Offroad Tours In Azië?

OnELeG

MF veteraan
17 apr 2007
2.127
2
Hi allemaal,

Ik wil in november of december er even een weekje of 2-3 tussenuit. Heeft iemand ervaring en/of tips voor motor tours in bijv. Laos, Vietnam of Cambodja? Mag ook elders zijn, maar deze landen kwamen het eerstg bij mij op.

Ik heb al eens 2 weken in Peru gereden en dat was zo gaaf dat ik graag weer zoiets zou doen.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen, ook of tours zelf te ondernemen zijn (heb redelijk veel gereisd) of echt beter met guides te doen zijn (vaak kom je dan wel op de betere plekjes).

Groeten en bedankt,
Martijn
 
In november ga ik met motortrails naar Cambodja, nog voor 3 man plek ;) 1e keer met motor in Azië. Alle reizen in het verre buitenland tot nu toe georganiseerd gedaan, bevalt ons prima.
 
In het noorden van Vietnam heb ik een keer een weekje met een motortje rondgereden. Als je zonder begeleiding reist kun je daar ook zonder begeleiding op de motor rondrijden. Het verkeer vond ik gemoedelijk, minder frustratie en agressie dan in Nederland.

Nu ben ik niet zo een globetrotter dus ken niet alle landen daar. Maar ik vind Vietnam, het noorden althans, in het algemeen wat meer gestructureerd dan Thailand en India waar ik ook ben geweest. Het is meer op het westen georiënteerd. Zelf denk ik dat de oorlog daaraan heeft bijgedragen waardoor de oudere generaties voor een flink deel zijn gedecimeerd, wat natuurlijk erg triets is.

De keuze of je georganiseerd wilt gaan of op eigen houtje is denk ik met of zonder motor hetzelfde. Het gaat in de basis om dezelfde overwegingen.
 
Home, is prima bevallen. Geen platgetreden paden, maar een schitterend land! Wij hebben daar enkel de motoren gehuurd en zelfstandig (een gedeelte van) het land verkend. Bergen, Pamir highway, groen laagland, ruimte, wat wil een mens nog meer.
 
Cool ik ga even kijken bij motortrails. Patrick doe je de 10 of 22 dagen?
 
Lijkt erop dat ik vietnam ga proberen. Probeer nu een route te vinden van ongeveer 10 dagen.
 
Lijkt erop dat ik vietnam ga proberen. Probeer nu een route te vinden van ongeveer 10 dagen.
Van Noord naar Zuid is Vietnam volgens mij iets van 1600km. Voor 10 dagen zou ik een keuze maken of je het noorden of zuiden wilt pakken en of je een rondrit wilt of van a naar b (logistiek lastiger met motorhuur).

Zelf ben ik in het noorden geweest. In het noordwesten heb je een bergdorpje SaPa, van daaruit kun je prima allerlei kanten op. Ik ben gewoon gaan rijden tot ik op een gegeven moment in de remmen moest voor een groot hek, dat was de Chinese grens. Maar ik ben nooit zo van het plannen van routes en zie het wel, dat is voor een ieder persoonlijk wat je prettig vindt.

De motor waar ik op reed was overigens een 110cc Honda (kloon?). Daar heb je zat aan op die wegen met dat verkeer. Er zijn ook mensen die graag op een oude Russische legerfiets rijden volgens mij een Minsk, maar die zijn technisch kwetsbaarder en duurder in brandstof al is dr brandstof daar natuurlijk goedkoper dan in NL.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan