Offroad/ Enduro Topic 11 "De mais eraf en open die kraan!!

Al 2 mooie reacties, bedankt! Nog even slapen na een lange nacht en dan google ik even voor eerste beelden bij de suggesties :)
 
De eerste paar dagen zitten erop met de nieuwe brommer. Het is net een grote mountainbike om mee door de bossen te raggen, voor mij de juiste keuze geweest :)
Wat had je eerst ook al weer, 4-takt?
En hoe zijn de overige dagen bevallen in Frankrijk?
 
Ik had een 2008 250 excf (viertakt dus) met een big bore kit. Heb nu een 2018 Huskie 300 tpi.

Lekker gereden daar. Technisch niet te lastig maar gewoon lekker toeren. Navigeren in het bos is soms lastig als je tijdens het rijden in de sporen ook op je scherm moet kijken, maar vond ik wel leuk om te doen. Helaas is gisteren geëindigd in het ziekenhuis na een valpartij van iemand. Derde dag dus niet volledig kunnen rijden.
 
Ik had een 2008 250 excf (viertakt dus) met een big bore kit. Heb nu een 2018 Huskie 300 tpi.

Lekker gereden daar. Technisch niet te lastig maar gewoon lekker toeren. Navigeren in het bos is soms lastig als je tijdens het rijden in de sporen ook op je scherm moet kijken, maar vond ik wel leuk om te doen. Helaas is gisteren geëindigd in het ziekenhuis na een valpartij van iemand. Derde dag dus niet volledig kunnen rijden.
Oh dat is zonde zeg en te hopen dat het meevalt natuurlijk.

Wij gaan begin volgend jaar naar dun sur meuse of londinieres.
 
Mensen die mee gaan doen aan de pieper cross?
Vriendin en ik zijn er naar aan het kijken.
Zou voor haar de eerste keer zoiets zijn in plaats van de crossbaan.
Weet alleen niet of een yz 125 erg leuk rijdt in maisplakken
 
Oh dat is zonde zeg en te hopen dat het meevalt natuurlijk.

Wij gaan begin volgend jaar naar dun sur meuse of londinieres.
Schade is een schouderblad op 2 plekken gebroken een paar gebroken ribben en wat gekneusde. Best pittig dus.

Begin volgend jaar gaan we waarschijnlijk in de herkansing als iedereen dan weer heel is.
 
Zou het makkelijk zijn om daar nog een kenteken op te krijgen? Tevens mogelijk chroom-6, zit ook niet iedereen op te wachten denk ik.
 
Mensen die mee gaan doen aan de pieper cross?
Vriendin en ik zijn er naar aan het kijken.
Zou voor haar de eerste keer zoiets zijn in plaats van de crossbaan.
Weet alleen niet of een yz 125 erg leuk rijdt in maisplakken

Je kan het altijd proberen toch? Volgens mij is er in de ochtend steeds vrij rijden en het rondje is voor zover ik weet groot zat om elkaar niet in de weg te rijden.
 
Qua gewicht hoef je het niet te doen denk ik. Tussen een 450 en 300 van KTM zat dacht ik 2kg...
Dat dacht ik ook altijd tot ik eens op een 300 reed. Het is maar 2 kilo maar het grote verschil is dat het zwaartepunt veel lager ligt omdat er niet zo'n zwaar blok metaal vlak bij het balhoofd zit. Daardoor stuurt hij echt alsof hij 25 kilo lichter is. Vooral over grote knippen gaat het allemaal veel en veel makkelijker met een tweetakt. Ik ben altijd een viertakt man geweest (en nog) maar ik ben daardoor eerlijkgezegd wel in een identiteitscrisis geraakt.
 
Het is inderdaad veelal roterende massa. Ik rijd 12 jaar enduro, waarvan 10,5 op een 2t. Heb tussendoor 2x een 4t geprobeerd. In 2015 een 350 en in 2019 een 450. Iedere keer kom ik toch weer terug op een 2t uit. Ook kom ik ieder jaar weer met mezelf in twijfel, zal ik als volgende een 4t kopen, iedere keer ga ik test rijden en koop ik toch maar weer een 2t.

Ik haal er gewoon iets meer plezier uit, ik denk oprecht dat ik sneller ben op een 350, mits ik weer even kan wennen.
 
Haha dickman _O-

ik zie ze wel rijden inderdaad met een stukje tape over het startnummer. En het nummer zelf is dan nog prima leesbaar.

Waarom is dat eigenlijk, dat die afgeplakt moeten worden?

Plus morgen is inschrijven voor Handel, vind ik zelf veel mooier dan Veghel. En beter geregeld, stond vorig jaar bij Veghel echt lang te wachten bij de start en bij Handel was ik er zo door.
 
Hoe doen jullie het trouwens met inrijden.

M'n 250 2T heeft net een nieuwe zuiger en eigenlijk wil ik er vanmiddag de baan mee op. Heb hem al even warm laten draaien met kleine hoeveelheden gas geven. Staat nu weer af te koelen.

Gaan jullie gewoon de baan op paar rondjes rustig aan, pauze, en dan knallen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan