Offroad/ Enduro Topic 11 "De mais eraf en open die kraan!!

In het oosten is minder gevallen dan in het westen en midden van het land. En Hengelo kan wel wat hebben. Tenminste: Dat houd ik mezelf voor. Afijn: Ik ga wel. Het zal best op plekken zwaar worden, maar ik verwacht dat de mooie stukken dat wel weer compenseren.
 
D84FA6C3-8674-426B-8DE9-8205A187E454.jpeg

Toch mezelf overlaten halen, en gisteren om 2300 nog ingeschreven. Het ligt er echt super bij. Valt me echt 100% mee, en een mooie route.
 
Woensdag ga ik XC Heerde rijden. Heb een 19' met Geomax MX12 liggen en een 18' met Mitas C02. Welke zouden jullie daarvoor pakken?
 
Woensdag ga ik XC Heerde rijden. Heb een 19' met Geomax MX12 liggen en een 18' met Mitas C02. Welke zouden jullie daarvoor pakken?
Nou, ik denk niet dat ik daarvoor een band gericht op stenen zou gebruiken. Die C02 heet toch niet voor niets "Stoneking"?
 
Een 19 is wat lager, icm wortels en binnenband meer kans op snakebites. Een 130 18” kan wat meer hebben. Met mousse ; boeie, gas erop. Er valt niets te winnen.
 
Hengelo was een mooie rit; prima afwisseling.

Halverwege de 3e ronde begon het te regenen, dat was wel even afzien.

Begin was wel irritant, ik zat meteen achter 2 quads die niet aan de kant wouden op een smal pad. Een kerel achter me irriteerde zich blijkbaar nog meer. Die gaf volgas bij een kort stukje asfalt; daarmee haalde die 1 quadrijder in.... Hielp dus niet.
 
Dat laatste heb ik ook gehad. Kerel passeerde er 1. Later liet de achterste ons passeren maar de voorste weer niet.

Toppunt was een quad met een trekhaak, laat dat ding alsteblieft op de boerderij :(
 
Daarbij pasten die quads ook nauwelijks door het eerste stuk. Die lui gingen telkens bijna stilstaan.... met zo'n 50+ motoren erachter...

Ik kwam deze nog tegen; bij gebrek aan husqvarnafun
 
Volgens mij startten quads altijd ruim achter de motoren; een uur later ofzo. Dan had je er niet echt last van.

Beste is gewoon dat zo nu en dan de quads een andere route pakken; dan kan je ze tenminste nog voorbij.

Weet iemand wat er gebeurd was met die motorrijder die in het weiland lag? Lag op zijn rug met enkele marshalls erbij. Bij een stuk recht weiland welke eindigde in diepe sporen...
 
Volgens mij startten quads altijd ruim achter de motoren; een uur later ofzo. Dan had je er niet echt last van.

Beste is gewoon dat zo nu en dan de quads een andere route pakken; dan kan je ze tenminste nog voorbij.

Weet iemand wat er gebeurd was met die motorrijder die in het weiland lag? Lag op zijn rug met enkele marshalls erbij. Bij een stuk recht weiland welke eindigde in diepe sporen...
Het beste is die dingen ritueel verbranden.
 
Volgens mij startten quads altijd ruim achter de motoren; een uur later ofzo. Dan had je er niet echt last van.

Beste is gewoon dat zo nu en dan de quads een andere route pakken; dan kan je ze tenminste nog voorbij.

Weet iemand wat er gebeurd was met die motorrijder die in het weiland lag? Lag op zijn rug met enkele marshalls erbij. Bij een stuk recht weiland welke eindigde in diepe sporen...

Zowel de eerste als de tweede ronde heb ik er een paar ingehaald. Eerste ronde startte ik toch echt om 10.10 ongeveer.

Ik snap niet zo goed waarom ze die lui toelaten. Vaak lopen ze te zeiken dat er a. of niets voor hun geregeld is of b. dat de paden te smal zijn. Ga lekker zelf een rit regelen denk ik dan.
 
Ik gun ze hun plek dan wel weer. Zodra ze een aftakas krijgen gaat het natuurlijk wel een verkeerde kant op.

Ik heb er 1x eentje voor me gehad die toch een partij hard ging op een singletrack ! Ik vond dat alleen al mooi om te zien.
Ik heb het danwel ook maar 1 keer gezien.
 
Het viel me bij de laatste ritjes op dat er zoveel quads vast stonden? Dacht dat die dingen allemaal 4x4 waren.
Ik vind dat ze vaak gruwelijk in de weg rijden. Maar dat vinden snelle tot normale rijders ook van mij, en ik ga ook niet aan de kant, dus heb eigenlijk geen recht van spreken :)
 
Ik heb altijd licenties gehad via de MON. De 48 euro voor het MX masterplan vind ik geen probleem als er iets mee gedaan zou worden. De crossbaan in Rosmalen is een tijdje geleden gesloten door overlast bij de buurt. De KNMV heeft hier niks voor gedaan. De crossbaan in Volkel is de vergunning weer afgepakt door zeikende omwonende en daar wordt ook niks gedaan door MON of KNMV. En dan vindt ik de 48 euro onjuist.
 
Terug
Bovenaan Onderaan