Offroad/ Enduro Topic 11 "De mais eraf en open die kraan!!

Als ik mag kiezen, een 200exc met een 300 injectie blok :+

Ik mis met de 200 de smeuïgheid van de 300 wel. Hij slaat wat snel af en heeft wat piekerig vermogen.
Inmiddels ben ik er aardig aan gewend en is het op de crossbaan wel een heel fijne motor, net als singletracks en voor op terrein als Bilstain.
Daar bleek ie toch zat koppel te hebben met klimmen.

De 200 is heerlijk wendbaar en heeft voor mij vermogen zat, ook het koppel volstaat dus.
Nog piekeriger zou ik zeker niet willen, een 125 zou hem voor mij dus niet worden.
 
Ik rij een 125 enduro, dat piekerige , ik heb daar geen last van ,is wel aanwezig natuurlijk maar niet storend, als je je even vergist in het terrein ga je gewoon heel langzaam. Een 300 is uiteindelijk ook piekerig, enkel zijn die veel sterker van onderuit en dan wordt je compleet gelanceerd bovenin.

Tussen cross en een enduro zit vaak nog wel wat verschil in vermogens afgifte. Maar een 125 moet je wel van houden, ietsje meer 144 of 200cc rijdt denk ik net iets makkelijker. 300cc vondt ik dan persoonlijk weer wat te , daardoor niet makkelijker. Wat je met zo'n snelle motor heel makkelijk aanleert ; te laat gas geven (gas als de motor weer recht staat) , waardoor bochten in los zand lastig blijven, maar dat kan ook persoonlijk zijn.
 
IMG_20210604_233314.jpg


Ons arsenaal.
Ben benieuwd hoe zo'n dag gaat. Wij zijn wel echt traag :$
 
Afgelast hoor ik net van de organisatie!

Wel echt jammer, net alles op noppen gezet, kan ik gelijk weer alles terugbouwen...
 
Heeft iemand hier ervaring met de Beta X-trainer 300?
Beetje rare uitlaat enz. Schijnt wat tussen trial en enduro in te zitten. Kwa vermogen zal het waarschijnlijk zat zijn, maar is het wat voor op de crossbaan en enduro?
 
Dr zit wel gewoon een vermogen aan prijs tussen.
Vermogen zal ook een teruggetunede 300 wel plenty hebben (gezien ik de 125 ook genoeg vond).

De vering zou ik vooral mee zitten, maarja enduro is toch diepe mulle prut en de crossbaan verwacht ik eigenlijk ook geen hoge snelheden eerst...
 
Heeft iemand hier ervaring met de Beta X-trainer 300?
Beetje rare uitlaat enz. Schijnt wat tussen trial en enduro in te zitten. Kwa vermogen zal het waarschijnlijk zat zijn, maar is het wat voor op de crossbaan en enduro?
Heb een xtrainer 300 gehad. Leuk voor singletracks en trial achtige stukken. Voor op de crossbaan moet je andere vering steken/andere uitlaat/ powervalve spacer verwijderen/ en eigenlijk nog wel wat aanpassingen. Tenzij je echt een beginner bent en nagenoeg niet los komt met springen enzo. Zou zelf dan eerder voor een 125rr of 200rr gaan.
 
Dat verbaasd me wel.
De meeste mensen die crossen zijn al totaal niet met vering bezig.
Wil het dan te slecht zijn is het wel heel erg.

Het is jammer dat Vledderveen niet doorging. Daar had je onze 200 kunnen proberen.
 
Madame heeft blijkbaar de laatste 2e hands 125rr gekocht 8)7 Momenteel niks 2e hands aan 125 2T enduro (ja een 2001 afgeragde EXC).

Ik had al gevonden dat veren nog wel betaalbaar te krijgen zijn, een compleet schokdemper/voorvorken vervanging maakt het dan wel weer een dure motor.

Een 200 lijkt mij ook prima. Maar een normale 300 2T is weer te krachtig denk ik.

Dat aanbod had ik zeker niet afgeslagen :9
 
Dat verbaasd me wel.
De meeste mensen die crossen zijn al totaal niet met vering bezig.
Wil het dan te slecht zijn is het wel heel erg.

Het is jammer dat Vledderveen niet doorging. Daar had je onze 200 kunnen proberen.
Geloof me de standaard vering van een xtrainer is echt slecht...... K9 veringkit erin is een hele kleine update die in mijn ogen niet goed genoeg is.....
 
Madame heeft blijkbaar de laatste 2e hands 125rr gekocht 8)7 Momenteel niks 2e hands aan 125 2T enduro (ja een 2001 afgeragde EXC).

Ik had al gevonden dat veren nog wel betaalbaar te krijgen zijn, een compleet schokdemper/voorvorken vervanging maakt het dan wel weer een dure motor.

Een 200 lijkt mij ook prima. Maar een normale 300 2T is weer te krachtig denk ik.

Dat aanbod had ik zeker niet afgeslagen :9
Heb nog wel een yz125 enduro uit 2018 te koop.... complete Gytr kit erop🤪🤪
 
Met kenteken?

Had de k9 veer al gevonden inderdaad. Brengt dus nog te weinig.
Blijft hij te soft of wat is er mee?
Het is een paadjesmotor voor het werk in de krappe ruimtes waar dit soort vering erg geschikt voor is.
 
Vandaag voor het eerst naar Bilstain geweest.
We hadden k-weer, veel regen gevallen en ook vandaag regende het daar.
Daardoor was het spekglad. Het klimmen was een extra uitdaging daardoor maar vooral een probleem was mn motor rechtzetten als ik er af was gelazerd op een klim, alsof ik op ijs stond.
Maar wel superdag gehad, zeker voor herhaling vatbaar.
Voor de liefhebbers zou ik zeggen: tent, krat bier en bbq mee en de dag erna naar huis rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan