Offroad ritten: Hoe en wat?

Heftig en flink balen!!!.
Misschien domme vraag: de verharde wegen waar de otr gebruik van maakt tussen de onverharde delen, zijn niet afgesloten voor het overig verkeer. Klopt dat?
 
Waarom rem je dan ook?! :P

Weet iemand nog een rit binnenkort in de omgeving Deurne? Ik wil ook wel eens een ritje doen. De kalender staat op Enduro.nl? (ik kijk mss met dichte ogen)
 
Hangt best wel een risico aan ja als je erheen gaat op de motor en amper spullen of een kennis bij je hebt. Onlangs ben ik begonnen met wat offroaden en ik ben mooi kalm aan begonnen maar ik werd er mijn aller eerste OTR direct al af gereden door iemand anders_O-.
Nu lach ik erom maar ik heb een week bij huis gezeten met een heule zere schouder en nu 11 weken verder voel ik hem af en toe nog. Ik had geluk dat er kennissen mee waren die mij in mij eigen auto wel weer bij huis af wilde zetten want zelf had ik een mitella om gekregen van de ehbo, en mocht/kon daardoor absoluut zelf niet meer veilig rijden.
Het leuke is het staat nog op video ook :') :+, hier te bekijken:

Wat een mafkees:(
 
Dat had niet veel anders moeten lopen om veel slechter te eindigen... Stevig.
 
Hangt best wel een risico aan ja als je erheen gaat op de motor en amper spullen of een kennis bij je hebt. Onlangs ben ik begonnen met wat offroaden en ik ben mooi kalm aan begonnen maar ik werd er mijn aller eerste OTR direct al af gereden door iemand anders_O-.
Nu lach ik erom maar ik heb een week bij huis gezeten met een heule zere schouder en nu 11 weken verder voel ik hem af en toe nog. Ik had geluk dat er kennissen mee waren die mij in mij eigen auto wel weer bij huis af wilde zetten want zelf had ik een mitella om gekregen van de ehbo, en mocht/kon daardoor absoluut zelf niet meer veilig rijden.
Het leuke is het staat nog op video ook :') :+, hier te bekijken:

Achterlijke actie 1 seconde later en hij had je op het asfalt kunnen inhalen
 
Achterlijke actie 1 seconde later en hij had je op het asfalt kunnen inhalen
Idd vlak ervoor was een lang recht stuk en na de slinger waar hij mij onderuit schoffelde was een lang recht stuk. Hij koos precies de aller stomste plaats uit om in te halen ja :').
En ik remde dus helemaal niet maar liet gas los door de gaten die er zaten ( ik weet dat je daar juist gas moet geven om er overheen te vliegen maar doe dat maar eens tijdens je aller eerste offroad rit XD.
De volgende OTR's zijn in maart bij mij in de buurt, dan trek ik wel een fluor geel hesje aan_O- .
 
Hi,

Na een aantal jaren op het asfalt lijkt het mij gaaf om eens deel te nemen aan een echte OTR rit. Echter zou ik het graag eerst een keer willen proberen voordat ik direct een dure motoren benodigdheden ga aanschaffen. Is er naast de standaard training op een baan een mogelijkheid om ergens een crossmotor te huren om deel te nemen en te kunnen ervaren of het iets voor me is?

cheers
 
Hi,

Na een aantal jaren op het asfalt lijkt het mij gaaf om eens deel te nemen aan een echte OTR rit. Echter zou ik het graag eerst een keer willen proberen voordat ik direct een dure motoren benodigdheden ga aanschaffen. Is er naast de standaard training op een baan een mogelijkheid om ergens een crossmotor te huren om deel te nemen en te kunnen ervaren of het iets voor me is?

cheers
Je kunt inderdaad beter eerst een training doen, bijvoorbeeld bij Toine van Dijk, Arjan Brouwer of Henk Seppenwolde. Sowieso zal het lastig zijn tijdens een OTR een motor te huren. Soms bieden fabrikanten wel de mogelijkheid (KTM, Husqvarna), maar die zitten niet te wachten op rookies zonder uitrusting.

Weet waar je aan begint, het is verslavend.

NB je rijdt niet op een crossmotor (geen kenteken, verlichtinng etc.), maar op een enduro-motor (heeft wel een kenteken, verlichting etc.).
 
Bedankt voor de snelle reacties!

ik had al wat verschillende aanbieders van deze trainingen gezien en was ook van plan er eentje te gaan volgen. Echter denk ik dat een dergelijke training nog niet echt lijkt op het rijden van een echte rit en het is juist deze ervaring die ik een keertje wil beleven.

hebben jullie allemaal na zo’n training direct het eea aangeschaft? Of komt iedereen al uit de crosswereld?

Ik ga eens contact zoeken met Toine. Wellicht is hij bereid na het volgen van de training en te laten zien dat ik op een fatsoenlijke manier met de machine omga er eentje te verhuren voor een dag. Niet geschoten is altijd mis denk ik:)
 
Ik heb wel eea gekocht, maar het hangt er ook vanaf wat je al thuis hebt liggen natuurlijk. Het begint met een geschikte motor met noppenbanden natuurlijk, en een helm met goede ventilatie. Verder kun je met je een asfaltpak ook off-road rijden, al ziet het er wel wat vreemd uit.
 
Ik overweeg een basis training bij Adventure shield als begin, de tips en tricks zijn denk ik de basis.
 
Volgens mij kon je in het verleden bij Gebben in Rogat tijdens de OTR ook een Yammie huren daar.
 
Vergis je niet in de kosten van het huren van een motor als dit niet bij een cursus of iets dergelijks is. Kopen en daarna verkopen is vaak goedkoper dan huren van zo'n ding.
 
Bijna elke rit is geschikt voor beginners, zolang het weer en de ondergrond meevallen. Alleen de tankbanen zou ik overslaan (Eindhoven, Steenwijk/Havelte).

dit is de beste tip voor beginners en dat kan ik alleen maar onderstrepen! Verders gewoon je lijn houden en niet van links naar rechts slingeren zodat de snellere rijders niet verrast worden en je rijdt niemand in de weg :)

gewoon opstappen en genieten maar 😎
 
Terug
Bovenaan Onderaan