Offroad/ Enduro Topic 11 "De mais eraf en open die kraan!!

Ik heb vandaag de brommer de deur uit gedaan. Ben overgestapt op een 300cc tweetakt Huskie, eens kijken hoe dat gaat bevallen. Morgen ff aftasten op de crossbaan en volgende week een paar dagen in Frankrijk rondtouren. :)
 
Ik heb vandaag de brommer de deur uit gedaan. Ben overgestapt op een 300cc tweetakt Huskie, eens kijken hoe dat gaat bevallen. Morgen ff aftasten op de crossbaan en volgende week een paar dagen in Frankrijk rondtouren. :)
Lijkt mij weten hoe het bevalt op de crossbaan.
Ik overweeg om mijn 250yzf te vervangen voor een husky of gasgas 300
 
Ik heb vandaag de brommer de deur uit gedaan. Ben overgestapt op een 300cc tweetakt Huskie, eens kijken hoe dat gaat bevallen. Morgen ff aftasten op de crossbaan en volgende week een paar dagen in Frankrijk rondtouren. :)
Waar ga je naartoe in Frankrijk? We zijn vorige week tegen de Franse grens gaan rijden en dat was al erg mooi.
 
Waar ga je naartoe in Frankrijk? We zijn vorige week tegen de Franse grens gaan rijden en dat was al erg mooi.
Dun-sur-Meuse met een rit van Ketelaars.

Ik heb net iets meer dan de helft aan levenservaring dan de eerstvolgende 😬.

Dat wordt sterke verhalen over de enduro's van vroeger aanhoren 👌
 
Dun-sur-Meuse met een rit van Ketelaars.

Ik heb net iets meer dan de helft aan levenservaring dan de eerstvolgende 😬.

Dat wordt sterke verhalen over de enduro's van vroeger aanhoren 👌
Oh top, daar heb ik info van liggen, gaan we in het voorjaar doen.
Volgens mij is het wel mooi rijden daar maar ben ook benieuwd of het ook uitdagend is
 
Oh top, daar heb ik info van liggen, gaan we in het voorjaar doen.
Volgens mij is het wel mooi rijden daar maar ben ook benieuwd of het ook uitdagend is
Ik ben daar 5 jaar lang heen gegaan. Het rijden is sowieso leuk, echt uitdagend kan het worden als het nat is of nat is geweest. Route 3 was toentertijd de meest uitdagende, maar dat zal de uitgever van het roadbook wel aan kunnen geven. Route 1 en 2 heb ik met mijn vrouw gereden , zij had af en toe wat “overtuiging” nodig. Deden we 4 dagen van 7 uur over wat normaliter , per route, binnen 6 uur te doen is. Route 3 met een maat , beide op enduro in 1 dag. Was best glad toen.
 
Top. Londinieres is ook mooi had ik begrepen maar wat verder weg.
Ik ben wat huiverig om die kanten op 'vrij' te rijden (dus niet op roadbook), ik weet niet goed hoe streng de controles daar zijn en de consequenties.
Dat vind ik wel een voordeel van de roadbooks, dat het allemaal vrij legaal is.
 
Top. Londinieres is ook mooi had ik begrepen maar wat verder weg.
Ik ben wat huiverig om die kanten op 'vrij' te rijden (dus niet op roadbook), ik weet niet goed hoe streng de controles daar zijn en de consequenties.
Dat vind ik wel een voordeel van de roadbooks, dat het allemaal vrij legaal is.
Londinietes kan je op de crossbaan ook roadbooks "bestellen" zodat je legaal dat in de omgeving kan rijden. En daarnaast kan je dagje crossbaan erbij inplannen
 
Vering aanpassen is nooit een gek idee. Kun je het zo maken als je wilt en is het pas op jou.

Qua gewicht hoef je het niet te doen denk ik. Tussen een 450 en 300 van KTM zat dacht ik 2kg...
 
Altijd leuk een fotograaf aan de baan.

1663235893951.png
1663235677150.png
 
  • Leuk
Waarderingen: #4
Vering aanpassen is nooit een gek idee. Kun je het zo maken als je wilt en is het pas op jou.

Qua gewicht hoef je het niet te doen denk ik. Tussen een 450 en 300 van KTM zat dacht ik 2kg...
Heb ik ook gedaan met mijn WRF en nu ook met mijn YZF (maar goed ook want daar was echt mee gebeunt).
Het scheelt wel vergeleken met mijn WR die woog 123 kilo met benzine.
En een 300 tpi ongeveer net zoveel als mijn YZf.
Wat ook wel te merken was in Kroatië
 

Modbreak:

Gelieve motoren op de juiste plek te verkopen, daarvoor hebben we de marktplaats voor motoren.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Rutten is kwa ondergrond ook een mooie baan.
Classic offroad.nl organiseert dagen die NIET voor ervaren crossers zijn, en dus zeer geschikt voor beginners en/of mindere goden/gehaaste mensen.

Ik ben lid van Nunspeet, net geveegd gaat het nog wat, maar wat kan dat een drama zijn zeg !
Als je dat gewend bent kan het dan wel alleen nog maar mee vallen.
Ben toevallig recentelijk naar vierhouten verhuisd, en hoorde een hoop mensen wel zeggen dat nunspeet een van de zwaarste banen is, verder heb ik geen zinnige info toe te voegen. Zelf ook weinig ervaring op de baan en zeker nooit op nunspeet geweest (en in het algemeen)
 
Oh top, daar heb ik info van liggen, gaan we in het voorjaar doen.
Volgens mij is het wel mooi rijden daar maar ben ook benieuwd of het ook uitdagend is
Eerste dag zit er op. Leuke route om te rijden, maar uitdagend is het niet te noemen. Wel gewoon door mooie omgevingen rijden en genieten van offroad rijden. Maar geen strijd, hartslagen van 200+, of naar beneden stuiterende motoren.
 
Met classic offroad kan er komend weekend ook met een MON daglicentie worden gereden :)

Zoals het er nu naar uit ziet redt ik het nog wel een jaartje zonder KNMV.
 
Nou, het is eigenlijk niet echt voor gevorderden. Zeker niet voor gevorderde crossers in ieder geval.
 
Ik vond zelf A Twist of the Wrist een nuttige toevoeging voor mij als roadwarrior, maar is er ook iets vergelijkbaars voor enduro/cross? Iemand een idee? Kan ik alvast wat meer theorie opdoen voor ik ga starten :)
 
Ik vond zelf A Twist of the Wrist een nuttige toevoeging voor mij als roadwarrior, maar is er ook iets vergelijkbaars voor enduro/cross? Iemand een idee? Kan ik alvast wat meer theorie opdoen voor ik ga starten :)
Bedoel je als in theorie uitleg?
Ikzelf vind Aj catanzaro van moto x academy
En Tyler Livesay van mxfactory erg interessant om te kijken.
Beide hameren op goede techniek
 
Terug
Bovenaan Onderaan