Officiele dealer of niet?

Linda

MF'er
3 sep 2001
62
0
Terborg
Mijn motor (bandit 600) is toe aan een grote onderhoudsbeurt, maar mijn vraag is nu: moet ik dit laten doen bij (in mijn geval) een officiele Suzuki-dealer of niet?

Een "merkloze" motorzaak kan natuurlijk ook motoren onderhouden, maar ieder merk motor heeft zo zijn eigen specifieke dingetjes.

Graag meningen, verhalen, ervaringen etcetera.
 
Ik ga voor een officiele dealer.
Want die weet wat het beste is voor de motor.
En die heeft ook geschoold personeel voor dat motor merk.
 
Normaal ben ik trouw, maar ik heb al enorm veel motordealers versleten.

Te duur, te slordig, te ver etc.

Meestal probeer ik toch het onderhoud te doen bij de dealer waar de fiets vandaan komt.

Merkdealers klinken mij duur in de oren, maar ben er nog nooit geweest. Het lijkt mij overbodig, "als de onderdelen maar van Yamaha zijn." Vertelde het boekje op de deurmat... :+

Als ik een Ducati had was het een andere verhaal. maar met een jap...
 
Normaal ben ik trouw, maar ik heb al enorm veel motordealers versleten.

Te duur, te slordig, te ver etc.

Meestal probeer ik toch het onderhoud te doen bij de dealer waar de fiets vandaan komt.

Merkdealers klinken mij duur in de oren, maar ben er nog nooit geweest. Het lijkt mij overbodig, "als de onderdelen maar van Yamaha zijn." Vertelde het boekje op de deurmat... :+

Als ik een Ducati had was het een andere verhaal. maar met een jap...
als de monteur weet wat ie doet, mag ie ook aan mijn duc komen hoor, al is ie HD kenner... nou ja bij wijze van spreken dan. 8-)
 
De motorzaak waar ik naar toe ga werkt samen met een officiele dealer. De motorzaak besteld dus alle motoren en onderdelen via hem.

Voordeel van deze kleine motorzaak is dat ik de man in kwestie persoonlijk ken. Hij weet dat als hij prutswerk levert dat er veel mensen bij hem weglopen/rijden. Dus kwaliteit gegarandeert, met evt ondersteuning van een 'echte' dealer.
 
Gewoon je motor naar toe brengen waar je je motor hebt gekocht.
Dat doe ik teminste.
En als je hem particulier hebt gekocht dan kies je gewoon een motorzaak uit.
Maakt niks uit of je hem naar een officiele dealer brengt of niet.
Ze passen toch de zelfde handelingen toe.
 
als de monteur weet wat ie doet, mag ie ook aan mijn duc komen hoor, al is ie HD kenner... nou ja bij wijze van spreken dan. 8-)

Ho ho, d'r zijn grenzen hoor ;)
De enige die ik sleutelen aan m'n motor toevertrouw ben ik zelf trouwens.
(Ben pas 1 keer vergeten een remklauw vast te zetten :z )
 
Op dinsdag 26 maart 2002 10:10 schreef R1Maniac het volgende:Ho ho, d'r zijn grenzen hoor ;)
ja, als de tandarts mijn motor ff zien wil.

De enige die ik sleutelen aan m'n motor toevertrouw ben ik zelf trouwens.
(Ben pas 1 keer vergeten een remklauw vast te zetten :z )
toch maar een dealertje zoeken :z
 
Dealer :? Wasda :? Die prutser die nog meer problemen veroorzaakt dan je al had :?

Nope, khaal daar alleen de onderdelen, geen van die gasten komt nog aan mijn brommers...
 
Dealer :? Wasda :? Die prutser die nog meer problemen veroorzaakt dan je al had :?

Nope, khaal daar alleen de onderdelen, geen van die gasten komt nog aan mijn brommers...

't zal ongetwijfeld niet overal 't zelfde zijn maar ik heb laatst nadat m'n motor een 1000km beurt heeft gehad (hebben ze nog gedaan voordat 'ie afgeleverd werd) zelf m'n carburateurs maar gesynchroniseerd. Was hard nodig!

Etienne
 
zelf m'n carburateurs maar gesynchroniseerd. Was hard nodig!

Etienne
Off-topic : wil hetzelfde gaan doen , maar weet niet hoe.Speciaal gereedschap nodig,ervaring ,enz?En hoe weet je dat het echt nodig is?

On-topic: Als er een dealer dichtbij zit en de zaak bevalt je , breng em daar.Als er achteraf blijkt dat het e.e.a. niet goed is weet je dat je daar niet meer terug komt , behalve dan om de fouten te herstellen. 8-) Daarna pas afzeiken. ;)
 
Dealer :? Wasda :? Die prutser die nog meer problemen veroorzaakt dan je al had :?

Nope, khaal daar alleen de onderdelen, geen van die gasten komt nog aan mijn brommers...

Precies! Ik ga met m'n motor alleen nog naar MotorXtra en de rest kan m'n kont kussen. Ik vertrouw geen dealers meer. Zijn echt prutsers en leugenaars (niet allemaal overigens, maar doe het liever zelf en met wat hulp waar nodig is, dan weet ik zeker dat er iets (goed) gebeurd.
 
Off-topic : wil hetzelfde gaan doen , maar weet niet hoe.Speciaal gereedschap nodig,ervaring ,enz?En hoe weet je dat het echt nodig is?

On-topic: Als er een dealer dichtbij zit en de zaak bevalt je , breng em daar.Als er achteraf blijkt dat het e.e.a. niet goed is weet je dat je daar niet meer terug komt , behalve dan om de fouten te herstellen. 8-) Daarna pas afzeiken. ;)

Ervaring niet echt nodig, wel een set vacuummeters.
Synchroniseren stelt weinig voor. Schroeven in je inlaatspruitstuk eruit, nippels voor vacuummeter erin, motor starten, even warmlopen tot 'ie beetje fatsoenlijk stationair loopt, en alle carburateurs gelijk afstellen. Klaar! :)
 
Ervaring niet echt nodig, wel een set vacuummeters.
Synchroniseren stelt weinig voor. Schroeven in je inlaatspruitstuk eruit, nippels voor vacuummeter erin, motor starten, even warmlopen tot 'ie beetje fatsoenlijk stationair loopt, en alle carburateurs gelijk afstellen. Klaar! :)

Ja, simpel, als je de goede volgorde weet/aanhoudt!
Zoniet, blijf je aan't emmeren })
 
Ook leuk: een van mijn carbs heeft geen aansluiting voor een vacuummeter. Toch maar op het gehoor/gevoel doen dan. Is bij een 2-cilinder wel te doen. :) :) :)
 
Ja, simpel, als je de goede volgorde weet/aanhoudt!
Zoniet, blijf je aan't emmeren })

1-2 gelijk, 3-4 gelijk, 2-3 gelijk, Klaar :)
Het wordt pas echt leuk als je er een half uur over doet en letterlijk overal je poten aan begint te verbranden, en vrouwlief het gevloek en getier onderbreekt met 'gaat goed he? :j ' ('k heb nou eenmaal niet de kleinste handen en de bereikbaarheid van die afstelschroefjes is gemaakt op japanse handjes)

Etienne
 
Volgens mij moet je gewoon een 'goede' motorzaak hebben. Of ze officiele dealer zijn en van welk merk maakt volgens mij weinig uit. Bij de motorzaak waar ik altijd kom (Suzuki-dealer) wisten ze ook meer van de CBR400RR die ik toen nog had, dan bij enkele officiele Honda dealers.
 
1-2 gelijk, 3-4 gelijk, 2-3 gelijk, Klaar :)
Het wordt pas echt leuk als je er een half uur over doet en letterlijk overal je poten aan begint te verbranden, en vrouwlief het gevloek en getier onderbreekt met 'gaat goed he? :j ' ('k heb nou eenmaal niet de kleinste handen en de bereikbaarheid van die afstelschroefjes is gemaakt op japanse handjes)

Etienne

Ik heb géén grote handen en verbrand ze ook hoor! '(
Maar je hebt idd. de goeie volgorde, als je die niet weet kun je lang kl*ten :P
 
Mijn motor (bandit 600) is toe aan een grote onderhoudsbeurt, maar mijn vraag is nu: moet ik dit laten doen bij (in mijn geval) een officiele Suzuki-dealer of niet?

Een "merkloze" motorzaak kan natuurlijk ook motoren onderhouden, maar ieder merk motor heeft zo zijn eigen specifieke dingetjes.

Graag meningen, verhalen, ervaringen etcetera.

Nou het ligt volgens mij gewoon aan de monteur die je motor doet hoor! Ik ben zelf bij een jonge monteur die voor zichzelf is begonnen en is weggegaan bij een Motoport vestiging omdat hij het niet meer eens was met hun beleid.
Nu hij voor zichzelf is begonnen heeft en neemt hij de tijd voor de dingen en is erg secuur. Hij vraagt ook maar iets meer als de helft van een normaal uurloon! Ik ben echt heel tevreden over hem! Je moet gewoon veel ervaringen van collega motorrijders vragen in jou omgeving.
 
Terug
Bovenaan Onderaan