Offroad/Enduro Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik snap niet hoe jullie dat doen. Ik stop ook alleen tussen 2 ronden om ff te tanken, te drinken en een broodje naar binnen te werken maar als t flink geregend heeft heb ik t dan ook heel snel koud. Mn broek en jas zijn nat van de regen en onder mn bodypr. is t nat van t zweet. Ik krijg t dan maar moeilijk weer warm, terwijl ik absoluut geen koukleum ben. Daarom heb ik weleens overwogen om n regenpak aan te trekken. Ik vraag me toch af of ik iets verkeerd doe. Spuiten jullie je kleren in met die waterafstotende spray?

Ik gebruik helemaal niets geen spray geen regenkleding maar ik heb er zondag wel wat gezien wat zo'n jasje aan hadden.
Dat zie je ook wel eens bij motorraces.
Misschien is dat wat voor jou.
Ik heb er geen last van
 
Ok ik zal het proberen maar met die ellebogen he wat heeft dat precies voor een nut??
Meer controle. Het is even wennen maar uiteindelijk is het veel beter. Men heeft het ook wel eens over de attack-houding. Dat is met je hoofd in de lijn van je balhoofd. Ellebogen hoger dan het stuur en naar buiten. Ik heb ooit dit boek gekocht:

http://www.amazon.com/Pro-Motocross-Off-Road-Riding-Techniques/dp/0760318026/ref=pd_bbs_sr_1?ie=UTF8&s=books&qid=1205355653&sr=8-1

Staan echt heel veel goed tips in over rijtechniek. Natuurlijk is veel oefenen altijd het beste maar ik heb echt veel aan dit boek gehad. Ik had ook geen prive leraar dus dan is elke tip die je kunt krijgen mooi meegenomen.
 
Laatst bewerkt:
Wie heeft de fiets weer klaarstaan voor De wijk? Ik stel morgen even de klepjes, olie vervangen en de filtertjes schoonmaken en dan staat ie weer klaar. Mensen al vaker naar De wijk geweest? Hoe is dat ritje? Veel maisplak?
 
Ja daar ga ik ook wel vanuit. Word dit jaar de eerste gelegenheid dat ik er eentje kan rijden dus al moet ik mn duikbril op, IK GA!

Hey buikschuiver, jij had toch die "actiefoto's" van iemand in Ruinen gemaakt? Deel die eens met ons. :)

edit: als t goed is is het vandaag en morgen droog daar en dan kan t wel eens
meevallen.
nog n x edit: zie net op de site weer.nl dat t vet gaat regenen zondag
 
Laatst bewerkt:
Ja daar ga ik ook wel vanuit. Word dit jaar de eerste gelegenheid dat ik er eentje kan rijden dus al moet ik mn duikbril op, IK GA!

Hey buikschuiver, jij had toch die "actiefoto's" van iemand in Ruinen gemaakt? Deel die eens met ons. :)

edit: als t goed is is het vandaag en morgen droog daar en dan kan t wel eens
meevallen.
nog n x edit: zie net op de site weer.nl dat t vet gaat regenen zondag


Komen vannacht of morgenvroeg moet eerst nog een goede server zien te vinden die mijn foto's wil hebben op orginele grote.
Iemmand misschien een idee :?
 
Als de voorspellingen blijven zoals ze zijn dan denk ik dat ik maar verstek laat gaan. Vorige week was het al vele te nat naar mijn zin en deze zondag gaat er nog twee keer zoveel vallen. Motor slijt ook twee keer zo hard in dat soort bagger
 
Ach t heeft een paar dagen redelijk kunnen drogen.
Ik moet wel zeggen dat ik t vorige week wel erg zompig vond ja .

En idd slijtage neemt factor veel toe kettingen en remschijven remblokken verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Ik kan me nog steeds troosten met de gedachte dat offroad niet zo achterlijk duur is in vergelijk met KNMV cup (wegrace)waar ik jarenlang AL mn geld in heb gestoken.

Verder vind ik de Wijk wel een leuke rit met een soort "start" wat altijd weer leuke tafreelen oplevert.
En een leuk voorbeeld waar de knmv geen inbreng heeft ,maarr alles door de motorclub word geregeld.
 
"Verder vind ik de Wijk wel een leuke rit met een soort "start" wat altijd weer leuke tafreelen oplevert.
En een leuk voorbeeld waar de knmv geen inbreng heeft ,maarr alles door de motorclub word geregeld."

Oh shit dat meen je niet? Is dat geen KNMV rit? Dan moet ik nog maar effe vlug mn crossbandjes pakken. Zonde om die dure enduro banden te gebruiken dan.

Het heeft idd twee dagen mooi kunnen drogen en tegen de tijd dat t echt begint te gieten heb ik er al een rondje opzitten. Door omstandigheden de eerste gelegenheid dat k n ritje rijden kan dit jaar dus ik ga, hoe dan ook :)
Tot morgen mannen en een fijne rit/dag toegewenst!
 
Meer controle. Het is even wennen maar uiteindelijk is het veel beter. Men heeft het ook wel eens over de attack-houding. Dat is met je hoofd in de lijn van je balhoofd. Ellebogen hoger dan het stuur en naar buiten. Ik heb ooit dit boek gekocht:

http://www.amazon.com/Pro-Motocross-Off-Road-Riding-Techniques/dp/0760318026/ref=pd_bbs_sr_1?ie=UTF8&s=books&qid=1205355653&sr=8-1

Staan echt heel veel goed tips in over rijtechniek. Natuurlijk is veel oefenen altijd het beste maar ik heb echt veel aan dit boek gehad. Ik had ook geen prive leraar dus dan is elke tip die je kunt krijgen mooi meegenomen.


In het filmpjes topic stond deze :

Er zijn 4 afleveringen van op YT en geven leuke instructies over rijposities. (is wel voor flattrack ,maar ook vor cross/sm goed bruikbaar)
 
Volgens de geleerden is het parcour nat :P

Maar dat mag de pret niet drukken! Ik heb alles al klaar staan voor morgen en maken er weer een mooie dag van..
 
En of dat t nat was! De tering De laatste 20km was echt niet meer te doen. Na één rondje had ik het wel gehad, kan me trouwens niet voorstellen dat iemand twee rondjes heeft gereden. Ik reed met mn enduro bandjes en die dingen lossen echt niet. T had meer weg van schaatsen of skieën :) En die sporen, soms gewoon bijna een halve meter diep, echt niet normaal. Het heeft me 10 minuten spuiten gekost om m weer enig sinds op een husky te laten lijken. Heb mezelf btw samen met mn motor ook maar af laten spuiten. Nou ja op naar de volgende.
 
Om maar even op de zaken vooruit te lopen 30Maart in Oranje (westenborg of zoiets) weer offroad. Wie gaat er ook? De vooruitzichten van het weer zijn goed, volgende week de hele week droog incl. zondag. Dat zou mooi zijn!
Ga mn motortje weer in t vet zetten. Paar kleine dingen repareren, handvat draait over de gashandel (moest flink knijpen en ik had al zo'n zure onderarmen). En mn reserve zit half verstopt, dat was klote. Om de 500m sloeg ie af en dat heb ik zeker 3km vol moeten houden tot ik weer bij een verharde weg was, dus ff nieuw kraantje erin. Remblokjes zijn helemaal weg dus die ook ff vervangen, flitertjes en nieuw sapje erin en dan is ie er weer klaar voor. Ik heb er zin an! Heb de smaak weer te pakken al was t afzien in De Wijk.

Edit: Wat weten jullie van controle op (enduro) banden door de knmv? Word er uberhaubt ooit gecontroleerd op die dingen?
 
Laatst bewerkt:
Om maar even op de zaken vooruit te lopen 30Maart in Oranje (westenborg of zoiets) weer offroad. Wie gaat er ook?
Westerbork, :Y brommertje staat er weer klaar voor.
Edit: Wat weten jullie van controle op (enduro) banden door de knmv? Word er uberhaubt ooit gecontroleerd op die dingen?
Geen idee, in Ruinen werden banden, geluid en verlichting ook niet echt gecontroleerd.
Maar ik moet er dik 200km voor rijden (enkele reis dus 400 op en neer) en ga dus niet 't risico lopen dat ik niet mag rijden door op crossbanden aan de start te komen.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen jaar was Westerbork(oranje) een mooie rit, ik rijd hem dus ook weer.. Keuring was wel redelijk "streng" maar dat maakt niks uit. Je moet je motor gewoon 100% voor elkaar hebben.
 
Bij MON ritten wordt er weinig gecontroleerd. Bij KNMV in principe altijd wel al scheelt dat nog wel eens
 
Ik zorg maar gewoon dat alles in orde is, betekent wel dat k mn licht nog ff moet maken.

Weet iemand of de 4-uurs enduro in Valkenswaard MON of KNMV is? Ik mag met mn knmv offroad licentie één enduro per jaar rijden en zou graag in Valkenswaard meerijden, maar dan moet dat natuurlijk wel een knmv wedstrijd zijn. Ik kan m niet terug vinden op de knmv site. Mocht t een MON enduro zijn, kan ik dan meerijden of moet je dan een MON licentie hebben?
 
Ik schuif binnenkort ook maar eens aan bij zoon rit na deze zomer even flink geoefend te hebben, lijkt me gaaf.

Hoe loopt het wedstrijd verband, zijn er kosten aan verbonden kwa inschijven ofzo?
Hoelang duurt een strijd?

Ergens een site waar ik mee informatie kan vinden eventueel.
 
Ik schuif binnenkort ook maar eens aan bij zoon rit na deze zomer even flink geoefend te hebben, lijkt me gaaf.

Hoe loopt het wedstrijd verband, zijn er kosten aan verbonden kwa inschijven ofzo?
Hoelang duurt een strijd?

Ergens een site waar ik mee informatie kan vinden eventueel.
Ga je een enduro rijden of een offroad rit? Enduro is een wedstrijd en Offroad recreatief (maar er wordt wel hard gereden).
Zie www.enduro.nl voor meer info en de kalender voor 2008
 
Ik schuif binnenkort ook maar eens aan bij zoon rit na deze zomer even flink geoefend te hebben, lijkt me gaaf.

Hoe loopt het wedstrijd verband, zijn er kosten aan verbonden kwa inschijven ofzo?
Hoelang duurt een strijd?

Ergens een site waar ik mee informatie kan vinden eventueel.

Miggel.. Bel me maar een keer, leg ik je alles even uit :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan