Offroad ritten: Hoe en wat?

Het is toch verdomme godsgeklaagd!! Stelletje eikels achter hun bureau die met bezopen regels komen waardoor hun eigen eerdere toezeggingen ingetrokken worden. Belachelijk!!!
 
Dat wil ik oorspronkelijk ook! Het plan is alleen om zo veel mogelijk offroad te oefenen voordat ik zoiets als de TET ga proberen te tackelen. Die OTR ritten lijken me daar redelijk geschikt voor als het toegankelijk is voor sloompies. Als het echt een snelheidsevenement is over te extreem terrein kan ik er inderdaad voorlopig beter nog van weg blijven.
Het NL deel van de TET is veel makkelijker dan een OTR-rit. Door de vele rijders is de route van een OTR-rit snel stukgereden en dus zwaar (voor een beginner). Om te oefenen kun je ook gewoon 25 km TET pakken en 2x heen en weer rijden.
 
Oh dat ziet er wel pittig uit haha, misschien nog even oefenen. Lijkt me wel erg leuk om te doen, al is het op het laagste tempo. Ik zou het alleen wel vervelend vinden als ik iedereen in de weg rij. Hopelijk lukt het om er een keer eentje mee te pakken voordat ze niet meer mogen!

Rijdt niemand in de weg hoor, de rest gaat er wel omheen/ voorbij.
Of je relaxed rijdt daar is een ander verhaal, de helft zijn crossers die ook rijden alsof ze in een crosswedstrijd zitten.
Waarom niet offroad-ritten van Ketelaars rijden? Mooie ritten, lekker op eigen tempo.
 
Moaawww... Veghel wordt niet afgelast hoor, de gemeente Meierijstad (waarin ik dus ook woon) heeft tegenwoordig als een van de prioriteiten het tegengaan van wildcrossen. OTR Veghel wordt gezien als een van de middelen om wildcrossen hier in de buurt te verminderen.
 
Dag, na mijn hele leven op de weg "gereden" te hebben en de halve eeuw begint te naderen met alle gekkigheid van dien.... besloten om in de offroad te duiken. Aanschaf Beta 450 is in de week. Om nu een beetje voor te bereiden zou ik voordat ik me in een OTR stort iets van een cursus/training willen doen.
Wie kan mij op weg helpen om mezelf voor te bereiden en/of wil ook zo'n cursus doen?
Woon zelf in Flevoland. Aangezien er nog wat essentiële benodigdheden dienen te worden aangeschaft niet eerder dan medio februari startklaar. Dank voor de eventuele reacties.
 
Kijk, das supersnelle reactie.
Zal er eens mailtje aan wagen.
Kalender is er niet voor 2020, maar dagje curus in Lelystad zou mij prima passen..
thx
 
Dag, na mijn hele leven op de weg "gereden" te hebben en de halve eeuw begint te naderen met alle gekkigheid van dien.... besloten om in de offroad te duiken. Aanschaf Beta 450 is in de week. Om nu een beetje voor te bereiden zou ik voordat ik me in een OTR stort iets van een cursus/training willen doen.
Wie kan mij op weg helpen om mezelf voor te bereiden en/of wil ook zo'n cursus doen?
Woon zelf in Flevoland. Aangezien er nog wat essentiële benodigdheden dienen te worden aangeschaft niet eerder dan medio februari startklaar. Dank voor de eventuele reacties.

Das een brute motor om mee te beginnen...

www.toinevandijk.nl

Kost wat, heb je ook wat ;-)

Ik meen dat die laatst z'n nek heeft gebroken tijdens een OTR?
Ik kan Alex van den Broek events aanbevelen, ik heb daar zelf een beginners offroadcursus gevolgd. Is wel in Brabant.
 
Bedankt!
Heb Toine van Dijk een mailtje gedaan om te kijken hoe of wat.
Enne, die "echte enduro" is er nog niet hoor, ga zaterdag kijken.
(maar vroeger nog wel eens lopen raggen met wat ouwe crossers dus niet geheel blanco en onkundig...)
Ook "bij de buren" gekeken. Maar daar staat minder aangaande training wat ik zag.
Wordt vervolgd.
 
Zit me in te lezen en lijkt me heel leuk om dit jaar een keer een otr rit te doen met mijn drz400s. Welke zouden jullie aanraden voor beginners? Wil niet al te veel in de weg rijden.
En zijn er meer mensen die gewoon met een rugzak oid op de motor heen en terug gaan (dus zonder auto/trailer/gereedschap) of is dat vragen om problemen?
Alvast bedankt!
 
Als je met de motor gaat, zou ik de rit kiezen die het meest in de buurt is. Als je nat en vermoeid nog 2 uur terug naar huis moet rijden ben je meteen genezen. In de weg rijden doe je toch wel ;)

Het is wel een goede training voor een rally: verbindingsroute-rallyproef-verbindingsroute.
 
Bijna elke rit is geschikt voor beginners, zolang het weer en de ondergrond meevallen. Alleen de tankbanen zou ik overslaan (Eindhoven, Steenwijk/Havelte).

Op de motor heen en terug kan goed werken, zolang je geen pech met je motor of met jezelf krijgt. Dat geldt natuurlijk ook als je gewoon zelf een rondje gaat rijden, maar je bent vaak wat verder van huis. Gereedschap kun je vaak wel lenen, en generieke onderdelen zijn vaak te koop bij een offroadrit, maar het is een risico... (of een avontuur).

Zelf heb ik altijd een auto met aanhanger en gereedschap bij me. En meestal iemand die voor gezelschap en uitdaging zorgt, en me eventueel kan thuisbrengen als het fout gaat. Maar ik heb het zelden nodig gehad.
 
Dat klinkt op zich wel prima. Wil proberen of het wat voor me is zonder een aanhanger te hoeven lenen en ken niet direct iemand waar ik mee mee kan gaan. Als ik echt brokken maak zal ik moeten zorgen dat ik hem op kan halen. Maar het smaakt vast naar meer!
 
Hangt best wel een risico aan ja als je erheen gaat op de motor en amper spullen of een kennis bij je hebt. Onlangs ben ik begonnen met wat offroaden en ik ben mooi kalm aan begonnen maar ik werd er mijn aller eerste OTR direct al af gereden door iemand anders_O-.
Nu lach ik erom maar ik heb een week bij huis gezeten met een heule zere schouder en nu 11 weken verder voel ik hem af en toe nog. Ik had geluk dat er kennissen mee waren die mij in mij eigen auto wel weer bij huis af wilde zetten want zelf had ik een mitella om gekregen van de ehbo, en mocht/kon daardoor absoluut zelf niet meer veilig rijden.
Het leuke is het staat nog op video ook :') :+, hier te bekijken:
 
Lekker lompe gast om je zo in te halen. Iedereen kan bedenken dat de in te halen rijder naar buiten kan komen als je buiten om inhaald, wat dus ook gebeurde.
 
Terug
Bovenaan Onderaan