Offroad/ Enduro Topic 11 "De mais eraf en open die kraan!!

DB killer maken, heb ik bij de WR400 van mij zoon ook gemaakt. Daar zat ook een YZ426 demper op.
Ring gedraaid voor achter in de demper met daarin een licht gebogen pijp gelast van 25mm diameter. Pkmbeet 150mm lang. vooraan een ring met een gat van 8 mm, dan over de lengte 16 gaten van 6mm geboord met een totale oppervlakte van de diameter van de25mm pijp. Motor is behoorlijk stiller geworden,
 
Ik ook Veghel gereden. Was weg bij de eerste 15 in de ochtend. Dat was een hele mooie ronde. Hele ronde geen regen. Daarna is het gaan regenen. Eerste stukje nog gaan rijden van ronde 2, maar toen snel omgedraaid. Had er weinig zin in op de manier zoals hij toen lag :')

Ik rijd iedere week, dus had er weinig moeite mee om nu om te draaien.
 
Weten jullie of er serieus motoren geweigerd worden daar adhv de geluidscontrole? Ik had meer het idee dat die mannen daar voor de formaliteit stonden.
 
Weten jullie of er serieus motoren geweigerd worden daar adhv de geluidscontrole? Ik had meer het idee dat die mannen daar voor de formaliteit stonden.
Ik werd niet weggestuurd, maar dat kwam omdat ik een van de eerste was. Ik heb genoeg mensen gezien die niet meer mochten mee doen omdat ze een te luide uitlaat hadden.
Toch lullig dat je dan net alles hebt betaald.

Maarja ik snap het wel dat ze streng worden, anders kunnen we straks geen enkele rit meer doen.

Vandaar dat ik nu mijn uitlaat ga laten aanpassen
 
Ok, sommige dingen verbaasden me een beetje. Mijn zwager met open HGS mocht zo door en ook gedurende de rit een paar keer een gast met een open Akra die oorverdovende pleurisherrie produceerde.
 
Er bestaan jammer genoeg nog steeds van die oetl#llen die alleen tijdens de keuring de db-killer er in hebben.
 
Ok, sommige dingen verbaasden me een beetje. Mijn zwager met open HGS mocht zo door en ook gedurende de rit een paar keer een gast met een open Akra die oorverdovende pleurisherrie produceerde.
Straks hoor ik er gelukkig niet meer bij, als ik wist dat ik zoveel lawaai maakte had ik het el eerder gedaan
 
Er bestaan jammer genoeg nog steeds van die oetl#llen die alleen tijdens de keuring de db-killer er in hebben.
Kansloze gasten die denken dat "meer herrie = meer pk"...
Vaak juist het tegenovergestelde.
Hier gewoon altijd met standaard pijp. Beperkende factor van de motor zit tussen het zadel en het stuur :X
 
Handel helaas moeten missen. Hoorde dat t een mooie rit was. Hoorde ook dat Toine v Dijk behoorlijke val heeft gemaakt daar. Blijft toch niet zonder risico.
 
Handel helaas moeten missen. Hoorde dat t een mooie rit was. Hoorde ook dat Toine v Dijk behoorlijke val heeft gemaakt daar. Blijft toch niet zonder risico.

Zeg maar gerust een vette klapper. Nekwervels gebroken zelfs, bahbah... stond op zn fb pagina dat ie veel geluk heeft gehad dat hij geen uitvalverschijnselen heeft.
 
Was idd een geweldige rit, bijna perfecte omstandigheden. Er was maar 1 natte plek en daar ben ik languit in gaan liggen (2min27). Na 3 rondjes had ik m'n 2 tanks bijna leeg en vond ik het welletjes.

Spijtig van de valpartijen, maar het hoort er bij.
 
Laatst bewerkt:
Dat wil wel zo'n 950! Ik vind het altijd weer fantastisch als mensen met die kanonnen rondrijden en bergen grond verplaatsen.
Ben even gaan kijken maar niet meegereden, jammer genoeg. Vandaag staat een stukje TET , richting Duitsland , in de planning.
 
Had een dicht voorspatbord gemonteerd tegen de blubber, maar dat was achteraf niet zo slim. Motor werd te warm dus na de 1e ronde wat gaten geboord, maar boor die ik geleend had was leeg na 6 gaten. Leek wel te helpen in de 2e en 3e ronde.
 
Zeker mooi ritje icm mooi weer. De crossbaan vond ik wel zwaar. Her en der wat mensen zien liggen die niet meer opstonden inderdaad.
 
Gelukkig nog meer Otr rijders hier zie ik, ik ben nieuw hier ;)
Ik rij met een Yamaha YZ250 met kenteken, zie je er niet veel van dus wie weet kom ik nog eens iemand tegen van hier.
Dit jaar helaas alleen Lichtenvoorde nog maar gereden.
Zondag naar Markelo en een week later naar Varseveld.
 
Goedendag heren,

Ik mag mij ook in dit kamp gaan melden met een KTM EXCF 250 model 2009, voor mij een mooi machientje om mee te beginnen. Nu zit ik alleen met de eerste uitdaging, het verkrijgen van een kenteken. De vorige eigenaar (in Belgie) had er geen plasticwerk, spiegels etc. meer bij. Van wie kan ik dit eventueel enen om mijn motor door de keuring te krijgen? Komt uiteraard daarna weer retour!

Groet,
Joris
 
Goedendag heren,

Ik mag mij ook in dit kamp gaan melden met een KTM EXCF 250 model 2009, voor mij een mooi machientje om mee te beginnen. Nu zit ik alleen met de eerste uitdaging, het verkrijgen van een kenteken. De vorige eigenaar (in Belgie) had er geen plasticwerk, spiegels etc. meer bij. Van wie kan ik dit eventueel enen om mijn motor door de keuring te krijgen? Komt uiteraard daarna weer retour!

Groet,
Joris

Als ie daar op kenteken stond hoeft ie toch niet door een volledige NL herkeuring?
 
Ik meen dat bij import het voertuig ook daadwerkelijk gezien wordt door het RDW dus idd lijkt mij dan ook dat daar dan ook naar kijken.
Vroegah hadden dealers specifiek hiervoor complete setjes liggen (verlichting, knippers, spiegels, enz.) wellicht is het een optie om even bij een KTM dealer te informeren?
Ben zelf wel benieuwd of ze ook het vermogen testen bij importkeuring? Want dat staat volgens mij vaak lager op het kenteken dan het in werkelijkheid is.
 
Nee, ze kijken niet naar de staat. Alleen naar het framenummer en bloknummer. Hij hoeft niet eens te lopen. Als hij uit Belgie komt dan is het puur een identiteits onderzoek. Pas nog een auto en een motor uit een EU land gehaald dus ik weet hoe het werkt. Als hij in Belgie op kenteken heeft gestaan en je hebt de juiste papieren er bij dan is het niet meer dan dat.
 
Nee, ze kijken niet naar de staat. Alleen naar het framenummer en bloknummer. Hij hoeft niet eens te lopen. Als hij uit Belgie komt dan is het puur een identiteits onderzoek. Pas nog een auto en een motor uit een EU land gehaald dus ik weet hoe het werkt. Als hij in Belgie op kenteken heeft gestaan en je hebt de juiste papieren er bij dan is het niet meer dan dat.

Kijk, dat is goed nieuws. Hoef ik dus niet op zoek naar spiegels en dergelijke, scheelt ook weer werk. Eerst er op en dan eraf zit ik ook niet echt op te wachten...
 
Terug
Bovenaan Onderaan