Offroad/ Enduro Topic 11 "De mais eraf en open die kraan!!

Vandaag een prachtig dagje met de xc training in Heerde gehad.

Kwamen er maar meer van dit soort dingen :)
 
Er reden best wat minder ervaren mensen rond.
Op youtube kun je er best wat filmpjes van vinden.

In de basis niet heel moeilijk, en waar het lastiger was kon je omheen rijden.

Wij vonden het wel heel intensief, er zat weinig rust in.
Veel krappe bochies, paar stukken los zand....
Er werd wel erg relaxed gereden, geen moment last van snelle rijders gehad, er was ook zat plek om in te halen.

Dus zeker doen, maar verwacht niet uren te kunnen rijden (vermoeidheid)
 
Er reden best wat minder ervaren mensen rond.
Op youtube kun je er best wat filmpjes van vinden.

In de basis niet heel moeilijk, en waar het lastiger was kon je omheen rijden.

Wij vonden het wel heel intensief, er zat weinig rust in.
Veel krappe bochies, paar stukken los zand....
Er werd wel erg relaxed gereden, geen moment last van snelle rijders gehad, er was ook zat plek om in te halen.

Dus zeker doen, maar verwacht niet uren te kunnen rijden (vermoeidheid)
Ik ben een van die minder ervaren mensen die er rond tufte. Prima te doen, alleen na 3 rondjes had ik het wel gezien. Weinig rust inderdaad tijdens een ronde en naarmate er langer gereden werd ook steeds zwaarder ivm sporen e.d.

Maar prima vermaakt en inderdaad geen last gehad van snellere mensen, die konden passeren of ik maakte plaats waar mogelijk. Prima vermaakt in ieder geval!
 
Starttijden

  • Secretariaat open 08.00 uur
  • Start motoren 09.30 uur
  • Start quads 10.30 uur
  • Laatste ronde 14.00 uur

Was ooit tussen 8 en 10:30, zal nu ook wel weer zijn als de storm het toelaat.
Ik zou het weer en de webpagina van de orga goed in de gaten houden als je van ver moet komen.

 
Vond hem zelf ook wel geinig, was de eerste keer dat ik er mee werkte. Mijn tante gebruikt hem voor het wandelen. Wel grappig om te zien dat je zelf eigenlijk denkt dat je een mooi tempo hebt. Zelfs omdat de maximale snellheid met 114 km/h geregistreerd wordt, en als je dan naar het gemiddelde kijkt kun je net zogoed op de fiets 😂 nu maar wachten op de link met de geschoten fotos.
 
Zo, Dat is lang geleden dat hier iemand nog wat dropte..

Iedereen weer klaar om terug in het zadel te stappen nu het weer mag [Crossen althans, Offroad rijden mocht natuurlijk wel gewoon]

Ik heb een vraagje. m.b.t. Kniebescherming.
Ik reed tot op heden nog altijd met de oldskool kniekappen [die denk ik iedereen ooit wel gehad heeft.]
evs-option-kniekappen-wit.jpg


Dat soort model bedoel ik dus.. Nu zijn die elastieken bij mij echt helemaal op, helemaal uitgelubbert. Dus ik ben wat aan het rond kijken naar nieuwe.
Nu zijn er tegenwoordig nogal tal van verschillende uitvoering. Die van 3 tientjes tot 800 voor 1 stuk. Dat laatste gaat het hem sws Niet worden ;)

Maar gezien ik er nu dus naar aan het kijken ben wil ik wellicht wel iets wat net een klasse beter is dan bovenstaande. Geen braces [buiten dat die echt wel goed zijn vind ik ze voor mijn doel en duur dat ik rijd te duur]

Maar je hebt dus ook van die kniekappen die ook overstrekken van de knie zouden waarborgen. Ik heb er 2 op het oog. Zijn er mensen die deze toevallig hebben en wat is je ervaring ermee [hoe bevallen ze je]

De modellen waar ik evt. intresse in heb:

De Alpinestars SX1:
alpinestarts SX1.jpg


Leat Dual Axis:
Leat dual axis.jpg



Deze 2 sprongen mij er het meeste uit. Liefste niet te 'bulky' Ik begrijp goed dat deze NIETS doen kwa bescherming tegen verdraaiing. Puur bescherming en het niet overstrekken van de knie. [upgrade dus van de oldskool kapjes]

Toevallig mensen die deze nu dus gebruiken en er de plus en ook vooral MIN punten van hebben.. Of wellicht een ander vergelijkbaar type.. Advies en/of aanraders zijn uiteraard altijd welkom.

Budget..... laten we er een 150 max. voor uit trekken. [dus geen high end knie braces.]


Verder voor de gene die weer lekker gaan crossen, Heel veel plezier alvast :D
 
Ik gebruik gewoon Leat 3df of degene die ik ook op de mtb gebruik.
Zaterdag weer eens op de crossbaan kijken :-)
 
Ik gebruik de sx1's super fijne kniekappen. Passen superfijn om je benen en zijn niet bulky. Heb ze met de laatste keer rijden afgelaten omdat hij op een wondje aan het irriteren was. Dat doen we dus ook nooit meer gelijk een grotere wond door een ongelukkige val op de voetsteun. Even op de site kijken welke maat je hebt en keer de elastieken afstellen en niet meer naar omkijken. Een fijne brede elastiek die niet vervelend in je knieholte gaat drukken. Zeker een aanrader.
 
Zo, Dat is lang geleden dat hier iemand nog wat dropte..

Iedereen weer klaar om terug in het zadel te stappen nu het weer mag [Crossen althans, Offroad rijden mocht natuurlijk wel gewoon]

Ik heb een vraagje. m.b.t. Kniebescherming.
Ik reed tot op heden nog altijd met de oldskool kniekappen [die denk ik iedereen ooit wel gehad heeft.]
Bekijk bijlage 1498885

Dat soort model bedoel ik dus.. Nu zijn die elastieken bij mij echt helemaal op, helemaal uitgelubbert. Dus ik ben wat aan het rond kijken naar nieuwe.
Nu zijn er tegenwoordig nogal tal van verschillende uitvoering. Die van 3 tientjes tot 800 voor 1 stuk. Dat laatste gaat het hem sws Niet worden ;)

Maar gezien ik er nu dus naar aan het kijken ben wil ik wellicht wel iets wat net een klasse beter is dan bovenstaande. Geen braces [buiten dat die echt wel goed zijn vind ik ze voor mijn doel en duur dat ik rijd te duur]

Maar je hebt dus ook van die kniekappen die ook overstrekken van de knie zouden waarborgen. Ik heb er 2 op het oog. Zijn er mensen die deze toevallig hebben en wat is je ervaring ermee [hoe bevallen ze je]

De modellen waar ik evt. intresse in heb:

De Alpinestars SX1:
Bekijk bijlage 1498894

Leat Dual Axis:
Bekijk bijlage 1498895


Deze 2 sprongen mij er het meeste uit. Liefste niet te 'bulky' Ik begrijp goed dat deze NIETS doen kwa bescherming tegen verdraaiing. Puur bescherming en het niet overstrekken van de knie. [upgrade dus van de oldskool kapjes]

Toevallig mensen die deze nu dus gebruiken en er de plus en ook vooral MIN punten van hebben.. Of wellicht een ander vergelijkbaar type.. Advies en/of aanraders zijn uiteraard altijd welkom.

Budget..... laten we er een 150 max. voor uit trekken. [dus geen high end knie braces.]


Verder voor de gene die weer lekker gaan crossen, Heel veel plezier alvast :D

Ben je weer gezond?
Ik heb een tijdje met van die thor dingen met scharnieren gereden, maar die konden na verloop van tijd irriteren op de knieschijf of kruisbanden, met otr vooral als je vaak zit. Ik rij nu met alpinestars kniekappen en bevallen me goed. Mss zijn je genoemde scharnier modellen wel oke.
Alpinestars-Vapor-Pro-Knee-Protectors-6_ml.jpg
 
Ik had hiervoor ook de alpinestars vapor pro gereden zoals bovenstaand maar deze elastieken en rekte uit en ze zakte telkens onder mijn knieen.
 
Ben je weer gezond?
Ik heb een tijdje met van die thor dingen met scharnieren gereden, maar die konden na verloop van tijd irriteren op de knieschijf of kruisbanden, met otr vooral als je vaak zit. Ik rij nu met alpinestars kniekappen en bevallen me goed. Mss zijn je genoemde scharnier modellen wel oke.
Bekijk bijlage 1498952


Hey..

Gezond is een groooooot woord.. Wat kapot is zal niet meer herstellen in deze zin.. Het is dus eigenlijk wachter totdat het dermate erger word dat operatie noodzakelijk is... En dat doen ze nu dus [nog steeds] niet.

Maar heb dit jaar nu geloof 2a3 x de spreekwoordelijke ronde om de kerk gereden.. op mn eigen gevoel en daarop aanpassen is dat net aan mogelijk.. Maar erger me dus aan mn huidige kniekappen omdat die dus ook steeds afzakken of juist omhoog kruipen.. Ze zouden dat eigenlijk zo moeten maken dat je die elastieken zelf zou kunnen vervangen.. [Aan de andere kant... Als je er zoveel jaar mee gedaan hebt.. Mag t opzich ook wel om eens nieuwe te nemen] Die ik nu heb [van alpinestars dus] heb ik sinds 2011.. Dus die hebben zn dienstjaren opzich wel gehad. Ja natuurlijk de laatste jaren nagenoeg niet gebruikt... Maar in mijn begin periode toen ik net de enduro motor had en dus de straat op kon heb ik echt ziek veel gereden. Gewoon elk weekend rijden. vaak zaterdags en zondags en dan lang nog dat ik naar werktijd nog savonds als t licht was nog een paar uurtjes rijden.. Toen t nog kon.

als ik nu een uurtje wat kan spelen daar kan ik opzich weer weken op teren.. Blijf t toch wel prachtig vinden.. Mooiste hobby die er is IMO.
Dus als ik eens een goede dag heb en t kan dan wil ik m toch nog eens graag van stal halen ;)

euvel wat ik dus heb is dat mijn onderste tussenwervelschijf met name aan de achterkant versleten is.. Die is daar dus dunner.. En dat vocht wat er in een tussenwervelschijf hoort te zitten komt niet meer terug als dat weg raakt. Het had voor mij vele malen beter uitgekomen als t een duidelijke hernia was geweest.. Ben inmiddels op heeeeel veel plaatsen geweest.. ook naar onze oosterburen.. Die beloofde eerst veel goeds... Maar trokken daarna al snel de keutel in helaas..

kortom het zal roeien zijn met de riemen die ik heb. Meer doen ze er nu niet aan helaas.
 
alpinestars-reflex-knee-guards-straps.jpg


Deze bovenstaande heb ik nu dus.. Die waren opzich altijd wel goed.. Maar die elstieken zijn nu dus helemaal op.. plus die willen nog wel eens verdraaien. Maar dat komt denk ik mede doordat de elastieken helemaal uitgerekt zijn..
En gezien ik dan toch andere moet/wil nemen is t wellicht wel een goede keuze om dan te kiezen voor die die iig ook overstrekken tegen gaan. Die Leat doen dat wel.. Die alpinestars SX1 weet ik niet zeker
 
Ik denk dat de leatt en sx1 ongeveer evenveel tegen overstrekken doen maar het valt allebei tegen. Als je ze daar echt voor wil moet je toch echt voor de braces gaan maar dat wil je niet en is ver boven je budget.
 
Ik denk dat de leatt en sx1 ongeveer evenveel tegen overstrekken doen maar het valt allebei tegen. Als je ze daar echt voor wil moet je toch echt voor de braces gaan maar dat wil je niet en is ver boven je budget.

nja bij die leat die ik dus bedoel zie je duidelijk die plastic inkeepingen zitten. Verder dan dat punt strekken kan niet.. Dat zie ik bij de alpinestars niet.. Bij de leat staat het ook in de vermelding dat ze overstrekken [verstuikingen] tegen gaan. En dat staat bij de alpinestars niet.. Dus denk dat de leat in dat geval de betere keuze is. En ik weet niet hoe is de knie beschermd met gebogen been. Bij de leat heb je dan nog die plastic kap over je knie heen.. Volgens mij is dat bij de alpinestars ook minder.. Maar aan de andere kant lijken me die alpinestars wel minder lomp ogen en beter geventileerd te zijn... dus... nog ff zien wat ik daarmee doe... Maar als ik naar de punten kijk... zijn imo de leat's in dit geval de betere keuze. Maar mocht iemand nog iets anders weten met goede ervaringen en rond die prijs klasse... ik sta dr sws wel voor open.
 
De doorzichtige stukken op de knieen van de alpinestars zijn ook hard kunststof. Ik zal straks fotos maken van de overstrekking van de alpinestars hier zit wel een stop op.
 
De doorzichtige stukken op de knieen van de alpinestars zijn ook hard kunststof. Ik zal straks fotos maken van de overstrekking van de alpinestars hier zit wel een stop op.
ahh oke.. Dat zou wel nice zijn, Die alpinestars zijn sws nog wat slanker. [wat ik toch ook wel enigzins belangrijk vind] Die leat ogen op de foto's al lomp/breed.
Als jij zegt dat de SX1 ook van die aanslagen heeft om overstrekken te voorkomen dan denk ik dat mijn keuze daar naar gaat.
de acerbis X-strong zien er opzich ook wel goed uit lekker smal
 
Ik zie net voor het eerst de acerbis x strong alleen ik maak me wel zorgen over ventilatie. Ik vind de acerbis sx1 al behoorlijk warm. En de doorzichtige kunststof kniebeschermer slaat ook aan.
 
Ik heb zelf ook versleten elastieken maar eigenlijk nog nooit van afzakken last gehad. Ik zet ze altijd klem tussen mijn laars en been. Maar ik heb ook dikke kuiten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan