Joris v B
MF veteraan
Rijd ik het laatste half uur, heb jij tijd om thuis onder de sproeier te staanMmm het ding heeft ook een kenteken. Zo van de baan af in 1x door...
Ze zien me aankomen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Rijd ik het laatste half uur, heb jij tijd om thuis onder de sproeier te staanMmm het ding heeft ook een kenteken. Zo van de baan af in 1x door...
Ze zien me aankomen
Ja, precies zoals je zegt.
Dat rondraggen is wel met 5 km/uur gemiddeld.
Zowat alles is technisch en lastig.
Wij zijn meestal vooral bezig met omhoog rijden.
Ik weet geen cijfers maar groot zat om je een dag te vermaken.
Voor een 2e dag zijn wij dan te moe
Haha ook dat ga ik niet redden. Moet al een half uur vanaf Markelo naar m'n werk in Almelo.Rijd ik het laatste half uur, heb jij tijd om thuis onder de sproeier te staan
Heerde afhuren kost 400 euro voor een vlakke baan. Dat is incl. 10 rijders voor elke extra rijder betaal je 20 euro. Wij hebben vorige maand Heerde afgehuurd en dat was zeker een aanrader.
Volgende week huren we Landsard af en dat kost ongeveer hetzelfde al weet ik niet hoeveel personen daar inbegrepen zitten. De baan is dan wel gevlakt.
Beide zijn wel crossbanen en geen technische enduro oefeningen. Voor beide banen kom je zo rond de 30 a 35 euro per man uit.
Landsard weet ik niet welke dagen. Heerde is volgens mij dinsdag en donderdag.Ik zeg Landsard afhuren met 10 man van hier.
Zal alleen wel alleen maar op een doordeweekse dag kunnen denk ik?
Het ligt eraan wat je ligt. Je ziet steeds meer enduromannen overstappen op tweetakt, maar voor wat er in nederland te doen is, is naar mijn mening een viertakt beter. Ik ben enkele jaren geleden na 3x een 500 viertakt gehad te hebben overgestapt op een 350 viertakt en dat bevalt super! Ff mapping aan laten passen, dan is hij ff feller bochtuit, dan heb je een heerlijke allrounder waarmee je terecht kan op de crossbaan, offroadrit, enduro maar gerust ook wat extremer werk zoals spanje of polenHet lijkt er op dat de EXC520 bijna verkocht is.
Wat is jullie ervaring voor een enduro/crosser (ik plan het voor beide recreatief te gebruiken) voor de beginner?
Ik zit te denken aan 250 2T of een 250/350 4T. Beetje bouwperiode 2010 en jonger.
De 520 2001 was/is in ieder geval te onbenullig krachtig voor mij.
Ben ca 80kg en 1.83m.
Heb wel wat basistechniek van vroeger in de brommercross en nu het off-road rijden met grote All-road motoren, maar dat is beide toch wel anders.
Het lijkt er op dat de EXC520 bijna verkocht is.
Wat is jullie ervaring voor een enduro/crosser (ik plan het voor beide recreatief te gebruiken) voor de beginner?
Ik zit te denken aan 250 2T of een 250/350 4T. Beetje bouwperiode 2010 en jonger.
De 520 2001 was/is in ieder geval te onbenullig krachtig voor mij.
Ben ca 80kg en 1.83m.
Heb wel wat basistechniek van vroeger in de brommercross en nu het off-road rijden met grote All-road motoren, maar dat is beide toch wel anders.
Ben van 450 naar 2504takt naar nu 125 2takt enduro gegaan en ga voorlopig niet meer terug t is echt maar net waar jezelf wilt/leuk en fijn vind.....Het lijkt er op dat de EXC520 bijna verkocht is.
Wat is jullie ervaring voor een enduro/crosser (ik plan het voor beide recreatief te gebruiken) voor de beginner?
Ik zit te denken aan 250 2T of een 250/350 4T. Beetje bouwperiode 2010 en jonger.
De 520 2001 was/is in ieder geval te onbenullig krachtig voor mij.
Ben ca 80kg en 1.83m.
Heb wel wat basistechniek van vroeger in de brommercross en nu het off-road rijden met grote All-road motoren, maar dat is beide toch wel anders.
Ik reed laatst voor het eerst op een 2-takt en voelde me net een klein jong. Volle bak pret.Het lijkt er op dat de EXC520 bijna verkocht is.
Wat is jullie ervaring voor een enduro/crosser (ik plan het voor beide recreatief te gebruiken) voor de beginner?
Ik zit te denken aan 250 2T of een 250/350 4T. Beetje bouwperiode 2010 en jonger.
De 520 2001 was/is in ieder geval te onbenullig krachtig voor mij.
Ben ca 80kg en 1.83m.
Heb wel wat basistechniek van vroeger in de brommercross en nu het off-road rijden met grote All-road motoren, maar dat is beide toch wel anders.
Dat verbaast me echt! Mijn 520EXC was juist heerlijk soepel en gemoedelijk. De latere modellen waren veel feller, pas met de laatste series zijn ze weer zo soepel dat je er lekker laagtoerig mee kunt cruisen. Maar als je 'm boven in z'n toerenband houdt, dan gaat hij!De 520 2001 was/is in ieder geval te onbenullig krachtig voor mij.
M'n voorkeur gaat toch wel uit naar 2T, gezien mijn verleden (en heden) met m'n brommertje. Heb m nog steeds waarmee ik naar school reed en brommercross deed.
Ook het simpele onderhoud vindt ik wel lekker, al stelt een 4T kwa techniek ook weinig extra voor.
Het toepassingsgebied zal worden OTR ritten en de crossbaan. Gewoon zandpaden onverhard rijden vindt ik geen donder aan op de 520. Dat doe ik op de grote All-roaders liever.
De 520 die wij hebben is niet gemoedelijk te noemen, enkel gewoon lomp. Ik kan m ook niet lekker doortrekken doordat ik hem niet de baas ben dus de lol valt gewoon tegen.
125 2T zal wel te licht zijn voor iemand van 80 kg of niet?