Officiele bekendmaking; Africa Twin CRF1000L #TrueAdventure

Furthermore, in a first for the category, the Africa Twin will feature the option of a new evolution of Honda’s Dual Clutch Transmission (DCT) *** technology, which remains unique to Honda in motorcycling. This latest evolution of DCT has been specifically developed and programmed to provide the off-road ability with which the Africa Twin is synonymous.

Wat zou dit voor voordelen bieden bij off/allroad rijden?
 
Niet veel lijkt me, aangezien het ook nog best wat extra gewicht met zich mee brengt.
Al hoef je dan niet meer soms wat krampachtig te schakelen als je op de stepjes staat :)
 
DCT? Dan hoop ik wel op een offroad-stand. Nu heb je normaal en sportief. In de normale stand wil je nog bij bepaalde motoren net te laag in toeren zitten, waardoor het niet echt prettig voelt bij bepaalde snelheden. Maar daar is de sportstand voor. :)

Rustig aan toeren met DCT door het zand. :+
 
Ja lijkt me een beetje onhandig, ik gebruik mijn koppeling toch graag als ik het asfalt af ga

maar misschien is het wel helemaal ideaal!


weet iemand wat dit ding mag gaan wegen? Er werd "about 450 lbs" voorspeld, dat is iets meer dan 200kg
 
Laatst bewerkt:
DCT? Dan hoop ik wel op een offroad-stand. Nu heb je normaal en sportief. In de normale stand wil je nog bij bepaalde motoren net te laag in toeren zitten, waardoor het niet echt prettig voelt bij bepaalde snelheden. Maar daar is de sportstand voor. :)

Rustig aan toeren met DCT door het zand. :+

Ik denk niet dat mensen die ermee offroad willen de DCT versie kopen ...
 
hondaafricatwin5-658.jpg

hondaafricatwin3-658.jpg


Kijk es aan. Zijn als het goed is patent tekeningen. Het ziet er naar uit dat er geïntegreerde bagage punten zijn op de fiets.
 
Terug
Bovenaan Onderaan