Offroad/ Enduro topic #10 The knippenpat GP!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Pfjoe, kon gelukkig nog een dagpas aanvragen.
Is m'n laatste knmv otr ook meteen voorlopig.
Vindt 50 euro inschrijfgeld best pittig.

In ieder geval erg veel zin in 1 van de mooiste ritten van t jaar !
 
Tja, lekker gewoon jaar licentie nemen toch?.. kan zeker uit als je nog paar keer de crossbaan opgaat..
 
5 ritten speel je quitte.... Inschrijfgeld voor de rit zelf blijf je gewoon betalen. Eenmaal ingeschreven is het niet meer te annuleren of te crediteren.

Ik vind het ook achterlijk duur geworden. En het is mij en vele anderen totaal niet duidelijk wat de knmv toevoegen aan zo'n evenement. Daar mogen ze wel wat beter over communiceren.

Mijn inziens werk je zo het "zwartrijden" alleen maar in de hand. MON ritten zijn goedkoper en De Wijk wordt zelfs zonder Bond gereden. Waarom kunnen niet meer clubs dat?
 
Laatst bewerkt:
+1 :Y

5 ritten speel je quitte.... Inschrijfgeld voor de rit zelf blijf je gewoon betalen. Eenmaal ingeschreven is het niet meer te annuleren of te crediteren.

Ik vind het ook achterlijk duur geworden. En het is mij en vele anderen totaal niet duidelijk wat de knmv toevoegen aan zo'n evenement. Daar mogen ze wel wat beter over communiceren.

Mijn inziens werk je zo het "zwartrijden" alleen maar in de hand. MON ritten zijn goedkoper en De Wijk wordt zelfs zonder Bond gereden. Waarom kunnen niet meer clubs dat?
 
Mijn inziens werk je zo het "zwartrijden" alleen maar in de hand. MON ritten zijn goedkoper en De Wijk wordt zelfs zonder Bond gereden. Waarom kunnen niet meer clubs dat?


Zal wel gevalletje 'jezelf/vereneging' indekken zijn. mocht dr wat gebeuren..

Waarom niet gewoon elke rit die er is door beide bonden, Dat men zelf kan kiezen bij welke bond ze zich aansluiten....

Zo is toen in mill de kickoff gegaan om dit met beide bonden te doen. En toen trok ineens in de laatste week de KNMV zich terug de klojo's Daarom was het daar bij de daginschrijving toen zo enorm druk. knmv daglicenties moesten toen ineens MON daglicenties worden.

Liefste zie ik ook zoals de wijk het doet. weg met die shit. iedereen is toch zelf verzekerd.
 
Afgelopen dagen weer in Noord-Frankrijk geweest en samen met de vrouw een kleine 200km gereden. Het was er warm. Dag 2 hebben we 35 voor het eind af moeten breken omdat mijn vrouw met de motor was omgevallen, ja omgevallen. Ze stond op een verhoging en wilde haar linker voet neerzetten, maar daar was alleen een afstap van een kleine meter -O- . Ze viel en hoorde "krak". Ze dacht iets gebroken te hebben. Motor lag nog die meter hoger op de kop en er lekte benzine uit de tankdop op haar broek. Zij is er onderuit gekropen en ik heb de motor weer wonder boven wonder rechtop kunnen krijgen. Ze kon alles nog een beetje bewegen maar kon niet rijden, te veel pijn. Zat weinig anders op dan terug naar de bewoonde wereld te komen waar we weer telefonisch bereik hadden. Zij lopend en ik een voor 1 beide motoren weer uit het bos naar de weg gebracht. Zij heeft 2,5km gelopen, ik het dubbele :+ .Het zweet gutste me van de rug. Op het moment dat we weer konden telefoneren, de man van B&B gebeld en die heeft een Duitse offroadrijder, die daar ook bivakeerde, meegenomen om de motor van mijn vrouw terug te rijden , waarvoor dank. Na die 2,5 km kon ze gelukkig haar arm iets meer bewegen en kon de koppeling bedienen. Ze heeft de laatste 3,5 naar de weg nog zelf kunnen rijden. Ze is vandaar naar Verdun ziekenhuis gebracht en daar is geconstateerd dat de schouder uit de kom is geweest en een scheurtje in kogel van de schouder zit. Maar we zitten weer safe and sound thuis.
Volgend jaar alleen nog maar veld- en landwegen, geen bos meer en wat minder pech.
 
nee Nick, ik mag nog niet van de dokter.

nog maandje geduld dan in Eindhoven (KTM dag)maar eens onder de MON vlag rustig de eerste meters weer gaan maken.
eens kijken of dat hok nog start na 2 jaar.
 
Dat is minder.

Men zou denken dat de risico's met bosrijden buiten de bewoonde wereld wel meevallen, kan soms tegenvallen.
Zo kwam er eens een enthousiaste fransman met een gloednieuwe motor mee voor een dagje met dat bosrijden in de Filipijnen, in de droge warme periode zo rond de 40 graden met hoge luchtvochtigheid, sauna ervaring dus.
Hij had 0,0 ervaring met offroaden/enduro, en bleek later, de conditie van een pinda.
Na een km of 40 buiten de bewoonde wereld stortte ie compleet in wegens uitdroging.
Wat bleek? hij had veels te weinig gedronken of uberhaupt bij zich, en kon zich nauwelijks nog bewegen, hij zag er slecht uit.
Ze hebben hem in de schaduw gelegd, van alles gedaan, laten drinken van anderen (al is dat beperkt, want je kan niet van een filipino drinken, die drinken gewoon water met bacterien wat wij blanken niet kunnen hebben), wapperen met bladeren en shirts, en het duurde uren voor ie weer bij zinnen was.
Toen zijn ze heel erg langzaam teruggereden met veel stops waar ze bijna de hele verdere dag over deden.
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat blijven vervelende dingen, zo ver van de bewoonde wereld.
Daarom is een beetje kennis van EHBO en/of BHV ook geen overbodige luxe...
mevr. Gassen veel sterkte!

Zondag weer zandhappen in Steenwijk! :)
 
Laatst bewerkt:
Thx guys, geeft haar toch weer de moed om verder te gaan. Het zit tussen de oren en soms in een klein hoekje.
 
Pfjoe, kon gelukkig nog een dagpas aanvragen.
Is m'n laatste knmv otr ook meteen voorlopig.
Vindt 50 euro inschrijfgeld best pittig.

In ieder geval erg veel zin in 1 van de mooiste ritten van t jaar !
Dan blijf je toch thuis als je 't teveel geld vind?
Ik vind t nog steeds een schijntje als je t vergelijkt met andere motorsporten.

Word een beetje moe van al dat gejammer om dat geld, we hebben het er blijkbaar zelf naar gemaakt (claims richting organisatoren/KNMV)
 
Dan blijf je toch thuis als je 't teveel geld vind?
Ik vind t nog steeds een schijntje als je t vergelijkt met andere motorsporten.

Word een beetje moe van al dat gejammer om dat geld, we hebben het er blijkbaar zelf naar gemaakt (claims richting organisatoren/KNMV)

je kunt het zo zien.
Maar je kunt het ook zien dat ze het niet bepaald met hogere bedragen aanmoedigen om alleen maar legale ritten te rijden.

Een alternatief van iets hoort duur te zijn, Want dan gaan de mensen alsnog dat geen doen wat ze juist willen voorkomen.
Moedig het dan aan om dan alleen die ritten te rijden ipv daar waar niet mag.



is dus maar net hoe dat je het bekijkt. [En ja ik weet ook wel dat iets organiseren geld kost. Dat weet iedereen]
 
je kunt het zo zien.
Maar je kunt het ook zien dat ze het niet bepaald met hogere bedragen aanmoedigen om alleen maar legale ritten te rijden.

Een alternatief van iets hoort duur te zijn, Want dan gaan de mensen alsnog dat geen doen wat ze juist willen voorkomen.
Moedig het dan aan om dan alleen die ritten te rijden ipv daar waar niet mag.



is dus maar net hoe dat je het bekijkt. [En ja ik weet ook wel dat iets organiseren geld kost. Dat weet iedereen]
Klopt, maar wie gaat dan de claims of schadevergoedingen betalen wanneer er een rijder de organisatie aanklaagd? Dat is het hele punt, er moet gewoon serieus geld in kas zitten om zulke dingen te kunnen bekostigen.
Helaas, ook al is alles op eigen risico, er zijn altijd mensen die menen te moeten claimen.
 
Dan blijf je toch thuis als je 't teveel geld vind?
Ik vind t nog steeds een schijntje als je t vergelijkt met andere motorsporten.

Word een beetje moe van al dat gejammer om dat geld, we hebben het er blijkbaar zelf naar gemaakt (claims richting organisatoren/KNMV)

Ik heb werkelijk waar nog nooit gehoord dat er iemand wat geclaimd heeft bij zo'n rit!

Het gaat om de onduidelijkheid wat de KNMV überhaupt bijdraagt aan het evenement, en waarvoor ze dus zo'n bijdrage vragen. Het kan veel goedkoper blijkt en zelfs ook zonder bijval van een bond...... Dat is het punt!
 
Ik heb werkelijk waar nog nooit gehoord dat er iemand wat geclaimd heeft bij zo'n rit!

Het gaat om de onduidelijkheid wat de KNMV überhaupt bijdraagt aan het evenement, en waarvoor ze dus zo'n bijdrage vragen. Het kan veel goedkoper blijkt en zelfs ook zonder bijval van een bond...... Dat is het punt!
Dat is de reden van de verhoging tov vorig jaar.

Maargoed, ik ben er morgen helaas niet bij! Diegene die wel gaan, heel veel plezier!
 
Klopt, maar wie gaat dan de claims of schadevergoedingen betalen wanneer er een rijder de organisatie aanklaagd? Dat is het hele punt, er moet gewoon serieus geld in kas zitten om zulke dingen te kunnen bekostigen.
Helaas, ook al is alles op eigen risico, er zijn altijd mensen die menen te moeten claimen.

Waarom kunnen de Antrappers in de Wijk het wel zonder bond en moeten de andere ritten onder auspiciën van de KNMV/MON?

Punt is gewoon dat de bonden geld op strijken zonder dat ze er eindelijk wat voor doen.
Kan je wel gaan ouwehoeren over claims..maar heb jij wel eens gehoord dat er een claim is ingediend?

Je tekenend er al voor met je daglicentie dat je de organisatie niet aansprakelijk kan stellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan