Offroad/ Enduro Topic 11 "De mais eraf en open die kraan!!

Ik heb het shirt in de broek met een uitgebreide protector van leatt er onder. Gewoon wat kleding passen. Ik heb nu een iets strakkere, eerder van die fladderende shirts wat ook niets was.
 

Bijlagen

  • 163235660_2951167161786417_8589574411608772893_o.jpg
    163235660_2951167161786417_8589574411608772893_o.jpg
    256,6 KB · Weergaven: 15
Ik heb ook een redelijk strak shirt met een korte bodyprotector. Dan kan ik hem in mijn broek doen zodat het niet zo fladdert.
 
Crosscursus is wel een goed idee. Ik heb eens een cursus bij Endurofun gedaan, wel leuk, maar heel oppervlakkig. Motorcursussen ken ik niet, zal eens kijken.

Mn shirt lijkt wel een jurk. Is het eigenlijk de bedoeling dat je een crossshirt in de broek draagt? Ik had dat eerst maar dat zit niet lekker, komt omdat ik zo'n protectievest van Fox draag en die rugprotector loopt vrij ver naar beneden door.
Supermotorschool vond ik ook leuk, maar had het gevoel dat je bij motorcursussen beter begeleid werd.
Voordeel/nadeel bij supermotorschool is dat je op Veldhoven rijdt. Raad bij hen wel aan om je eigen bike mee te nemen.
Ik had geluk dat ik op een gloednieuwe yzf450 reed, maar mijn vriendin had een wrf met een koppeling die popeye zelfs niet in krijgt.

Voor de rest is het gewoon veel doen
Filmpjes kijken werkt ook wel om bewust te worden van je fouten.
Kijken naar snelle gasten hoe zij rijden.
Bij mij zat het probleem heel veel in het van staan naar zitten. Ik ging veel te vroeg zitten in een bocht. En het afvlakken door te duwen van je stuur, IPV stiekem toch een beetje indraaien waardoor je de "Rut" uitschiet

Crosshirt ligt er aan, ik draag hem nu zelf liever in mij broek (lijkt het gelijk al sportiever :+ ).
Ik heb dan een leatt body protector die is relatief kort en dan met losse niergordel
 
Ik doen het al vrij lang zo :)
Met dat shirt crosste ik eind '90 ook, gekregen van een oom.
Goed spul.

Mocht iemand iets vergelijkbaars weten te vinden, heel graag.
 

Bijlagen

  • FB_IMG_1625247217294.jpg
    FB_IMG_1625247217294.jpg
    121,5 KB · Weergaven: 20
Ik heb @Sander|m| en @Ivo 1 keer gefilmd toen ze voorbij kwamen.




De jongen waarmee ik veel rijdt viel in het begin van deze video maar ik heb nog een mooi stuk video waar wij samen rijden. Die moet ik alleen nog even aan elkaar te knutselen.
 
Zaterdaq is het cross country op de Landsard lees ik net op hun fb.
Verdere info mij onbekend.
Verwacht geen Heerde-taferelen, vorige keer reden we op de crossbaan en een stukje daarbuiten (om de waterplas).
Niet op de hei, dat zal ook nu niet het geval zijn neem ik aan.
 
Zijn cross country nou alleen voor enduro's of doen er ook crossers aan mee zonder kenteken
Verschilt per keer. De keren dat ik ergens was waar een kenteken verplicht was reden er ook altijd een paar crossers en kindercrossers mee maar dat is alleen voor 'zoontje van' oid denk ik.
 
Hij zit weer in elkaar. Net ff proefgereden een paar minuutjes zodat hij ff een keer warm kon worden. Eerste keer nog wat lekkage, zat een pakking niet helemaal lekker maar nu lijkt hij droog te zijn.

Alleen de km teller deed het niet 🤨. Lamp weghalen, stekker bekijken, km teller losmaken, stekker bij de voorrem bekijken. Mmmmm 🤷‍♂️

En dan! 💡 de crosswielen zitten er in.🤦‍♂️ Plugje overgezet naar deze wielen en hij doet het weer 😁

Ik ben er zaterdag dus bij verwacht ik 👌
 
En weer terug uit het los zand in Eindhoven.
Goed geregeld, inschrijven en rijden. Weer een heel andere route dan vorige keer.
Enige wat me altijd opvalt is dat er altijd groepjes na de laatste bult staan te ouwehoeren, in de baan dus.
Maar verders een prima dagje.
 
Prima rondje vandaag. Helaas niet helemaal probleem vrij. De achterrem staakte dienst in de eerste ronde. Aangelopen en zo te heet geworden, de remolie spoot door de slang naar buiten. 🤔 Ook nog wat koppelingsgeneuzel, maar verwacht niets ergs.

Daarna dus zonder achterrem rondgereden, toch wel een beperking un het zand. Laatste ronde nog een boom gekust waardoor ik er ff naast lag. Dat haalt je toch ff uit je ritme, had toch wat tijd nodig om er weer in te komen helaas.

Al met al lekker gereden en ook nog kennis gemaakt met @gemonde die toevallig naast me stond.
 
Oei das balen,.
Ik heb ook altijd wel een paar rondjes nodig om er in te komen moet ik zeggen.
Ik kijk wel uit naar oktober (als het doorgaat), dan zit de oirschotse hei er bij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan