Offroad/ Enduro Topic 11 "De mais eraf en open die kraan!!

Is de Leatt Z-frame niets voor je? Wel boven je budget met 260, maar je hebt dan wel een instapmodel brace die meer bescherming zal bieden dan een kniekap.

Screenshot_20200513-065417.png



Ik zat zelf ook eerst naar de modellen te kijken die jij nu bekijkt maar heb toch besloten net dat ene staoje hoger te gaan. Een volledige brace voor 400 per stuk is me te gek, maar die 260 voor een paar vind ik nog te doen.

Er zijn wel een paar reviews over te vinden die aanhalen dat je er eventueel je vingers mee kan afhakken, maar die vind ik zelf nogal vergezocht.
 
Ik heb ook de leatt. zitten goed. heb er niet echt last van alleen heb wel ff een paar keer nodig gehad om de bandjes goed te stellen.
 
Even een vraagje. Ik heb een crosser gezien, zonder kenteken. Is het normaal dat hier normaliter geen papieren bij zitten? Weet iemand dat?
Zelf vind ik het enigszins vreemd, want zou toch aankoopbewijs of eigendomsbewijs verwachten ivm mogelijkheid tot heling van gestolen goederen wat je wilt voorkomen.
 
Hier zit als je hem nieuw koopt een service boek bij en een factuur meer niet. Daarom is het zo'n groot gezeik als je crossmotor gestolen word. Ze zijn bijna onmogelijk terug te vinden.

Daarom altijd het frame nummer ergens opschrijven en als je er een gaat kopen even de nummers natrekken op google.
 
Er worden heel veel offroad ritten afgelast momenteel maar de Enduro's gaan wel veel door! Leuk moment om het eens een keer te gaan proberen, ik ga Hellendoorn rijden!

Nou is de pest dat je een transponder moet hebben om mee te mogen doen, die heb ik dus maar aangeschaft....

Mocht iemand anders ook een keer een enduro willen proberen, dan issie ook te huur voor €17,50! Ik ga ze echt niet allemaal rijden :)
 
Succes met de enduro's!

Ik ga dit jaar een paar offroad ritten rijden, ik hoorde vanmorgen dat er in ieder geval een paar doorgaan. Vanmorgen mijn gips van de voet af dus nu snel oefenen en fysio zodat ik degene die doorgaan ook allemaal kan rijden :]
 
Heeft iemand ervaring met endurojassen in combinatie met een nekbrace (leatt laatste modellen) ?

Ik ben nog op zoek naar een jas. Wil minimaal afritsbare mouwen, ruimte voor een binnenband en het liefst te dragen in combi met een nekbrace.
 
Heeft iemand ervaring met endurojassen in combinatie met een nekbrace (leatt laatste modellen) ?

Ik ben nog op zoek naar een jas. Wil minimaal afritsbare mouwen, ruimte voor een binnenband en het liefst te dragen in combi met een nekbrace.
Ruimte voor een binnenband :?
Kan je die niet beter ergens op de motor knopen, of in een heuptasje doen ofzo :?
 
Ik kan hem uiteraard in mijn rugzak proppen, maar die staat dan behoorlijk onder spanning als ik dat doe en de rugzak steekt meteen een stuk meer maar achteren. Een grotere rugzak meenemen vind ik geen optie en een heuptasje heb ik geprobeerd maar vind ik zelf niets. Ik heb liever de mogelijkheid om hem, zoals bij sommige jassen mogelijk is, onderaan de rug een binnenband te stoppen. Het is geen 4mm dikke band die ik meeneem maar een dunne 21" die als nood moet dienen.

Als jij een plekje weet op de brommer waar ik hem kan verstoppen en hij ook nog bruikbaar tevoorschijn komt hoor ik het graag 👍
 
Ik heb een O'Neal Baja jas. Daar zitten straps op voor een O'Neal Brace (geen idee hoe dat compatibel is met een ander merk). Afritsbare mouwen en een grote zak achterop de rug waar de mouwen in kunnen, binnenband past daar dus ook wel in.
 
Bedankt voor de reacties. Ik had gehoopt op ervaringen van mensen zelf, soms blijken dingen toch niet te werken in tegenstelling tot wat de fabrikant zegt.

De Jopa jassen had ik gezien, als het goed is komen ze morgen met een nieuwe collectie, wellicht gaan de oude dan nog wat in prijs naar beneden.
 
wtf. Ik heb al veel dingen mee genomen in jassen. Of mensen die dingen mee nemen, maar een binnenband is wel iets nieuws. Waarom dat dan. 4mm dikke binnenband rijd je in nederland eigenlijk nooit lek. Anders mousse of tubeliss erin. Binnenband moet je toch niet mee rond willen rijden denk ik? :p
 
Ik heb nog nooit iemand zelf een binnenband zien vervangen op zijn enduro haha, respect als je dat terplekke doet.
Ik bel wel lekker iemand om me op te halen8-)

Na een kapot gelopen versnellingsbak lager van mijn yz250 met kenteken heb ik deze vervangen voor een yz250x model uit USA.
Vorige week de eerste keer mee gereden op de crossbaan, daar is het nog even wennen (een iets ander 3e versnelling, toch wel de versnelling die ik bijna constant gebruik op de baan) misschien wat met de tandwielverhouding spelen.

Wel ben ik benieuwd hoe die met de offroad ritten bevalt, vond toch dat ik wat te kort kwam in de 5 op het akkerland.
Hopelijk gaan er nog wat door in de buurt van de achterhoekO-)

Zijn er hier nog meer die met een yamaha yz250 met kenteken rijden?
Ben er de laatste 3 jaar maar 2 of 3 te koop aangeboden tegen gekomen op fb en markplaats.
 
Vorige week nog mijn band onderweg gerepareerd. 2 Kleine bandenlichters, wat plakspullen en wat slagroompatronen zorgen ervoor dat je na 20-30minuten weer op pad bent.
Vroeger (80er jaren) reden we de Enduros met altijd een 19" binnenband om je buik. Slechts 1x gebruikt en opgepompt langs de route bij een tankstation. Tja, je moet wat om punten te halen.
Btw, sleutel 27 zit op de achterbrug op de moer met een rubberbandje.
 
wtf. Ik heb al veel dingen mee genomen in jassen. Of mensen die dingen mee nemen, maar een binnenband is wel iets nieuws. Waarom dat dan. 4mm dikke binnenband rijd je in nederland eigenlijk nooit lek. Anders mousse of tubeliss erin. Binnenband moet je toch niet mee rond willen rijden denk ik? :p
Ik vind binnenbanden fijner rijden wanneer ik op de crossbaan rijdt, ga geen mousses monteren wanneer ik in het buitenland rijdt en ze de rest van de tijd kapot staan te gaan op zolder.(zolang het terrein normaal wel nog geschikt is voor binnenbanden)

Het gaat mij ook niet om de nederlandse ritten maar als ik in het buitenland ben, dan wissel ik liever een bandje dan met plakkers lopen kloten na het zoeken van een gaatje.

@daan96 : niets is onmogelijk, maar dit is wel minder snel een optie in het buitenland.
 
Ik vind binnenbanden fijner rijden wanneer ik op de crossbaan rijdt, ga geen mousses monteren wanneer ik in het buitenland rijdt en ze de rest van de tijd kapot staan te gaan op zolder.(zolang het terrein normaal wel nog geschikt is voor binnenbanden)

Het gaat mij ook niet om de nederlandse ritten maar als ik in het buitenland ben, dan wissel ik liever een bandje dan met plakkers lopen kloten na het zoeken van een gaatje.

@daan96 : niets is onmogelijk, maar dit is wel minder snel een optie in het buitenland.
Tubliss all the way dan :Y
Band lek: alleen maar meer grip, maar wel voorzichtig dat je dan de tubliss ook niet lek rijdt, dan is het wel over :Y
 
Tubliss all the way dan :Y
Band lek: alleen maar meer grip, maar wel voorzichtig dat je dan de tubliss ook niet lek rijdt, dan is het wel over :Y

Heb daar ook al vaker naar staan te kijken.. Als ik het zo zie is het eigenlijk het meest ideale. Maar goed.. Soms kom je die ultra heavy duty banden voor scherpe prijs tegen.. De laatste keer kocht ik er daarom meteen 4. 2 voor en 2 achter bandjes.
 
wil eigenlijk een set extra wielen hebben..
één met mousse en andere gewoon met bb..
wiel met cushdrive is ongeveer €400~500
en dan nog een voorwiel...
😱😱😱😱
 
wil eigenlijk een set extra wielen hebben..
één met mousse en andere gewoon met bb..
wiel met cushdrive is ongeveer €400~500
en dan nog een voorwiel...
😱😱😱😱

Dat is ook wel fijn....alleen het nadeel met mousse is dat het gewoon kapot gaat waar je bij staat. En dan is het wel prijzig rijden voor die paar dagen dat je het nodig hebt (plus de ellende van het wisselen als je het met lepeltjes doet).

Ik zal eens naar het tubliss kijken, wel vaker over gehoord inderdaad. Ook wel verhalen gehoord dat er alsnog lek gereden wordt.

In het verleden heb ik wel eens iets gezien met een soort bollen die je in je band plaatst? Lijkt op mousse, maar dan allemaal losse bollen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan