Offroad/ Enduro Topic 11 "De mais eraf en open die kraan!!

Ter info: offroad rijden is in Wallonië in theorie volledig verboden (buiten Bilstain en vergunde competitie en rondritten). Daarom staan er in Wallonië nergens verbodsborden bij.
In Vlaanderen is het (was het laatste keer ik opzocht) toegelaten op elke weg breder dan 1m waar het niet expliciet dààr verboden wordt, buiten het bos.
Daarom staan er overal borden.
Interessant. Uit bossen zoiezo wegblijven, zowel voor Vlaanderen als Wallonië.
Maar wat met openbare onverharde wegen? Zoals tussen landbouw percelen?
Wegen die gewoon op google maps aangegeven staan zonder verbodsborden.
In Vlaanderen kom je vaak verbodsborden tegen (uitgezonderd landbouwvoertuigen), maar in Wallonië heb ik deze inderdaad nergens gezien.
 
Interessant. Uit bossen zoiezo wegblijven, zowel voor Vlaanderen als Wallonië.
Maar wat met openbare onverharde wegen? Zoals tussen landbouw percelen?
Wegen die gewoon op google maps aangegeven staan zonder verbodsborden.
In Vlaanderen kom je vaak verbodsborden tegen (uitgezonderd landbouwvoertuigen), maar in Wallonië heb ik deze inderdaad nergens gezien.
Wel, als het een weg is, mag je erop rijden.
 
Haha goeie vraag, ik zat enigsinds niet op te letten omdat ik niet helemaal snapte waar ik het veld in moest (door dat opgeschoven randje waar je overheen moest dacht ik dat ik een split second dat ik verkeerd zat) vervolgens stuurde ik in zonder kijken en bleef m'n voorwiel die in de berm zat achter het asfaltrandje hangen en ging de voorkant linksaf terwijl ik zelf naar rechts ging zeg maar .


Je zou je nog af kunnen vragen hoe goed (pre ktm) Gasgas onderdelen te krijgen zijn, maar volgens mij valt dat nog mee?
Ja plastic enzo vinden is lastig motorisch schijnt nogal mee te vallen, daarnaast wilde ik gewoon een "goedkoope" motor om wat ervaring op te doen, beetje met de mentaliteit hij hoeft het niet 3 jaar vol te houden🤣 ik laat het jullie morgen wel weten of het wat wordt gaat om een oudje (2004)
 
Laat ik de vraag ander stellen... wat is de dichtsbijzijnde plek (vanuit nl gezien) waar je enduro kan rijden in de bossen? We gaan nu ieder jaar naar polen. Het zou mooi zijn om een locatie te vinden wat dichterbij is.
Noord Frankrijk, maar dat is meer roadbook dan echt enduro. Of je moet vooraan in mei gaan als het goed geregend heeft, dan wordt het spannend.
Voor de rest, een roadbook of tripy erop en de hele dag fun. Zie adketelaars.nl link: Home
 
Laatst bewerkt:
Ook in frankenland mag je niet van de officiële wegen voor motorvoertuigen af.

Frankrijk en Wallonië hebben wel het voordeel dat er nog heel wat onverharde officiële wegen zijn.
Maar bos? Zijn ze ook in Frankrijk streng op.
 
Noord Frankrijk, maar dat is meer roadbook dan echt enduro. Of je moet vooraan in mei gaan als het goed geregend heeft, dan wordt het spannend.
Voor de rest, een roadbook of tripy erop en de hele dag fun. Zie adketelaars.nl link: Home

Bedankt. Ik heb wel eens op youtube wat gezien maar dat zag er niet erg spetaculair uit. Ik denk dat we het wel bij Polen houden.
 
Iemand van hier die weet of je op Itterbeck een licentie nodig bent? Of een crossbaan in Nederland/Duitsland weet waar geen licentie nodig is?
 
Op Veldhoven (Landsard) was de baan vorig jaar een paar keer open voor alleen enduro's en dan had je geen licentie nodig.
 
Op Veldhoven (Landsard) was de baan vorig jaar een paar keer open voor alleen enduro's en dan had je geen licentie nodig.
Supermotoschool doet daar ook wel eens cursussen, daar ben ik ook besmet geraakt met het cross virus,

En beste mensen heb de motor gekocht, wat een trekkracht manmanman, hopelijk zieik jullie (als ik mn rijbewijs heb) nog eens bij een rit😄
 
Supermotoschool doet daar ook wel eens cursussen, daar ben ik ook besmet geraakt met het cross virus,

En beste mensen heb de motor gekocht, wat een trekkracht manmanman, hopelijk zieik jullie (als ik mn rijbewijs heb) nog eens bij een rit😄

Foto's
 

Bijlagen

  • Snapchat-1446977012.jpg
    Snapchat-1446977012.jpg
    262,4 KB · Weergaven: 34
Niet geschoten is altijd mis.
Weet er hier iemand nog een subframe te liggen voor een yz250 van 2007?
Mijn huidige is goed krom na een val partij.

Ik vertik het om 450 a 500 euro neer te tikken voor een paar aluminium kokertjes met wat buisjes er tussen.
 
Vorige week een dag in België roadbook wezen rijden, zeer goed bevallen. Route van Ad Ketelaars, 260 km. Leuk om eens in een andere omgeving te rijden en niet ver te hoeven reizen daarvoor. Technisch allemaal niet erg spannend, wel een paar echt mooie stukken erin. We zijn denk in de hele dag 5 wandelaars tegengekomen :)
 
Wat verder weg maar ook zeker aan te raden.
Endurides in Kroatië
Vriendin heeft een jaar cross ervaring. Ik wat meer.
Maar de dingen die we er uiteindelijk konden niet normaal.
Hillclimbs, stenen beklimmen en mooie uitzichten het was er allemaal.
 
Wat verder weg maar ook zeker aan te raden.
Endurides in Kroatië
Vriendin heeft een jaar cross ervaring. Ik wat meer.
Maar de dingen die we er uiteindelijk konden niet normaal.
Hillclimbs, stenen beklimmen en mooie uitzichten het was er allemaal.
Ziet er goed uit. Hoe ben je daar zo terecht gekomen?
 
Ziet er goed uit. Hoe ben je daar zo terecht gekomen?
Mijn vriendin en ik zochten iets wat voor ons beide leuk was, omdat we beide verschillen in niveaus
Toen zagen we in een filmpje dat ze iemand zonder ervaring zo kunnen begeleiden en ook zo mee konden nemen.
Ze weten overal een paadje te vinden voor iedereen zijn niveau.

Ik zelf had nog nooit een hillclimb gezien, laat staan eentje met stenen en wortels. Uiteindelijk met wat tips kwam ik ook zo boven.

Bonus is dat ze hagelnieuwe 300 2takten hebben.

Zijn guides die zelf de romaniacs en dergelijke ook rijden.
 
Mijn vriendin en ik zochten iets wat voor ons beide leuk was, omdat we beide verschillen in niveaus
Toen zagen we in een filmpje dat ze iemand zonder ervaring zo kunnen begeleiden en ook zo mee konden nemen.
Ze weten overal een paadje te vinden voor iedereen zijn niveau.

Ik zelf had nog nooit een hillclimb gezien, laat staan eentje met stenen en wortels. Uiteindelijk met wat tips kwam ik ook zo boven.

Bonus is dat ze hagelnieuwe 300 2takten hebben.

Zijn guides die zelf de romaniacs en dergelijke ook rijden.
Heel tof. Wij zoeken ook zoiets. Ik heb wel wat aanbieders gezien maar daar vond ik de groepen te groot en/ of de nadruk teveel liggen op 'gewoon een rondje rijden'. En we willen ook wel wat leren.
Zal eens informeren! Jullie hebben die 'endurides starter' gedaan en dan bij een bestaande groep aangesloten of zo?
 
Mijn vriendin en ik zochten iets wat voor ons beide leuk was, omdat we beide verschillen in niveaus
Toen zagen we in een filmpje dat ze iemand zonder ervaring zo kunnen begeleiden en ook zo mee konden nemen.
Ze weten overal een paadje te vinden voor iedereen zijn niveau.

Ik zelf had nog nooit een hillclimb gezien, laat staan eentje met stenen en wortels. Uiteindelijk met wat tips kwam ik ook zo boven.

Bonus is dat ze hagelnieuwe 300 2takten hebben.

Zijn guides die zelf de romaniacs en dergelijke ook rijden.
Kan je indicatie geven van de kosten :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan