Offroad/ Enduro Topic 11 "De mais eraf en open die kraan!!

Viel wel mee toch, de eerste ronde waren er een paar diepe plassen.

Die waren ronde 5 wel veranderd in een gat ja. Maar daar kon je prima omheen sturen. "Choose your line" zegmaar...

Rijders die dat niet deden stonden daar even vast.

Ik verwacht komende zaterdag dat die beter ingereden is. Ben benieuwd.
 
Weet niet of er hier nog mensen zweren bij een jap fiets.
Anders mag voor een goed bod mijn 2007 yz250 met kenteken de deur eventueel uit.
Omdat het van oorsprong een crosser is beschikt die helaas niet over een laadspoel voor de accu en originele kabelboom.

Framenummers ect kloppen wel netjes met het kenteken ;)
Ik heb hem destijds gekocht omdat de voorkeur sterk uitging naar een yamaha en rij tenslotte toch nooit met verlichting.
 
Dat ziet er allemaal fantastisch uit; maar volgens mij rijdt je daar rustiger dan met een OTR
Het rijden daar gaat inderdaad wat rustiger als met een OTR. De meeste paden rijdt je gewoon rustig maar de technische stukken zoals klimmetjes en afdalingen kun je niet veel harder.

Hoe kom je daar aan routes? Wij twijfelen over weer een TET vakantie of misschien een keer een enduro trip.
Wij hebben gereden met een Nederlandse gids. Hij heeft daar een aantal motors staan en plant alle routes voor het aantal dagen dat je wilt rijden. Wij zijn met het vliegtuig er heen gegaan en hebben daar 3 dagen gereden. Voor geïnteresseerde: Portugal Off road
 
Weet niet of er hier nog mensen zweren bij een jap fiets.
Anders mag voor een goed bod mijn 2007 yz250 met kenteken de deur eventueel uit.
Omdat het van oorsprong een crosser is beschikt die helaas niet over een laadspoel voor de accu en originele kabelboom.

Framenummers ect kloppen wel netjes met het kenteken ;)
Ik heb hem destijds gekocht omdat de voorkeur sterk uitging naar een yamaha en rij tenslotte toch nooit met verlichting.

Zonde om zoiets unieks te verkopen eigenlijk.
 
jaa ik twijfel op dit moment ook nog behoorlijk, op een x aantal 2020+ modellen heb ik er ook nog maar 1x vaker 1 gezien tijdens de otr.
Maar wil graag een wat nieuwere originele enduro die 100% weg legaal is om ook wat langere ritjes mee te plannen.

Hier mis ik gewoon de verlichting. Nouja die zit er wel op, maar deze laad niet bij en elke keer opladen is geen optie.
 
Ieder z'n meug.
Maar het zou toch niet zo'n probleem moeten zijn. Licht lithium accuutje installeren die je zo weer ff eraf kan halen om thuis op te laden. Led verlichting erop die weinig verbruikt. Of een lichtspoel van een wr of yz250x inderdaad.
 
Laatst bewerkt:
Het rijden daar gaat inderdaad wat rustiger als met een OTR. De meeste paden rijdt je gewoon rustig maar de technische stukken zoals klimmetjes en afdalingen kun je niet veel harder.


Wij hebben gereden met een Nederlandse gids. Hij heeft daar een aantal motors staan en plant alle routes voor het aantal dagen dat je wilt rijden. Wij zijn met het vliegtuig er heen gegaan en hebben daar 3 dagen gereden. Voor geïnteresseerde: Portugal Off road
Ik heb de filmpjes op hun site even bekeken, maar heel veel intenser dan wat bijvoorbeeld de TET is vond ik het niet.
Heb ze wel even een mailtje gestuurd, maar met wat er op de site staat neem ik de Adventure's liever mee denk ik.

Wie gaan er morgen nog allemaal naar Heerde?
 
Ik ben een aantal jaren geleden twee of drie keer bij Peter geweest in de Alentejo. Geweldig!

Uiteraard is het wel de vraag welk tempo en risiconiveau je zoekt. Peter kent het gebied op z'n duimpje, en kan de route aanpassen al naar gelang het niveau van de rijders: Klimmetjes - afhankelijk van het gripniveau, beekjes - afhankelijk van de waterhoogte, geitepaadjes enz. TET Portugal ken ik niet, maar bij Portugal Offroad reden wij je ca. 90% onverhard - en zonder zorgen.
Ook toeristisch gezien weet hij je te verrassen met een watervalletje, uitzichtpunt en een leuk restaurantje in de middle of nowhere. De verhalen zijn ook geweldig - Peter heeft jarenlang MXGP verslaggeving gedaan voor de bladen en zijn eigen boeken.
De motoren waren ook prima in orde (KTM EXC450 van 2 jaar oud), qua kleding/protectie moet je even navragen. Wij zijn iig met de handbagage naar Portugal gevlogen.

Als je alleen maar wilt knallen op ONK enduro niveau of extreem-enduro wil rijden, dan zijn er wellicht betere opties.
Ik kan me voorstellen dat hij ook wel kan voorrijden voor jullie Adventures, maar of dat voldoende uitdaging is als je ook een echte enduro in de garage hebt staan weet ik niet.
 
Hoe is dat in Portugal voor de wat fanatiekere OTR rijder?
Nog geen onk enduro niveau naar ons idee.

Wellicht een keer een belletje wagen wat zoiets ongeveer moet kosten, het lijkt ons wel interessant voor het voorjaar met z'n 3en.
Mits het enig sinds te betalen in dan...
 
Ik heb wat filmpjes bekeken; dan krijg je een goede indruk.

Het is vaak met een isntructeur als ik het zo zie; dus niet kwa OTR tempo ofzo.

Zweden offroad leek me 5 jaar terug wel leuk; maar dat vond ik nog best aan de prijs. Of je moet je eigen motoren meenemen.


Als ik dit zo zie dan is het niks voor mij.
 
Ik heb wat filmpjes bekeken; dan krijg je een goede indruk.

Het is vaak met een isntructeur als ik het zo zie; dus niet kwa OTR tempo ofzo.

Zweden offroad leek me 5 jaar terug wel leuk; maar dat vond ik nog best aan de prijs. Of je moet je eigen motoren meenemen.


Als ik dit zo zie dan is het niks voor mij.
Iedereen z'n niveau maar dat is meer allroad rijden :?
 
We gaan vaak naar zuid Spanje, georganiseerd, op je slippers heen, alles inbegrepen.


Ik heb ook eens in Kroatië gereden, ook georganiseerd en alles incl:


En we gaan met eigen motoren (op de aanhanger) naar Polen:

 
Die van Spanje had ik al gezien op je kanaal. Das best tof maar kwa tempo wat minder. En het is maar afwachten hoe goed je gids is.
 
Voor ons is het juiste het (hard) enduro aspect wat het leuk en uitdagend maakt. We rijden 5 a 6 uur per dag dus om de hele dag volle bak te gaan is ook niet vol te houden.
 
was het iets of wat te doen? Want hij geeft de komende dagen nog flink regen aan. Geen zin om daar zaterdag aan te komen in een gigantisch modderbad.
 
was het iets of wat te doen? Want hij geeft de komende dagen nog flink regen aan. Geen zin om daar zaterdag aan te komen in een gigantisch modderbad.
Ja wat is te doen. 30cm drek op veel stukken was het zeker wel.

Stond niet heel veel water waar je perse doorheen moest.
 
Iedereen z'n niveau maar dat is meer allroad rijden :?
De gids bepaalt het tempo; hij rijdt voorop. En je rijdt op opengestelde wegen, dus de kans op een tegenligger is er op de wegen altijd.

Bij Portugal Offroad kon ik indertijd op de meeste stukken helemaal m'n eigen tempo rijden. Maar als je sneller dan gemiddeld bij offroad ritten bent, dan denk ik dat je niet voluit kunt 'op de verbindingen'. Er zijn voldoende klimmetjes en technische stukken in de buurt voor de uitdaging, maar tussendoor zul je moeten inhouden.
Dan kun je misschien beter naar een van de ex-MX of enduro helden gaan, als het je echt om het hard rijden gaat. Maar voor minder ervaren rijders, en rijders die plas/rook/drinkpauze op een uniek plekje kunnen waarderen kan ik Portugal Offroad echt aanbevelen.
 
Iemand gister in Heerde geweest? Hoe was het?
Ook woensdag geweest, was nog spannend of het doorging ivm bericht vanuit de organisatie de avond ervoor, gelukkig doorgegaan. Was prima te doen ook 4 rondes gedaan. wilde nog wel ronde maar laaghangende zon + dat het al schemerig begon te worden. Hopelijk komen er nog wat extra datums bij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan