Offroad/ Enduro Topic 11 "De mais eraf en open die kraan!!

Dacht in 1 van je filmpjes te zien dat je wel wat koppel dacht te missen bij een 250 (danwel sherco) Probeer je dit met de kop en uitlaat wat aan te passen bij de rode ktm?




Wat vond je niet leuk aan de OTR's (ten opzichte van de crosscountry)?

Dat was bij de sherco inderdaad het geval. En dat is bij de rode ktm ook zeker het geval. Echter heeft de 250 tpi onderin wel meer vermogen dan de Sherco. Ik probeer inderdaad door de kop en HGS wat te winnen. Het zal niet helemaal een 300 worden qua koppel, maar wel in de buurt. Daarbij is de 250 wat vrijer in zijn toeren wat de motor wat speelser maakt.

Daarnaast heb ik gewoon een hele hele strakke deal kunnen krijgen op een 250 :p
 
Ik vind een 250 ook prettiger rijden, een 300 helpt alleen in extreme situaties die je in nl nooit gaat meemaken. Je kan zondag de eerste krassen er op rijden })
 
Wat vond je niet leuk aan de OTR's (ten opzichte van de crosscountry)?

We zijn denk ik wel wat verwend in Brabant, we kunnen hier net zo mooi zo niet mooier rijden dan de uitgezette OTR-ritten. De OTR's die ik heb gereden (Handel/ Veghel) waren wel heel druk, ik meen 1000 rijders in Veghel. Best wel wat lui die rijden alsof ze een wedstrijd aan het rijden zijn, afsnijden/ blokken en daar heb ik helemaal geen zin in.
Cross Countries heb ik Heerde en Cuijk gereden. Misschien is het wel vooral die kleinschaligheid wat me meer trekt daar.
 
Dat was bij de sherco inderdaad het geval. En dat is bij de rode ktm ook zeker het geval. Echter heeft de 250 tpi onderin wel meer vermogen dan de Sherco. Ik probeer inderdaad door de kop en HGS wat te winnen. Het zal niet helemaal een 300 worden qua koppel, maar wel in de buurt. Daarbij is de 250 wat vrijer in zijn toeren wat de motor wat speelser maakt.

Daarnaast heb ik gewoon een hele hele strakke deal kunnen krijgen op een 250 :p


Ik vindt ze super gaaf om te zien iig, gefeliciteerd alvast met de aankoop en zet eens een foto neer tzt :-)

We zijn denk ik wel wat verwend in Brabant, we kunnen hier net zo mooi zo niet mooier rijden dan de uitgezette OTR-ritten. De OTR's die ik heb gereden (Handel/ Veghel) waren wel heel druk, ik meen 1000 rijders in Veghel. Best wel wat lui die rijden alsof ze een wedstrijd aan het rijden zijn, afsnijden/ blokken en daar heb ik helemaal geen zin in.
Cross Countries heb ik Heerde en Cuijk gereden. Misschien is het wel vooral die kleinschaligheid wat me meer trekt daar.

Ah ok je bedoeld dan crosscountry trainingsdagen begrijp ik, ik heb een handjevol crosscountry wedsrtrijden gedaan maar dat gaat er niet perse zachtzinniger aan toe dan tijdens offroad ritten hehe
 
Ah ok je bedoeld dan crosscountry trainingsdagen begrijp ik, ik heb een handjevol crosscountry wedsrtrijden gedaan maar dat gaat er niet perse zachtzinniger aan toe dan tijdens offroad ritten hehe

Idd trainingen! Hoop dat er dit jaar nog een aantal komen. Ben ook wel benieuwd wanneer er vanuit de KNMV wat komt op dit vlak.

Van wedstrijden heb ik wel eens wat op youtube gezien, wel amusant. Valt me altijd op dat het lijkt alsof er veel niveauverschil tussen de deelnemers zit, alsof ze vanalles door elkaar de baan op sturen.
 
Goedemorgen,

Een vraagje.
Het is de eerste keer dat ik tweetakt rijd. Ik heb de TE300i nieuw gekocht. Ik vroeg me af hoe ongeveer het onderhoudsschema eruit ziet...? Ik kan deze nergens vinden.
 
Ik heb en wphb op pdf voor de KTM versie van jou motor. Ik krijg hem zo alleen niet toegevoegd.

Een zuiger gaat ongeveer 100 tot 150 uur mee. De onderhoud intervallen in het boek zijn voor niet wedstrijd rijders wel erg kort.
Goedemorgen,

Een vraagje.
Het is de eerste keer dat ik tweetakt rijd. Ik heb de TE300i nieuw gekocht. Ik vroeg me af hoe ongeveer het onderhoudsschema eruit ziet...? Ik kan deze nergens vinden.
 
Ik ben in Eindhoven geweest maar uitgevallen met motorproblemen. Volgende maand herkansing in Utrecht. Ben benieuwd, vond het programma in Eindhoven wel heel gaaf+ goeie trainers dus ze maken er wel werk van.
 
Het is inderdaad goed georganiseerd, ik kan het erg waarderen, op deze manier geven ze echt wat terug aan de leden.
Wat mij betreft mogen ze dit soort dagen elk jaar organiseren. Al moet er wel animo voor zijn en het valt me op dat er nog veel plaatsen vrij zijn op die dagen.
 
Dan ga ik maar eens kijken of ik ook nog een extra dagje kan doen. Die van mij is pas in september :')
Weet niet of Eindhoven te doen is qua afstand maar dat vond ik wel een leuke baan+ leuke trainers. Wesley Pittens en George Strik heb ik toen gezien en die deden het echt goed.
 
Zo, weer terug uit Heerde. Baan lag er super bij, niks te merken va de regen de laatste dagen.
Vorig jaar vond ik het rondje iets leuker omdat er toen wat klimmetjes in zaten. Maar leuk dat ze zo veel moeite doen om het afwisselend te houden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan