Offroad/Enduro omgeving Twente

Herinner me ook datvorig jaar de nl en duitse politie een paar keer een gezamelijke razzia hebben gehouden met helikopters enzo om "wild crossers" te vangen. Het blijft gewoon voornamelijk een ongeaccepteerde bezigheid die hobby van ons...
 
vanmiddag even beide locaties "gechecked"
bij de zandkuil hangen nog wel degelijk meerdere verbodsborden voor zowel motoren als ook fietsen... (hoog boven in de bomen)
maar kon de verleiding toch niet weerstaan en ben er toch maar even een paar keer doorheen geknald. Viel met niets tegen van mijn XL-etje, kwam zonder al te veel problemen boven via de steile zijkanten.

het enduropaadje is geen MTB onderdeel, maar idd iets dat door iemand daar in vorm wordt gehouden. wel een leuk stukje, al zitten er MTB stukjes in de nwe mtb route die nog wel net even wat technischer zijn (daar krijg ik hem niet uit zijn 1)
 
Whehe, gezamenlijk stukje land kopen van staatsbosbeheer? Wat bomen laten staan voor singletrack en van de rest een baan schuiven :D
 
Net ff wezen spelen achter Vasse en Mander. Mooi ritje gemaakt van 105km, waarvan de helft offroad. Die ATB paadjes daar zijn ook wel tof, alleen vermoeiend. Nog bij Getelo een keer of 4 door de kuil gegaan, klote diepe autosporen zitten erin. Kwam er met moeite door in de 2e gang. In de 1e versnelling ging het wel, maarja om nou heel de tijd in de toerenbegrenzer te hangen is ook niet wat, dus ben daar maar pleite gegaan.
 
Laatst bewerkt:
ben je ook dóór vasse heen gekomen?

dan heb ik je wel horen langsgaan; ik zat de hele middag op t dak van mijn huis en hoorde een paar keer een 1 pitter langs komen.

blijf t grappig vinden dat die 4x4's blijkbaar getolereerd worden daar in de zandkuil.
de atb paadjes zijn idd lekker slopend voor je zelf; het is de kunst om niet de koppeling er bij te hoeven pakken, maar al trailend rond te tokkelen; althans dat vind ik t leukst op die paadjes :)
 
ben je ook dóór vasse heen gekomen?

dan heb ik je wel horen langsgaan; ik zat de hele middag op t dak van mijn huis en hoorde een paar keer een 1 pitter langs komen.

blijf t grappig vinden dat die 4x4's blijkbaar getolereerd worden daar in de zandkuil.
de atb paadjes zijn idd lekker slopend voor je zelf; het is de kunst om niet de koppeling er bij te hoeven pakken, maar al trailend rond te tokkelen; althans dat vind ik t leukst op die paadjes :)
Ja ook een paar keer door Vasse heen gekomen, denk dat je mij wel van ver aan hebt horen komen :P

Die ATB paadjes, de eerste versnelling was net te kort op sommige stukjes, de 2e versnelling was prima, alleen tja om niet elke 3 seconden te moeten schakelen een deel in 2 gedaan met de koppeling erbij. Maak er wel een sport van om zo hard mogelijk te gaan eigenlijk :P

Ik ga denk ik volgende week ff bij een campingwinkel langs, ff kijken of er een camelbak tekoop is voor weinig. Anders een tasje op het baggagerek maken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hemelvaartsdag nog de nodige paden gereden in Die omgeving.
Die mountainbike paden doe ik in de 2e of 3e versnelling, maar gaat ook wel hard hoor haha.
Inderdaad een camelbag kun je het goedkoopst bij de kampeerwinkel halen.
Die van mij met ktm logo was 55 euro maar wel ideaal.

Houd alstublieft wel rekening met de bewoners en paarden en of wandelaars anders duurt het niet lang of alles word daar ook afgesloten.
 
Laatst bewerkt:
in zijn 2 of 3?..... ik hoop toch dat dit niet met de adventure is....

ik heb nog teveel respect voor de bomen om er zo hard tussendoor te durven knallen, probeer vooral op beheersing te rijden, dus meer ala Trail dan op een cross stijl.

om de rest van de gebruikers tevreden te houden rijd ik alleen op tijden dat die andere gebruikers er nagenoeg niet meer zijn, dus of 's morgens heel vroeg, of tegen de avondschemering. En ik zorg ervoor dat mijn XL zo stil mogelijk is
 
Hebben jullie het over een ander pad? Ik zat op zo'n ATB route met nieuwe bulten erin gemaakt van rood zand. Ging bijna elke 10-15 m haaks om. Of rij ik nu zo langzaam dan?

Trouwens wandelaars/fietsers passeer ik langzaam. Paarden zet ik de motor ruim ervoor uit of ik keer om.
 
Laatst bewerkt:
ik bedoelde juist dat ik veel langzamer ga... ik laat hem rustig tokkelen over die paadjes, net iets boven stationair in zijn 1 en die gaan idd elke 15 m haaks om. Je kunt wel af en toe naar zijn 2, maar dat geeft zo'n geworstel, probeer zo constant mogelijk te rijden en de balans te houden, dat is al lastig genoeg voor me.

met de opmerking van die adventure bedoelde ik dat als hij die ATB paden met een dikke 950 en dan vol in zijn drie kan nemen dan moet hij wel bovennatuurlijk goed zijn lijkt me.

maar ik denk ook dat het beter is om te voorkomen dat je nou op die atb paden lompe diepe sporen gaat lopen trekken, want dan reken er maar op dat er flink geklaagd gaat worden door de atb-ers (en daar hebben ze dan ook groot gelijk in) en dan volgt er zo een razzia op off roaders en laten we dat nu maar zo veel mogelijk proberen te voorkomen
 
Laatst bewerkt:
Godverdomme ik word genaaid door een hondmeneer die rondliep in Hengelo achter het lonnekermeer. Die meneer heeft mij zien rijden en de politie gebeld, ik zag al dat hij zijn telefoon greep toen hij mij zag, terwijl ik gewoon heb gereden over een niet afgesloten weg. Daar waag ik mij namelijk niet meer aan sinds mijn boete van het lutterzand. Doe ik gewoon rijden waar het mag dan word ik alsnog genaaid. Politie heeft schijnbaar vanmorgen hier thuis gebelt, maar doen was ik nog niet wakker. Wat moet ik hier nou mee, dit slaat nergens op, dit is gewoon een haat/pestactie.
 
welkom bij de groep mensen die meer achtervolgt en vervolgt worden dan iemand die echt crimineel bezig is.....

je zult niet veel anders kunnen dan gewoon even af te wachten; gevonden hebben ze je nu toch al, maar ik ben ook wel benieuwd wat ze gaan zeggen die politie. openbare weg is openbare weg en als hij jouw wil naaien dan geef je hem toch gewoon aan dat die zijn hond los had lopen (of geldt die algemene verordering tegen loslopende honden niet in Hengelo, hier namelijk wel)
 
Ach we zullen het zien, morgenavond tussen 6 en 7 belt de meneer van de milieupolitie terug. Zo gaar heh, ik blijf daar buiten de hekken, en ging die meneer met de hond met 5kmph voorbij ofzo.

A92TSDFCQAAChCL.png
 
met de opmerking van die adventure bedoelde ik dat als hij die ATB paden met een dikke 950 en dan vol in zijn drie kan nemen dan moet hij wel bovennatuurlijk goed zijn lijkt me.




Hahaha

Vol in zijn drie heb ik nooit genoemd, maar je moet de motor onderin toeren hebben.
In de drie volgas gaat hij dik over de 100 kmh dus dat gaat hem niet worden.
Maar inderdaad zo weinig mogelijk op die paden komen want die zijn voor de atbers.

Denk ook aan code groen en zorg voor een goede demper, zo houden we het zo lang mogelijk vol als offroaders.


groetjes
 
maar je rijdt er dus wel met je adventure? en niet met de 300exc? die lijkt me veel meer lol op single tracks.

@bassie: met een sisser afgelopen dus, gelukkig maar!
 
De politie zei alleen foei, omdat hij wat had gehoord. Niets aan het handje dus.
Toch typisch, zo reed ik laatst bij Buurse zand over een zandweggetje waar je gewoon mocht rijden en wordt je meteen aangekeken alsof je een nest jonge zwanen de nek omdraait. Terwijl die lui met een loslopende hond lopen waar dit niet mag... :?
 
Wat moet ik hier nou mee, dit slaat nergens op, dit is gewoon een haat/pestactie.

Is niks aan te doen.

Hoe zeer je ook stapvoets voorbij rijd, de motor uitzet bij paarden en netjes de mensen te woord staat. Onze hobby zal nooit worden geaccepteerd.
Er blijven mensen fanatiek (tegen) en zullen nooit voor rede vatbaar zijn.
Gelukkig is dat laatste groepje mensen maar 5% en de andere 95% groet vriendelijk als je ze met respect benaderd/langsrijd.
Die verhouding geldt ook voor ons. 95% van ons behandeld de andere met respect, de andere 5% knalt er volgas langs.

Ik rijd ook veel OTR in twente nabij Enschede en het enigste wat je kan doen is in beweging blijven. De kans dat ze je dan achterhalen is nihil (of er met een razia zijn).
Ook niet rijden met mooi weer is raadzaam. Twente is al te klein om ongestoord te kunnen rijden en met druilerig(koud) weer zie je weinig mensen in de bossen.
 
Laatst bewerkt:
Toch typisch, zo reed ik laatst bij Buurse zand over een zandweggetje waar je gewoon mocht rijden en wordt je meteen aangekeken alsof je een nest jonge zwanen de nek omdraait. Terwijl die lui met een loslopende hond lopen waar dit niet mag... :?


Ik ben bij het buursezand wel eens door zulke mensen kwaad benaderd.
Ik kwam aangereden en meneer ging midden op het pad staan om mij te doen dwingen stoppen. Normaal gesproken gaan daar mijn nekharen van overeind staan en rijd ik hard langs. Je kan immers ook gewoon wenken en dan stop ik wel.
Maargoed, ik besloot te stoppen, had wel zin in een dialoog :+

Meneer direct met boze opgefokte stem mij toespreken dat ik hier niet mocht rijden.
Ik bleef het gehele sprek rustig en keek hem verbaast aan :? .
Hij mij uitleggen dat ik naar de crossbaan moet gaan als ik wil crossen en hij ging er persoonlijk voor zorgen dat dit allemaal afgesloten werd...
Ik keek hem nog raarder aan :? :?
Toen besloot ik maar eens te zeggen dat als ik rustig aan kom rijden in een pad welke is toegestaan voor motorrijders ik niet per direct een crosser ben.
Verder zou ik dolgraag eens willen motorcrossen op een motorcross terrein, maar mensen zoals u zorgen er voor dat deze gesloten zijn of worden gesloten.
Dus mocht ik willen crossen dan moet ik het bos is. Want mijn opties om dit op een veilige plek te doen heeft u mij afgenomen...

Daar had hij geen antwoord op en werd daardoor nog kwader en ging de politie bellen...
Ik heb vervolgens rustig de motor gestart en ben weggereden.
Telefoontje van de poltie achteraf. Maar zolang het geen heterdaadje is hoef je nergens voor te vrezen.

Dat is dus die 5% rotte appels waar ik het in de post hierboven overhad
 
Laatst bewerkt:
Nja zal voor mij de komende tijd toch wel meevallen. Heb godsgruwelijke rugpijn, zo erg dat ik amper kan lopen, zitten of liggen. Ik kan nog net mijn sokken aankrijgen, misschien hard door een gat geklapt terwijl ik op het zadel zat. Hoop dat het wat anders is, en geen geplette tussenschijf oid. Het werd sinds mijn laatste ritje met de dag erger, dat ik voor morgen een afspraak heb bij de fysio.
 
zo makkelijk pletten die schijven hopelijk toch niet?

even rustig aan en dan weer lekker verder tuffen :)
 
zo makkelijk pletten die schijven hopelijk toch niet?

even rustig aan en dan weer lekker verder tuffen :)
Ja noh ik weet het niet, maar als ik niet meer kan staan is er toch echt iets aan de hand. Ben natuurlijk zelf geen dokter, maar het schijnt dat de tussenschijven wel kunnen beschadigen en je er dan stevig last van kunt krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan