Offroad/ Enduro Topic 11 "De mais eraf en open die kraan!!

Ducato 2.2 uit 2009.
Speciaal genomen omdat die een slag breder zijn dan alle anderen, past er mooi een bed in overdwars.
 
5 cilinders warm/vast op 1 dag... Ben dr wel een beetje klaar mee :(

Daarom de Stark Varg maar besteld, vanaf mei zoeven ipv broapen.
 
Dat is wel heel vet! Ik hoop dat ze net als Tesla de gehele markt op z'n kop gaan zetten.

Hoop ik wel, dan moeten KTM enz er heel hard achteraan. Ik verwacht dat ze de concurrentie volledig wegblazen.
Ik had er alleen graag een kenteken op gehad, maar misschien is zelfs dat wel haalbaar. Knippers, kentekenplaathouder, spiegels enz enz van bestaande modellen er op. Emissie en geluidsnormen moeten lukken _O-

Edit: Zoals het nu gaat houden we de crossbanen echt niet open. Kijk maar naar België... Het zou toch mooi zijn als we kunnen blijven rijden op de lokale banen. Op de lokale baan hoor ik veel negativiteit over elektrisch, maarja als 1 schaap over de dam is.
Het is al zo ver dat de kombochten in de baan worden omgebouwd naar platte bocht om het geluid richting een bepaalde buitenwoning te beperken. Dat gaat nooit lang meer goed. Maar mogelijk als we een beetje laten zien waar de toekomst heen gaat de wetgevers wat langer een oogje toe knijpen.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap niet dat de mx toen alta en de ktm e-sx uitkwamen al niet integraal elektrisch geworden is.
 
De E-SX is een mini ter vervanging van de kinder 50cc. De Freeride E is ook een halve trial fiets, ongeschikt voor springwerk. Wel erg lachen op Bilstain (proef op gereden daar).
 
Nope, er was sinds 2015 een full (nu ja, freeride) size e-sx.

2012-ktm-freeride-e-09.jpg
 
Dat is idd de freeride. Heeft even de E-SX geheten zie ik. Is niet kindermaat, maar cross ongeschikt. OTR zou net kunnen, maar daar is ie wel wat slapjes voor.
 
Die Stark Varg die gaat inderdaad de crosswereld op z'n kop zetten! Ik heb een aantal reviews gelezen nav. het pers event van een paar maanden terug; allemaal erg positief. Alleen de range is nog een vraagteken - zoals altijd bij accu-power. Voor mij op de crossbaan zal het wel goedkomen, daar is de motor nooit de zwakke schakel geweest.

Het is dat ik geen 15k wil neertellen voor een hobby waar ik eigenlijk niets van kan....
 
Hoho 13K. Ik heb de 60 pk genomen. Moet snel zat zijn. Meen dat de snelste 450's en 300 2T ook 55/60 pk hebben.
De vol vermogen alles er op en er aan is 14K.
De KTM 450 zit ook op 11,5K en de 300 2T net niet op 11K. Zo gek vind ik het prijsverschil niet. €1000 aan brandstof per jaar, een vastlopertje hier, een koprevisie daar of even je bigend overhalen ook 1,5K. Nog her en der wat filters, olie en bougie wissels ala €500.
Verdiend zichzelf rap terug. Ik heb dit jaar al over de €1400 aan cilinderwanden en zuigers uitgegeven.

De dealer heeft me wijs gemaakt dat de wielen, remmen en achtertandwielen van een KTM dr in gaan. Altijd fijn als het slijtage spul ook van iets anders past.
 
Hoho 13K. Ik heb de 60 pk genomen. Moet snel zat zijn. Meen dat de snelste 450's en 300 2T ook 55/60 pk hebben.
De vol vermogen alles er op en er aan is 14K.
De KTM 450 zit ook op 11,5K en de 300 2T net niet op 11K. Zo gek vind ik het prijsverschil niet. €1000 aan brandstof per jaar, een vastlopertje hier, een koprevisie daar of even je bigend overhalen ook 1,5K. Nog her en der wat filters, olie en bougie wissels ala €500.
Verdiend zichzelf rap terug. Ik heb dit jaar al over de €1400 aan cilinderwanden en zuigers uitgegeven.

De dealer heeft me wijs gemaakt dat de wielen, remmen en achtertandwielen van een KTM dr in gaan. Altijd fijn als het slijtage spul ook van iets anders past.

Wat zou een accu kosten?
 
Geen idee, de eerste 2 jaar sowieso volledige garantie op alles, inclusief accu en elektromotor.
Ik zit nu over de 100 uur per jaar. Dus sowieso 2 zuigers, een bigend, 10 olie wissels, handvol nieuwe filters en 5 bougies. En dan rij je verder geen enkele motorschade. Laat de accu 4K kosten en hij gaat 4 jaar mee is het nog steeds goedkoper op enkel de brandstof.
 
Een accu in een Prius is nagenoeg levenslang en makkelijk te repareren.
Maar die bedragen die jij aan onderhoud besteedt ben ik nooit kwijt geweest.
 
De E-SX is een mini ter vervanging van de kinder 50cc. De Freeride E is ook een halve trial fiets, ongeschikt voor springwerk. Wel erg lachen op Bilstain (proef op gereden daar).
Die e-sx heb ik voor mn zoontje, gekke ding loopt gewoon 70 :P is mooi voor die kleintjes, als ze omrollen geen kans dat er een hete uitlaat ergens op komt, dodemanskoordje erop, dus als ze omrollen is hij altijd uit, ik ben voor.
Enige wat ik (denk ik) zou missen op de stark is een echte koppeling. Ff aanzetten door de koppeling erbij te pakken gaat niet, vraag me af hoe dat moet met de stark. Maar vet is hij zeker!
 
Het is gewoon anders, men zal er aan moeten wennen. Dat is alles, maar voor vele best lastig. In ieder geval gaan we leuke tijden tegemoet. Kan ik het nog net even mee maken voordat ik te oud ben _O-
 
Een accu in een Prius is nagenoeg levenslang en makkelijk te repareren.
Maar die bedragen die jij aan onderhoud besteedt ben ik nooit kwijt geweest.
Ik heb gewoon 2x pech gehad. 1x te grote zuiger ingemeten gekregen, hoppa nicaseal dr uit. Nu dan de oliepomp gestopt met werken, wederom nicasealen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan