Offroad/ Enduro Topic 11 "De mais eraf en open die kraan!!

Geloof me de standaard vering van een xtrainer is echt slecht...... K9 veringkit erin is een hele kleine update die in mijn ogen niet goed genoeg is.....
Standaard vering van een KTM exc kun je hier in NL ook niet fatsoenlijk mee rijden. Demping aanpassen is zeker nodig. Die originele vering is zo zacht, mooi voor wat klim en klauterwerk in de bergen.
 
Hahaha
Maar je had die K9 update toch gedaan?

Hoe lopen 250rr's die dan, voor de beginner wat lomp of niet?

Zit er ook een beetje mee dat ik zo'n 5 a 6K te besteden heb. Kom je in best wel flink oudere 250 2T te zitten, maar die X-trainer kan ik 2 jaar oud kopen voor €5300.
Gewoon een jonge frisse motor ipv een afgeragd ding met allerhande verassingen. Ga hem dinsdag proefrijden, eens zien of dat kwa vering enz wat is, is alleen wel een proefrit op straat :X
 
Dat wordt dus drempels zoeken en vluchtheuvels nemen :+

Zo'n motor is gemaakt voor werk dat meer richting trial gaat, dat is dan toch niet op straat te testen?
 
Nee precies, maarja ben toch vrij, dus proefritje kan dan nooit kwaad. Als ik hem al bodem over een drempel zijn we uitgepraat over die motor _O-
 
Hahaha
Maar je had die K9 update toch gedaan?

Hoe lopen 250rr's die dan, voor de beginner wat lomp of niet?

Zit er ook een beetje mee dat ik zo'n 5 a 6K te besteden heb. Kom je in best wel flink oudere 250 2T te zitten, maar die X-trainer kan ik 2 jaar oud kopen voor €5300.
Gewoon een jonge frisse motor ipv een afgeragd ding met allerhande verassingen. Ga hem dinsdag proefrijden, eens zien of dat kwa vering enz wat is, is alleen wel een proefrit op straat :X
Had idd de k9kit erin gedaan. Is zeker wel een verbetering vooral qua instellingen. Maar gewoon echt niet goed genoeg. 250rr is gewoon volbloed enduro met prima vering en genoeg vermogen. Met de powervalve helemaal uitgedraaid is t net een 4 takt qua rijden. Gok dat je op een RR of t nou een 125/200/250 is kamer plezier gaat hebben en ook zeker meer gaat leren qua rijden
 
Ik heb 3 jaar geleden proefgereden (en bijna besteld trouwens) op een X-Trainer, dat was bij de Beta importeur ergens in Limburg. Heel wendbaar ding, ik geloof dat het frame ook 10% kleiner is dan een normale enduro en dat merk je wel.
Uiteindelijk niet gedaan omdat ik van diverse kanten begreep dat de vering eigenlijk niet geschikt is voor rijders > 70kg.
 
Ik zou niet weten waarom je ineens voor zo'n berggeit zou kiezen voor de nederlandse omstandigheden met de open ruimtes.
 
Vandaag op crossbaantje Rijssen/Holten er achter gekomen dat ik voor het vermogen iig geen oude 125 hoef te halen. M'n 85cc crossbrommer die ik nog altijd heb trok de '98 125 RM op vermogen dr uit.
De vering die voor Italiaanse jeugd bedoeld was was dan weer wat minder_O-
 
Standaard vering van een KTM exc kun je hier in NL ook niet fatsoenlijk mee rijden. Demping aanpassen is zeker nodig. Die originele vering is zo zacht, mooi voor wat klim en klauterwerk in de bergen.
Ik rij nog steeds met de originele demping met 1 slag zwaardere veren erin (450EXC-2008 model) en heb niets te klagen. Demping ingaand wat lichter en uitgaand iets zwaarder en gas erop. Vering is zo mooi af te stellen, heel wat beter als dat wat ik gewend was.
Dat het beter kan betwijfel ik niet , maar ik kan er nog steeds hard mee gaan (al is dat niet meer zo lang als vroeger ;))
 
Ik rij nog steeds met de originele demping met 1 slag zwaardere veren erin (450EXC-2008 model) en heb niets te klagen. Demping ingaand wat lichter en uitgaand iets zwaarder en gas erop. Vering is zo mooi af te stellen, heel wat beter als dat wat ik gewend was.
Dat het beter kan betwijfel ik niet , maar ik kan er nog steeds hard mee gaan (al is dat niet meer zo lang als vroeger ;))
Gewoon verongelukken als je met die std schok en poten een knippenpad een beetje hard wil nemen.
 
Valt wel mee hoor, deze gaat als er als een vliegend tapijt overheen.
 
Als je niet weet wat je mist is het ja ook goed...

Het beste hoeven we niet te hebben, goed genoeg en heel blijven is voor ons het belangrijkste. Hoog getuned spul heb ik dan ook liever niet. Behalve dan die brommer, maar dat spul kost ook allemaal niks.
 
De standaard demping van de nieuwe WP xplor onderdelen is gewoon veel te zacht. Dat komt omdat deze in Italië op harde paden getest wordt en daardoor de demping minimaal is. Als je hier op een crossbaan rijdt of wat sneller off road rijdt zal je jezelf er misschien op aanpassen maar als de demping eenmaal is aangepast rijdt hij veel fijner.
 
De standaard demping van de nieuwe WP xplor onderdelen is gewoon veel te zacht. Dat komt omdat deze in Italië op harde paden getest wordt en daardoor de demping minimaal is. Als je hier op een crossbaan rijdt of wat sneller off road rijdt zal je jezelf er misschien op aanpassen maar als de demping eenmaal is aangepast rijdt hij veel fijner.
Precies dit dus.
 
Nou was vroeger niet alles sowieso een stuk zachter?, wil niet zeggen dat je er niet mee kan rijden natuurlijk.
 
Nou was vroeger niet alles sowieso een stuk zachter?, wil niet zeggen dat je er niet mee kan rijden natuurlijk.
Ik denk dat dat wel echt een stuk voor 2000 was. Zeg maar echt alleen oldtimers.
De WP poten die op een 2021 KTM zitten zijn als je er mee op een crossbaan rijdt gewoon super zacht. Er valt wel wat met klikkers te doen en je rijstijl aanpassen maar een betere demping rijdt veel fijner.
 
En dan kom je in Bilstain en springt je voorwiel alle kanten op met je bijna-mx-vering.
Offroad vering is een compromis. De ene rijdt liever rustig rondkijkend over de brede paden waar de ander misschien met 120 over knalt.
Niets mis met zachte of harde vering, als dat werkt voor je gebruik.
 
En dan kom je in Bilstain en springt je voorwiel alle kanten op met je bijna-mx-vering.
Offroad vering is een compromis. De ene rijdt liever rustig rondkijkend over de brede paden waar de ander misschien met 120 over knalt.
Niets mis met zachte of harde vering, als dat werkt voor je gebruik.
Zeker waar.
Bij een vriend met een exc 250 tpi heb ik een goede middenweg gevonden. Op de crossbaan kun je er goed mee rijden zonder dat het gevaarlijk wordt en off road rijdt hij perfect.
 
Afgelopen vrijdag hebben we met een groepje "De Landsard" in Veldhoven afgehuurd.

Het was een top dag doordat iedereen zijn eigen tempo kon rijden omdat we met een kleiner groepje waren. Door de regen de dag ervoor hadden we verwacht dat het wat natter zou worden maar ze hebben in de avond van te voren de baan nog gesproeid en de volgende ochtend lag hij er perfect bij.

Door het warmere weer wilde wij graag vroeg beginnen met rijden zodat we niet de hele middag in de hitte zouden rijden. Om half 10 ben ik de baan opgegaan en heb in totaal iets meer als 1 uur gereden. In de ochtend was het te doen met de warmte maar na 12 uur werd het wel erg heet en was het niet erg als het een beetje waaide.

Helaas heb ik geen foto's en zelf niet gefilmd met de Gopro. Maar De Landsard is zeker aan te raden om een keer af te huren.
 
Afgelopen vrijdag hebben we met een groepje "De Landsard" in Veldhoven afgehuurd.

Het was een top dag doordat iedereen zijn eigen tempo kon rijden omdat we met een kleiner groepje waren. Door de regen de dag ervoor hadden we verwacht dat het wat natter zou worden maar ze hebben in de avond van te voren de baan nog gesproeid en de volgende ochtend lag hij er perfect bij.

Door het warmere weer wilde wij graag vroeg beginnen met rijden zodat we niet de hele middag in de hitte zouden rijden. Om half 10 ben ik de baan opgegaan en heb in totaal iets meer als 1 uur gereden. In de ochtend was het te doen met de warmte maar na 12 uur werd het wel erg heet en was het niet erg als het een beetje waaide.

Helaas heb ik geen foto's en zelf niet gefilmd met de Gopro. Maar De Landsard is zeker aan te raden om een keer af te huren.
Heel gaaf, waar kwamen de kosten nou op uit?
 
Terug
Bovenaan Onderaan