Offroad/ Enduro Topic 11 "De mais eraf en open die kraan!!

Bouten waar ie mee op de kookplaat zit gingen bij ons meestal krom.

Meestal is er iets de zwakke plek.
Je kunt zelf kiezen wat, maar dat er soms wat stuk gaat kun je niet omheen.
 
Mijn voorkeur zelf gaat uit naar een twinwall.

Heb je trouwens al geprobeerd om je voorvork te lossen? Heel vaak als je de triple clamp Los maakt staat de boel weer recht
Thanks, ik heb de voorvork al geprobeerd te lossen, maar dit gaf niet het gewenste resultaat, hahaha
 
Bouten waar ie mee op de kookplaat zit gingen bij ons meestal krom.

Meestal is er iets de zwakke plek.
Je kunt zelf kiezen wat, maar dat er soms wat stuk gaat kun je niet omheen.
Ja dit zei de dealer ook al dus ga vanmiddag ook zo een bout ophalen. De originele sturen gingen volgens hun niet heel snel krom.
 
Heerlijke otr gereden noordwolde mooi door het slakkenhuis heb er wel een aantal hard afzien gaan helaas, en tijdens de 2e ronde was dat laatste stuk pad afgesloten achter de manege waar ook die waarschuwings steigers stonden ivm de diepe sporen... er waren 2 ambuus en een aantal motorrijders. Hoop niet dat het ernstig afgelopen is. Voor de rest had de drz het weer naar de zin gehad. Nu maar wachten op de fotos.

Ik heb mij ook prima vermaakt, maar wat een slechte organisatie wat betreft weg aanduiding en afzettingen. Aantal keren voorbij paden gereden en ik was niet de enige omdat er soms niet eens een pijl stond of een aantal honderd meter van te voren. Veel gevaarlijke punten waar slecht of niet voor gewaarschuwd werd. Ik heb hierdoor nog 2 mensen uit de sloot mogen vissen incl. motor en daarvan kon er 1 niet meer verder rijden. Verder nog een aantal mensen er hard af zien gaan en degene op het laatste stuk pad heb ik zien liggen toen er al een hele groep omheen stond.
 
Overdrijf je niet een beetje? Ik heb 3 ronden gereden, en 1-maal getwijfeld over de route: Net voor het einde. Veel bewaakte oversteekplaatsen met vriendelijke vrijwilligers. In een aantal gevallen viel me zelfs op dat het lint weer teruggehangen was, nadat er iemand doorheen gereden was. Op een aantal drassige plekken werden de linten verzet. Dus ik vond 'm zeker niet slecht georganiseerd.
Ik heb wel een aantal rijders zien vallen, maar dat was steeds eigen schuld 8-) En ik ben zelf wel een keer bijna de sloot ingereden, maar ook dat lag aan mezelf.

Het was niet de meest uitdagende of afwisselende offroad rit, maar ik heb toch weer genoten.

En ik heb geen relatie met de organisatie. Het was zelfs een takke eind rijden naar Noordwolde!
 
Is het stuur krom of staat'ie scheef?
Stuur staat scheef, gisteren nog een ander recht stuur erop gezet en hij stond nog steeds hetzelfde!
Vandaag even nieuwe bouten halen voor de stuurhouders deze lijken minimaal iets krom.
En ander is het denk ik toch de kroonplaat.
 
Je kan met een meetlint of duimstok wel redelijk bepalen of en waar iets scheef staat door te controleren of alle maten symetrisch zijn.

Wat betreft otr Noordwolde viel me ook op dat de bewijzering slechter was dan anders. Meestal kom je wel op het juiste punt uit maar vaak onduidelijk inderdaad en op veel plaatsen geen vrijwilligers waar je het wel zou verwachten. Desondanks zijn we maar 1 keer verkeerd gereden, valt nog wel mee dus.
 
Overdrijf je niet een beetje? Ik heb 3 ronden gereden, en 1-maal getwijfeld over de route: Net voor het einde. Veel bewaakte oversteekplaatsen met vriendelijke vrijwilligers. In een aantal gevallen viel me zelfs op dat het lint weer teruggehangen was, nadat er iemand doorheen gereden was. Op een aantal drassige plekken werden de linten verzet. Dus ik vond 'm zeker niet slecht georganiseerd.
Ik heb wel een aantal rijders zien vallen, maar dat was steeds eigen schuld 8-) En ik ben zelf wel een keer bijna de sloot ingereden, maar ook dat lag aan mezelf.

Het was niet de meest uitdagende of afwisselende offroad rit, maar ik heb toch weer genoten.

En ik heb geen relatie met de organisatie. Het was zelfs een takke eind rijden naar Noordwolde!


Mee eens wij zijn alleen een keer verkeerd gereden op de openbare weg bij zo n een of ander dorps rotonde waarbij allerlei vieze sporen op de weg allekanten op gingen
 
Overdrijf je niet een beetje? Ik heb 3 ronden gereden, en 1-maal getwijfeld over de route: Net voor het einde. Veel bewaakte oversteekplaatsen met vriendelijke vrijwilligers. In een aantal gevallen viel me zelfs op dat het lint weer teruggehangen was, nadat er iemand doorheen gereden was. Op een aantal drassige plekken werden de linten verzet. Dus ik vond 'm zeker niet slecht georganiseerd.
Ik heb wel een aantal rijders zien vallen, maar dat was steeds eigen schuld 8-) En ik ben zelf wel een keer bijna de sloot ingereden, maar ook dat lag aan mezelf.

Het was niet de meest uitdagende of afwisselende offroad rit, maar ik heb toch weer genoten.

En ik heb geen relatie met de organisatie. Het was zelfs een takke eind rijden naar Noordwolde!


Tja wat is overdrijven, misschien iets :+? Ik vond de bewegwijzering en afzettingen op meerdere plekken slecht te noemen in vergelijking met andere ritten. Dat staat los van bewaakte oversteekplaatsen en of vriendelijke vrijwilligers.

Vallen hoort erbij maar als er bijvoorbeeld ergens lullig 1 lintje aan kant staat om aan te duiden dat er een sloot tussen de weilanden ligt waar je met + 100km/u overheen knalt dan denk ik toch dat het wel iets duidelijker aangegeven mag worden. Dat dacht de gene voor mij waarschijnlijk ook toen die er vol in klapte.

Ook ik heb mij verder prima vermaakt.
 
Laatst bewerkt:
Stuur staat scheef, gisteren nog een ander recht stuur erop gezet en hij stond nog steeds hetzelfde!
Vandaag even nieuwe bouten halen voor de stuurhouders deze lijken minimaal iets krom.
En ander is het denk ik toch de kroonplaat.
Nieuwe bouten en het probleem was opgelost, nu weer alles opbouwen en nalopen voor de volgende rit.
Bedankt voor de tips mannen.
 
Ik ben wel benieuwd wat jullie van de bewegwijzering van vandaag vonden :-/
Dit keer heb ik een paar keer moeten zoeken en had ik tegenliggers op de route. En dat lag niet aan de tegenliggers...

Verder wel een prachtige rit, met meer afwisseling dan vorige week.
 
Ik ben wel benieuwd wat jullie van de bewegwijzering van vandaag vonden :-/
Dit keer heb ik een paar keer moeten zoeken en had ik tegenliggers op de route. En dat lag niet aan de tegenliggers...

Verder wel een prachtige rit, met meer afwisseling dan vorige week.
Een keertje per ongeluk bijna spookgereden omdat mensen de lintjes niet kunnen respecteren. Voor de rest was het gewoon probleemloos rijden
 
Nergens last van gehad de drz heeft zich prima gehouden... nu weer schone olie en een setje nieuwe filters er op en in de supermoto modus.. dit was het voorseizoen alweer...
 
Ik heb mij ook prima vermaakt, maar wat een slechte organisatie wat betreft weg aanduiding en afzettingen. Aantal keren voorbij paden gereden en ik was niet de enige omdat er soms niet eens een pijl stond of een aantal honderd meter van te voren. Veel gevaarlijke punten waar slecht of niet voor gewaarschuwd werd. Ik heb hierdoor nog 2 mensen uit de sloot mogen vissen incl. motor en daarvan kon er 1 niet meer verder rijden. Verder nog een aantal mensen er hard af zien gaan en degene op het laatste stuk pad heb ik zien liggen toen er al een hele groep omheen stond.

Tsja het probleem is vaak dat er rijders zijn die denken dat het een wedstrijd is. Zodra er hekken staan matig gewoon je snelheid, dan rijdt je echt niet zomaar paden voorbij.

Betreffende gevaarlijke situaties, dat was dit keer wel redelijk aanwezig. Mijn maatje is vorig jaar nog in het prikkeldraad gereden, een patch op zijn broek was toen zo weg...Of vorig jaar was een talut bij een boer, dat was ook link. Dat soort dingen samen met zware zaken vlak naast het pad kan zeker anders.
 
Ik ben wel benieuwd wat jullie van de bewegwijzering van vandaag vonden :-/
Dit keer heb ik een paar keer moeten zoeken en had ik tegenliggers op de route. En dat lag niet aan de tegenliggers...

Verder wel een prachtige rit, met meer afwisseling dan vorige week.

De pijlen zijn soms niet erg duidelijk in De Wijk, maar het komt wel vaker voor bij OTR's, ook een kwestie van vaker ritten rijden. Het scheelt ook veel als je niet al te laat de baan op gaat, dan rij je gewoon achter de rest aan.
 
We reden in de 2e groep van 15 die de route op mochten. De koplopers waren uit het zicht verdwenen. De tweede bocht (rechtsaf op het industrieterrein) hadden we al gemist. Later op 2 plekken waar de route een lusje maakte en weer terugkwam hadden we moeite om de ingang en de uitgang uit elkaar te houden. 1 keer goedgegokt, 1 keer fout. Er lagen nog nauwelijks sporen. Volgens mij stonden de bordjes ook vaak na de situatie, in plaats van ervoor.

Dat is dus een verbeterpuntje, maar verder heb ik heerlijk gereden.
 
Iemand ervaringen met de Michelin Enduro medium front?
Ik zoek een vervanger voor de Michelin comp4 die ik de laatste jaren heb gehad, of heeft iemand een beter advies?
Rij achter met de Mitas Xt754
 
Iemand ervaringen met de Michelin Enduro medium front?
Ik zoek een vervanger voor de Michelin comp4 die ik de laatste jaren heb gehad, of heeft iemand een beter advies?
Rij achter met de Mitas Xt754

Ik ben ook van Enduro comp 4 voor naar de Enduro medium gegaan. Zijn zo ongeveer de zelfde band. Bevalt goed
 
Ben in beide geweest. In tjeschie kan niks op tegen countryhill van Bastiaan nijen twilhaar. Polen zitten er verschillende ik tot nu toe alleen ervaring met redski. Die doet het niet meer. Dit jaar voor het eerst naar blueberry hill. Ik laat je over 5 weken weten hoe dat was.
 
Thnx! Laat me weten hoe het was. Frankrijk vaker geweest. Nu willen we graag eens kijken in Tsjechie of Polen. Roemenie is misschien ook een optie. Welke ken je daar? 1 iemand wil misschien ook motor huren, dus als dat ter plekke kan is een plus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan