Offroad/ Enduro Topic 11 "De mais eraf en open die kraan!!

Cc Heerde valt buiten de competitie. Die is opgezet door de mannen zelf om een compensatie te bieden voor het gemis van alle offroad ritten. Vandaar de licentie eis.

Eindhoven gaat volgens mij al heel lang buiten de 2 bonden om? De OTR iig wel, dacht met speedsecure?
 
Eindhoven OTR is weer KNMV maar er is 2 of 3x per jaar een OTR in Eindhoven, 1 daarvan is in ieder geval KNMV.

Ik heb een KNMV Basislicentie en ga daar een MON Offroadlicentie bijnemen. Met die laatste kan ik naar Heerde+ OTR in Handel en Veghel rijden dus dat is voor mij voldoende. Met de basislicentie kan ik eens op een crossbaan rijden.
 
Inmiddels zijn we serieuze plannen aan het maken om naar Bilstain te gaan.
Het weekend is veel makkelijker te plannen dan door de week.
Maar is het daar in het weekend veel drukker/ te druk?
 
Wat heb je gekocht?

Meteen dikke krassen in de staaldelen maken '(;(


Maar hey, daar zijn ze voor gemaakt.

Is het alweer vrij reizen naar Belgie dan zonder quarantaine plicht daarna?
 
Ik heb ten alle tijden naar Belgie gemogen, mijn vriendin is belgische. Aantoonbaar al enkele jaren relatie en daarom kregen we vanuit de belgische overheid een speciaal document wat grensovergang mogelijk maakte.

Dat gezegd hebbende, volgens mij mag je voor minder dan 48 uur gewoon de grens met belgie over. Maar geen idee hoe of wat precies. Iets met door de boven en het bos.

Ik heb een 2021 250 2t gekocht, momenteel helemaal klaar maken. Andere kop, kappen, uitlaat, stuur, wielen, kroonplaten, vering etc etc. Had het ding inderdaad maar geen enduro moeten worden. Daar zijn ze voor gemaakt.
 
Wat heb je gekocht?

Meteen dikke krassen in de staaldelen maken '(;(


Maar hey, daar zijn ze voor gemaakt.

Is het alweer vrij reizen naar Belgie dan zonder quarantaine plicht daarna?
Ik zie ook op social media dat Alex van den broek daar gewoon zijn cursussen/trainingen geeft in Bilstain?
vroeg me altijd af Hoe dan?
 
Ik zie ook op social media dat Alex van den broek daar gewoon zijn cursussen/trainingen geeft in Bilstain?
vroeg me altijd af Hoe dan?
Ja klopt, ik heb daar ook wel eens naar zitten kijken. Het is wel vaak niveau vergevorderd.
Hij rijdt daar gewoon rond met een clubje en geeft dan oefeningen.
Er zijn er wel meer die dat doen, o.a. Endurofun.
Ik heb dat eens gedaan hier in Brabant en dat was hetzelfde idee.
 
Eindhoven OTR is weer KNMV maar er is 2 of 3x per jaar een OTR in Eindhoven, 1 daarvan is in ieder geval KNMV.

Ik heb een KNMV Basislicentie en ga daar een MON Offroadlicentie bijnemen. Met die laatste kan ik naar Heerde+ OTR in Handel en Veghel rijden dus dat is voor mij voldoende. Met de basislicentie kan ik eens op een crossbaan rijden.
Met de basis sport licentie van knmv kun je geen otr's rijden toch ? Met de knmv offroad licentie mag je wel trainen op crossbanen dus heb je de basis sport niet nodig. Voor Heerde mag er volgens mij met trainings (basis) en otr licenties gereden worden van zowel mon als knmv.
 
Volgende keer zal ik eerst ff fact checken voor ik wat post; KNMV basissport is niet afdoende voor xc heerde . Maar de rest van bovenstaand klopt wel ; met een knmv offroad licentie mag je vrij trainen op crossbanen en clubwedstrijden , dus heb je de basissport niet nodig.
 
Volgende keer zal ik eerst ff fact checken voor ik wat post; KNMV basissport is niet afdoende voor xc heerde . Maar de rest van bovenstaand klopt wel ; met een knmv offroad licentie mag je vrij trainen op crossbanen en clubwedstrijden , dus heb je de basissport niet nodig.
Dat klopt idd, vorig jaar was de basissportlicentie nog wel geldig in Heerde. Waarom dit jaar niet is niet bekend.

En in de offroadlicentie zit de basissportlicentie, offroadlicentie+ basissport is dubbelop dus.

Voor mij is een offroadlicentie een beetje zonde van het geld. De offroadritten vind ik niet veel aan+ die bij mij in de buurt vallen onder de mon. Maar zou je deze ritten rijden (als ze doorgaan dit jaar) dan is een offroadlicentie wel makkelijk.
 
Ik zie ook op social media dat Alex van den broek daar gewoon zijn cursussen/trainingen geeft in Bilstain?
vroeg me altijd af Hoe dan?

Ik heb dat een paar jaar terug gedaan. Zie video hieronder. Als je echt behoefte hebt aan begeleiding is het wel aan te raden maar ik vond het erg duur voor wat je er voor terug krijgt. Ik gun het Alex wel hoor, het is een aardige kerel en hij weet echt wel wat hij doet. Maar in het algemeen vind ik groeps-cursussen niet echt werken, er is altijd een trainer/begeleider die wat voordoet en dan gaat de hele groep dat doen, als je geluk hebt krijg je af en toe een tip en daar blijft het vaak ook wel bij. Als je echt wat wil leren kan je beter of heel veel rijden of een priveles nemen. Als je je aanmeld bij Alex voor een training bij Bilstain betaal je hem honderd zoveel euro en dan betaald hij bij Bilstain de entree en lunch, op die manier is het voor de cursist wat makkelijker zeg maar. Maargoed, ik had na de training het idee dat je beter zelf heen kan gaan een hele dag gaan rijden, een stuk goedkoper en je leerd er net zoveel van. Dat doen we dan ook geregeld sindsdien ;-)

 
Ik heb dat een paar jaar terug gedaan. Zie video hieronder. Als je echt behoefte hebt aan begeleiding is het wel aan te raden maar ik vond het erg duur voor wat je er voor terug krijgt. Ik gun het Alex wel hoor, het is een aardige kerel en hij weet echt wel wat hij doet. Maar in het algemeen vind ik groeps-cursussen niet echt werken, er is altijd een trainer/begeleider die wat voordoet en dan gaat de hele groep dat doen, als je geluk hebt krijg je af en toe een tip en daar blijft het vaak ook wel bij. Als je echt wat wil leren kan je beter of heel veel rijden of een priveles nemen. Als je je aanmeld bij Alex voor een training bij Bilstain betaal je hem honderd zoveel euro en dan betaald hij bij Bilstain de entree en lunch, op die manier is het voor de cursist wat makkelijker zeg maar. Maargoed, ik had na de training het idee dat je beter zelf heen kan gaan een hele dag gaan rijden, een stuk goedkoper en je leerd er net zoveel van. Dat doen we dan ook geregeld sindsdien ;-)

Mij ging het meer om dat die in België les gaf ivm de Corona regels! Nu zal het ondertussen wel soepeler zijn maar ik zag het hele jaar filmpjes voorbij komen van bilstain met cursisten!
En van zijn manier van lesgeven vond ik wel prettig, ik heb 0,0 ervaring met Enduro/offroad en als zo iemand je goed vertelt over je houding enzo is dat wel prettig want iets afleren is moeilijker dan aan leren.
 
Ahh okay, de terrassen zijn weer open dus zal een motortraining ook wel weer mogen ;-) Ieder zijn ding natuurlijk, maar ik zou zeggen, kom maar een keer mee, kan je gratis advies over houding en meer krijgen en hou je 100 euro in de pocket :P
 
Ik hen gisteren nog een traing gehad met van o.a. Mike Bokslag. Met de domme kop alleen mn carterplaat niet op de motor geschroefd dus maar wat rustiger aan gedaan. Toen een x aantal keer de motor neerleggen mn voet ook begon te protesteren maar aan de koffie gegaan 😁.

Maar Bilstain wil ik ook wel een keertje doen. Als ik ergens een keer aan kan/mag haken als beginner zou dat super zijn!
 
Wel een paar gereden hoor, vond het meer gezellig onder elkaar dan dat ik het rijden echt leuk vond.

Cross Countries (XC en KNMV ) hou ik wel scherp in de gaten want dat lijkt me wel erg tof.
Ik heb ten alle tijden naar Belgie gemogen, mijn vriendin is belgische. Aantoonbaar al enkele jaren relatie en daarom kregen we vanuit de belgische overheid een speciaal document wat grensovergang mogelijk maakte.

Dat gezegd hebbende, volgens mij mag je voor minder dan 48 uur gewoon de grens met belgie over. Maar geen idee hoe of wat precies. Iets met door de boven en het bos.

Ik heb een 2021 250 2t gekocht, momenteel helemaal klaar maken. Andere kop, kappen, uitlaat, stuur, wielen, kroonplaten, vering etc etc. Had het ding inderdaad maar geen enduro moeten worden. Daar zijn ze voor gemaakt.

Dacht in 1 van je filmpjes te zien dat je wel wat koppel dacht te missen bij een 250 (danwel sherco) Probeer je dit met de kop en uitlaat wat aan te passen bij de rode ktm?


Wel een paar gereden hoor, vond het meer gezellig onder elkaar dan dat ik het rijden echt leuk vond.

Cross Countries (XC en KNMV ) hou ik wel scherp in de gaten want dat lijkt me wel erg tof.

Wat vond je niet leuk aan de OTR's (ten opzichte van de crosscountry)?
 
Terug
Bovenaan Onderaan