaak ben je te bang!" kom zelf uit appelscha, en knap gewoon overal langs waar het me leuk lijkt!, nummerplaat ff dubbel en gas geven! Gang is alles!
 
ik weet het niet hoor, maar volgens mij moet je gewoon je motor aan trappen en gaan!, "vaak ben je te bang!" kom zelf uit appelscha, en knap gewoon overal langs waar het me leuk lijkt!, nummerplaat ff dubbel en gas geven! Gang is alles!

Door zulke acties word dus echt alles verpest.. Kan je zelf ook begrijpen dat mensen een hekel krijgen aan crossmotoren???
 
Knoxville,

Ik snap best wat je bedoelt, als je vier rondes Hoeve Boschoord achter alkaar doet ja inderdaad dan krijg je van zelf gezeur

en dat is ook niet de bedoeling om te promoten, het is de bedoeling om eens een nieuwe rit te kunnen rijden zonder dat je de halve dag aan het zoeken bent naar een stukkie zand

Ik rijdt zelf ook de Noordwolde rit (Liefst 3 keer)
maar als je daar ook mee wilt zeggen, dat ik voor de rest maar niet meer in de bossen moet komen met de motor dan heb je wel erg weinig rijplezier
 
dat snap ik ok, maar mensen die hier een beetje uit de buurt komen kunnen het wel waarderen, het volk wat altijd loopt te zeiken is allemaal van de inport, dat hier voor hun rust komt...daar zal ik dus nooit rekening mee houden!kakkers! maar snap ook best wel dat je niet de heledag door 1 stukje bos moet knappen, maar hier in de omstreken is er genoeg! kom bijna nooit 2x over het zelfde stuk,... of het moet natuurlijk een heel mooi stukje zijn... ha ha
 
Knoxville,

Ik snap best wat je bedoelt, als je vier rondes Hoeve Boschoord achter alkaar doet ja inderdaad dan krijg je van zelf gezeur

en dat is ook niet de bedoeling om te promoten, het is de bedoeling om eens een nieuwe rit te kunnen rijden zonder dat je de halve dag aan het zoeken bent naar een stukkie zand

Ik rijdt zelf ook de Noordwolde rit (Liefst 3 keer)
maar als je daar ook mee wilt zeggen, dat ik voor de rest maar niet meer in de bossen moet komen met de motor dan heb je wel erg weinig rijplezier

4 Rondes.. Mja, kijk er rijden veel meer.. Dus er is veel overlast van ;) Ik zelf vind het ook jammer dat het zo is.. Het liefst rijd ik elke zaterdag en zondag daar in het bos maarja...
 
4 Rondes.. Mja, kijk er rijden veel meer.. Dus er is veel overlast van ;) Ik zelf vind het ook jammer dat het zo is.. Het liefst rijd ik elke zaterdag en zondag daar in het bos maarja...

Ja, ook ik rijd daar over de legale paden, ik heb totaal niet het idee dat ik daar overlast veroorzaak. Rij daar dan ook als allroader, met gepaste snelheid dus.


Ik heb dan ook helemaal niet het idee, dat ik de offroadrit in gevaar breng.
 
Laatst bewerkt:
Als het mag zou ik ook graag dit opvolgen, misschien kan ik mijn steentje bijdragen alds je eens over de grens heen wil.
Maar toch liefst alleen legale wegen, ik baal van gezever onderweg, juist om dit te vermijden vind ik deze opzet geweldig!
Alle begrip voor de jongens die liever niet zien dat andere (kwibussen) "hun" route gebruiken, maar nog eens, je deelt toch enkel de wegen die je zelf wil. Geef toe, je gaat toch ook graag op verplaatsing!
 
Laatst bewerkt:
@ Celsa,

Ik heb een tijdje geleden ook eens een topic geopend met de vraag waar er nog legale wegen zijn om all-road te gaan rijden en de paar reacties die ik daarop gekomen zijn waren allemaal in de richting van "Ik ga dat niet zeggen want dan worden die wegen binnenkort ook gesloten omdat er teveel motoren op rijden."

Als je wilt wil ik gerust met jou eens een all road ritje gaan doen. Ik woon in Westerlo (vlak bij Schalkse van b4b) en mijn kennis van all road wegen in de Kempen is nogal beperkt.

Meld je trouwens ook eens aan bij Hoeveel Belgen zijn hier eigenlijk? Wieke tingels 29
Dat is het Belgentopic van MF
 
@ Celsa,

Ik heb een tijdje geleden ook eens een topic geopend met de vraag waar er nog legale wegen zijn om all-road te gaan rijden en de paar reacties die ik daarop gekomen zijn waren allemaal in de richting van "Ik ga dat niet zeggen want dan worden die wegen binnenkort ook gesloten omdat er teveel motoren op rijden."

Als je wilt wil ik gerust met jou eens een all road ritje gaan doen. Ik woon in Westerlo (vlak bij Schalkse van b4b) en mijn kennis van all road wegen in de Kempen is nogal beperkt.

Meld je trouwens ook eens aan bij Hoeveel Belgen zijn hier eigenlijk? Wieke tingels 29
Dat is het Belgentopic van MF


Het is ook nogal een delicaat onderwerp dat hier aangesneden wordt. De echte offroader staat er echt niet om te springen om zijn routes prijs te geven.... Zoals al gezegd, ik wil ook best met een paar man een route rijden, maar dan blijven de gps apparaatjes thuis.
 
maar dan blijven de gps apparaatjes thuis.
Is ook een standaardregel als ik iemand mee neem.
En ik heb er alle begrip voor als een ander dat van mij verlangt.
Afgelopen zaterdag weer eens gezien hoe een groep offroaders zich als een groep hooligans gedroeg in het bos (op een legaal pad overigens), inclusief half open uitlaten. Dan is het gauw over met de pret. Weer een bordje erbij.
 
@ Bolski en Paulus,

Ergens begrijp ik het wel, maar laten wij nu enkel over diegenen praten die WEL op een fatsoenlijke mannier over legale wegen willen rijden, geloof me de rest volgt wel.
Ik persoonlijk geloof er in dat als er genoeg mogelijkheid is om legaal te rijden, de (laat me ze wildrijders noemen) verminderd.
Ik respecteer natuurlijk jullie mening hierover maar vrees dat de regel "geen gps mee " niet voldoende is, voortaan moet je dan ook zeggen "geen gsm's mee " want die track'en net zo goed met een "gratis progje" je gereden track.
Ik denk dat samen naar een degelijke oplossing zoeken beter is dan, "MIJN of JE " route'ke als privaat te beschouwen.
Ik hoop dat onze wegen elkaar eens kruisen en we onze verhalen kunnen na praten. Graag zou ik eens voorrijder willen zijn voor jullie groep, :]

Eneuu.... bij mij mag je wel je gps of gsm bij hebben! ;)

@ Monsterman
Ik zal me zeker eens aanmelden daar, en de schalkse (Peter) ken ik persoonlijk wel, hij is van het zelfde gedacht als ik, trouwens volgend (2009) jaar is er zeker een all-road-rit van uit B4B voor "iedereen"
 
Ik zit er toch sterk aan te denken deze topic maar te laten verwijderen
want ik heb namelijk nog van niemand het bericht gehoord 'ik heb een route voor je'
Gezellig kleppen met zn allen is niks mis mee, maar ik wil toch echt iets opzetten
en daar ben ik jullie hulp wel bij nodig

ik zie het nog wel even aan
 
Ik zit er toch sterk aan te denken deze topic maar te laten verwijderen
want ik heb namelijk nog van niemand het bericht gehoord 'ik heb een route voor je'
Gezellig kleppen met zn allen is niks mis mee, maar ik wil toch echt iets opzetten
en daar ben ik jullie hulp wel bij nodig

ik zie het nog wel even aan

@ Miramarr6

Ik dacht dat je iets wilde opbouwen, je hebt toch een paar mensen die op zijn minst willen proberen,
Laat die jongens die daar anders over denken hun gang gaan.
Ieder zijn eigen mening!
Dacht je dat iedereen zat te springen om hier aan mee te werken, in de toekomst zullen zich meer en meer motorijders zich hier bij aansluiten, dit moet groeien!
Wanneer je er teug klaar voor bent weet je me te vinden, ik heb trouwens een mail naar je gestuurd, je hebt mijn gegevens!
Ik werk er alvast verder aan door!

Veel plezier!

Marcel
 
Terug
Bovenaan Onderaan