Offroad/ Enduro Topic 11 "De mais eraf en open die kraan!!

Ik wil misschien ook wel een vrije cross country meepakken als mijn planning het toe laat.
Ben op het moment helaas super druk, en dat veranderd de komende maanden nog niet.

Het zou inderdaad wel mooi zijn als we dit jaar weer eens fatsoenlijk OTR's kunnen rijden na 2 jaar lang gezeur...
 
btw. vanmiddag gewoon weer lekker de baan op, moet echt wat aan mijn conditie doen want we zijn naar 4 rondjes dood op..|(
Gister avond even een fris kappensetje geplaatst en nieuwe stickers gezet.
Alleen nog even een nieuwe houder maken voor mijn achterlicht en kenteken plaat:

Verder wil ik eigenlijk ook nog opzoek naar een nette oplossing voor knipperlichtjes en werkende verlichting...
Op kenteken klopt de motorfiets netjes en komen de nummers allemaal overheen.
Alleen is het wel een omgebouwde crossfiets en dus geen lichtspoel. Iemand hier tips daarvoor?

(nee de nummers zijn ook niet met slag letters ingeslagen, alles lijkt gewoon te kloppen zoals het is)
 

Bijlagen

  • IMG_0628.jpg
    IMG_0628.jpg
    542,8 KB · Weergaven: 11
Laatst bewerkt:
Ik kijk wat minder uit naar de OTR's (heb Handel en Veghel gereden), is mijn ding niet. De pauzes vind ik wel gezellig met z'n allen maar het rijden veel te massaal en ook niet echt spectaculair qua route.
 
Hm ja wel leuk die crosscountry maar ik vereacht dat er veel crossjongens mee doen. Denk zelf meer aan enduro's, hoop dat die weer doorgaan in een nabije toekomst, lekker op jezelf aangewezen
 
btw. vanmiddag gewoon weer lekker de baan op, moet echt wat aan mijn conditie doen want we zijn naar 4 rondjes dood op..|(
Gister avond even een fris kappensetje geplaatst en nieuwe stickers gezet.
Alleen nog even een nieuwe houder maken voor mijn achterlicht en kenteken plaat:

Verder wil ik eigenlijk ook nog opzoek naar een nette oplossing voor knipperlichtjes en werkende verlichting...
Op kenteken klopt de motorfiets netjes en komen de nummers allemaal overheen.
Alleen is het wel een omgebouwde crossfiets en dus geen lichtspoel. Iemand hier tips daarvoor?

(nee de nummers zijn ook niet met slag letters ingeslagen, alles lijkt gewoon te kloppen zoals het is)
Ziet er weer netjes uit. Ik heb een aantal weken terug ook een yz250 gekocht. Volgensmij verkopen ze er wel lichtspoelen voor.
 
Bij otr ritten is het gros na 1 rondje weer naar huis.
Op het eind van de dag bijna altijd rustig, de baan is wel aan gort en en zijn relatief meer snelle rijders.

Weer genoten in Nederweert, lag er mooi bij.
Alleen nog geen idee hoe je dat 2 uur vol moet houden.
Nu een Mitas xt794 als achterband.
Normaal ff de koppeling in om op z'n vermogen te komen.
Nu dus niet, wil niet meer spinnen :')
Weet nog niet wat ik er van vindt
 
Bij otr ritten is het gros na 1 rondje weer naar huis.
Op het eind van de dag bijna altijd rustig, de baan is wel aan gort en en zijn relatief meer snelle rijders.

Weer genoten in Nederweert, lag er mooi bij.
Alleen nog geen idee hoe je dat 2 uur vol moet houden.
Nu een Mitas xt794 als achterband.
Normaal ff de koppeling in om op z'n vermogen te komen.
Nu dus niet, wil niet meer spinnen :')
Weet nog niet wat ik er van vindt
Past zo'n 754 extreme wel goed bij zo'n kleine 2 takt? Of maakt dat niet uit? Het is toch een redelijk massieve band zou je zeggen.
 
Je bedoelt kwa gewicht of maat ?
Dat is ongeveer hetzelfde als een enduro band die er anders op zat.
 
Je bedoelt kwa gewicht of maat ?
Dat is ongeveer hetzelfde als een enduro band die er anders op zat.
Ik rij al jaren met zo 1, ik kan het mis hebben, maar heb altijd het idee gehad dat het qua gewicht een beetje lompe band is. Van z'n koppel zal je 200 het mss niet moeten hebben.
 
Vandaag nagenoeg de hele dag op koppel gereden. (En kom toch best aardig in de rondte)
Het is met deze band alleen wat lastiger om op z'n vermogen te komen (wat vandaag niet echt nodig was)

Ik verwacht dat op zandbanen een behoorlijk andere afstelling nodig is.

Ben nog op zoek naar een lichtere en soepelere band....
Maar ja t moet ook heel blijven.
 
Ik rij nu met de mc360 van Metzeler, bevallen opzicht ook wel prima.
Haat het om een achterwiel te wisselen als ik switch tussen een off the road of een zandbaan dus rij gewoon alles met deze banden.
 
Gister 2 keer aangehouden, 1e keer door een lazerende agent waar we haaks op aanreden. (We kwamen wel uit een veld bij een boer waar ze de dag er voor gereden hadden dus daar hadden we ook net 2 rondjes gas gegeven, en dat had hij wel gehoord dus die stond al te wachten)

Anyhow, Agent 1 begon over spiegels en knipperlichten, hadden we beide, begon die over de hellingshoek van de plaat, ging die dat opmeten met z'n telefoon. Ik heb maar gewoon mn mond gehouden en we hebben van hem alleen een notitie op kenteken gekregen dat we dat aan moeten passen. Zo zie je maar weer, ze weten altijd wel iets om over te zeuren te vinden.

Daarna door gereden, wilde we nog het oefenterrein in bij Havelte, daar werden we echt na 240 meter al klem gereden door 4 marchaussee's op ktm's. Die lui waren wel een stuk schappelijker maar daar krijgen we dan wel een boete omdat we daar niet mogen rijden natuurlijk ;-)

Ach dat uitstapje in het oefenterrein was ook gewoon niet slim van ons, dus die boete is dan wel terecht.

Uiteindelijk iets van 95 km onverharde wegen gereden, maar tis lastig om echt leuke route te vinden wat niet saai wordt
 
Gister 2 keer aangehouden, 1e keer door een lazerende agent waar we haaks op aanreden. (We kwamen wel uit een veld bij een boer waar ze de dag er voor gereden hadden dus daar hadden we ook net 2 rondjes gas gegeven, en dat had hij wel gehoord dus die stond al te wachten)

Anyhow, Agent 1 begon over spiegels en knipperlichten, hadden we beide, begon die over de hellingshoek van de plaat, ging die dat opmeten met z'n telefoon. Ik heb maar gewoon mn mond gehouden en we hebben van hem alleen een notitie op kenteken gekregen dat we dat aan moeten passen. Zo zie je maar weer, ze weten altijd wel iets om over te zeuren te vinden.

Daarna door gereden, wilde we nog het oefenterrein in bij Havelte, daar werden we echt na 240 meter al klem gereden door 4 marchaussee's op ktm's. Die lui waren wel een stuk schappelijker maar daar krijgen we dan wel een boete omdat we daar niet mogen rijden natuurlijk ;-)

Ach dat uitstapje in het oefenterrein was ook gewoon niet slim van ons, dus die boete is dan wel terecht.

Uiteindelijk iets van 95 km onverharde wegen gereden, maar tis lastig om echt leuke route te vinden wat niet saai wordt
En wat kostte dat grapje in havelte?
 
Gister 2 keer aangehouden, 1e keer door een lazerende agent waar we haaks op aanreden. (We kwamen wel uit een veld bij een boer waar ze de dag er voor gereden hadden dus daar hadden we ook net 2 rondjes gas gegeven, en dat had hij wel gehoord dus die stond al te wachten)

Anyhow, Agent 1 begon over spiegels en knipperlichten, hadden we beide, begon die over de hellingshoek van de plaat, ging die dat opmeten met z'n telefoon. Ik heb maar gewoon mn mond gehouden en we hebben van hem alleen een notitie op kenteken gekregen dat we dat aan moeten passen. Zo zie je maar weer, ze weten altijd wel iets om over te zeuren te vinden.

Daarna door gereden, wilde we nog het oefenterrein in bij Havelte, daar werden we echt na 240 meter al klem gereden door 4 marchaussee's op ktm's. Die lui waren wel een stuk schappelijker maar daar krijgen we dan wel een boete omdat we daar niet mogen rijden natuurlijk ;-)

Ach dat uitstapje in het oefenterrein was ook gewoon niet slim van ons, dus die boete is dan wel terecht.

Uiteindelijk iets van 95 km onverharde wegen gereden, maar tis lastig om echt leuke route te vinden wat niet saai wordt
Uiteindelijk toch geluk van die kentekenplaat, das een stevige boete, heb hem een keer gehad, volgens mij € 160,-. Plaat stond toen in een hoek van 30 ipv 45 dus waar gaat het over.
 
Uiteindelijk toch geluk van die kentekenplaat, das een stevige boete, heb hem een keer gehad, volgens mij € 160,-. Plaat stond toen in een hoek van 30 ipv 45 dus waar gaat het over.
Nouja geluk geluk, ik heb nog nooit een offroadmotor gezien die nog met z'n originele kentekenplaathouder rijdt. En je kan er vanuit gaan dat als ik m'n kentekenplaat anders ga monteren, ze de volgende keer wel weer iets anders weten te vinden, Geen duostepjes, afstand tussen de knipperlichten, oppervlakte van de spiegel niet voldoende, noem het maar op.
 
Nouja geluk geluk, ik heb nog nooit een offroadmotor gezien die nog met z'n originele kentekenplaathouder rijdt. En je kan er vanuit gaan dat als ik m'n kentekenplaat anders ga monteren, ze de volgende keer wel weer iets anders weten te vinden, Geen duostepjes, afstand tussen de knipperlichten, oppervlakte van de spiegel niet voldoende, noem het maar op.
Dat is helemaal waar. En als de plaat in de juiste hoek staat kunnen ze de boete ook geven als er een spat modder op zit.
 
Het wordt erger en erger met dat muggen gezift / mieren geneuk van meneer agent. 10 jaar geleden konden we hier nog probleemloos rustig rondjes rijden, nu durf ik bijna de enduro niet meer buiten duwen.
 
Uiteindelijk toch geluk van die kentekenplaat, das een stevige boete, heb hem een keer gehad, volgens mij € 160,-. Plaat stond toen in een hoek van 30 ipv 45 dus waar gaat het over.
Ik heb die boete 4 weken geleden gekregen. 59 euro inclusief adminstratie kosten. Ik reed met een niet originele plaat (Sticker) onder een veel te schuine hoek en hij was niet leesbaar door modder :p
 
Ik heb die boete 4 weken geleden gekregen. 59 euro inclusief adminstratie kosten. Ik reed met een niet originele plaat (Sticker) onder een veel te schuine hoek en hij was niet leesbaar door modder :p
Valt me dan nog mee eigenlijk.
 
Ik heb die boete 4 weken geleden gekregen. 59 euro inclusief adminstratie kosten. Ik reed met een niet originele plaat (Sticker) onder een veel te schuine hoek en hij was niet leesbaar door modder :p
Dat valt mij ook enorm mee, ik rond de 160 en dat was 2 jaar geleden. Foutcode N010D voor de liefhebbers. Mn maat kreeg toen 240, die had zo'n klein brommerplaatje.
 
Laatst bewerkt:
Geloof 95 euro
Ik kan wel weer iets proberen te organiseren. Ik wil je pm'en maar weet ff niet hoe dat gaat met deze nieuwe format. Ik krijg een melding dat je niet te pm'en bent.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: #4
Ik zie net dat Alex van den Broek een offroadrit organiseert op 19-3. Ik heb vorig jaar een dag training bij hem gevolgd, incl. rit. Echt heel tof vond ik.
Misschien hier ook wel iemand die dat leuk vind. Rit zal neem ik aan in Brabant zijn en daar kun je toch nog heel mooi rijden, ben van de week nog een hele dag op pad geweest.
Zie facebook voor meer info.
 
Terug
Bovenaan Onderaan