Offroad/ Enduro Topic 11 "De mais eraf en open die kraan!!

Ieder zo zijn eigen voorkeuren natuurlijk.
Ik ben gewoon 2 takt fan en dat blijf ik ook😇 Al is het alleen al om de geur, het geluid en het eenvoudige onderhoud.
 
Ik heb volgende maand een dag gepland staan op de Lansard, vorige jaar is die ook al afgelast vanwege slecht weer.....balen dat ie nu voor jou ook weer afgelast is!
Nou vind het niet zo erg :) . Van t weekend had ik nog gebeld en toen zou de dag nog doorgaan, met de baan helemaal verrot en een hele dag regen voorspelt. Daar keek ik nou niet echt naar uit.

Volgende week hebben we zelf de Landsard afgehuurd en dan zijn de weersvoorspellingen (tot nu toe) 👍 dus hoop dat die wel doorgaat.
 
Het was voor mij echt een eye-opener toen ik na jaren 300 een 4t probeerde. Bij het extremere werk is een 4t net een traktor, het gaat gewoon door. Met een 2t heb je al snel wheelspin en sta je weer stil.

Ik doe altijd de rode veer in de 2takten, dan krijg je een mooi lineair toerenverloop, ik deed ook altijd een wat dikke voetpakking zodat het wat tammer reageerd. Ik vind een 2t wel leuker rijden (speelser) maar als het er op aan komt kom ik verder (hoger de berg op) met een 4t.
Vergeet de motorrem tijdens steile afdalingen niet! Wat mij betreft 1 van de grootste voordelen. Al die tweetakten storten zichzelf met blokkerend achterwiel de diepte in, ik tokkel stationair (met de voorrem vol in soms) gewoon kalm naar beneden, véél makkelijker te controleren.
 
Nou vind het niet zo erg :) . Van t weekend had ik nog gebeld en toen zou de dag nog doorgaan, met de baan helemaal verrot en een hele dag regen voorspelt. Daar keek ik nou niet echt naar uit.

Volgende week hebben we zelf de Landsard afgehuurd en dan zijn de weersvoorspellingen (tot nu toe) 👍 dus hoop dat die wel doorgaat.
kostda :?
 
Vergeet de motorrem tijdens steile afdalingen niet! Wat mij betreft 1 van de grootste voordelen. Al die tweetakten storten zichzelf met blokkerend achterwiel de diepte in, ik tokkel stationair (met de voorrem vol in soms) gewoon kalm naar beneden, véél makkelijker te controleren.
Haha ja dat is waar echter heb ik zo lang 2t gereden dat ik vaak nog de koppeling in trek en als een 2t naar beneden ga. Ik moet er echt nog aan denken om de motorrem te gebruiken. Het scheeld dat ik me wel comfortabel voel met afdalingen, ik kan de achterrem wel aardig doseren.

Maar wat je zegt, de truc zit hem in het gebruik van de voorrem, die moet je echt sterk durven te gebruiken. Een 4t motorrem maakt het daarbji makkelijker want de achterrem doseren is erg lastig.
 
Haha ja dat is waar echter heb ik zo lang 2t gereden dat ik vaak nog de koppeling in trek en als een 2t naar beneden ga. Ik moet er echt nog aan denken om de motorrem te gebruiken. Het scheeld dat ik me wel comfortabel voel met afdalingen, ik kan de achterrem wel aardig doseren.

Maar wat je zegt, de truc zit hem in het gebruik van de voorrem, die moet je echt sterk durven te gebruiken. Een 4t motorrem maakt het daarbji makkelijker want de achterrem doseren is erg lastig.
In Roemenie zat hellingen gedaan dat je armen zeer gaan doen van het keiharde remmen en dan je motor bijna laten afslaan omdat je met de achterrem ook nog aan het bijremmen bent.
Als je dan de toppers naar beneden ziet jagen, on-voor-stel-baar :o
 
In Roemenie zat hellingen gedaan dat je armen zeer gaan doen van het keiharde remmen en dan je motor bijna laten afslaan omdat je met de achterrem ook nog aan het bijremmen bent.
Als je dan de toppers naar beneden ziet jagen, on-voor-stel-baar :o

Ja dat is helemaal next level natuurlijk. Daar kan je iedere hulp gebruiken haha Die gasten hebben stalen ballen :Y
 
crf300rx_50anniversario-antsx.jpg
 
Door zijn toch echt volledige enduro modellen.
Nope, door Redmoto omgebouwd. Orginele bak, vering en computer.
Maatje van me heeft sinds een paar weken een nieuwe CRF450 Redmoto, hele dikke brommer.
Maar qua ombouw echt Italiaans. Verder zit er ander achterwiel in, andere tank, zijstandaard en verlichting.
 
Ik dacht dat redmoto ze net wel echt 'enduriseerde'.
Als het het equivalent is van het oude HM, dan is dat niet echt de moeite.
 
Ja. Veel te lange eerste, veel te korte 5e. Geen 6.
Bikkelharde vering.

Hoewel dat op jullie maisplakken misschien allemaal minder stoort.
 
Ja. Veel te lange eerste, veel te korte 5e. Geen 6.
Bikkelharde vering.

Hoewel dat op jullie maisplakken misschien allemaal minder stoort.
Hier over gesproken. Weet iemand of er wel eens langere 6e versnellingen geplaatst worden? En of dat te koop is?

Ik heb een Beta RR250 en hou van redelijk korte gearing, vooral in het cross seizoen en zometeen 2 weken in Bosnië. Maarja, als je de 2/3/4/5 korter maakt door de eindoverbrenging gaat de 6 natuurlijk automatisch mee, dat geeft op de straat dan weer een heel vervelend toerental en fel gedrag om wat afstand af te leggen.
Een andere 6 monteren klinkt mij als de nagenoeg perfecte oplossing.
 
Terug
Bovenaan Onderaan