offroadje?

welke zou je kiezen?

  • Suz. DR 500

    Stemmen: 2 12,5%
  • XT 600 ( toch ff doorsparen )

    Stemmen: 4 25,0%
  • kawa kle 500

    Stemmen: 1 6,3%
  • xt 500/xt550

    Stemmen: 2 12,5%
  • honda x(r/l) 600

    Stemmen: 7 43,8%

  • Totaal aantal stemmers
    16

muppet

Die hard MF'er
10 mei 2003
715
0
Esch
Hoi daar ben ik weer laatst was ik aan het kijken naar een xt550 dat ging door mis communicatie niet door :(
Dus nu ben ik aan het kijken naar een suzuki dr500
Hier kan ik echter zeer weinig over vinden op inet dus went ik me even tot de
ervaren mensen van je off/alroad forum met de volgende vragen:

-Motor is een speeltje voor erbij dus moet niet te duur worden in onderhoud.
Is dat goed te doen bij een dr500
Ik ga er niet vaak het terrein mee in een keer een zandpad of een stukje
stevige duinen enzo.
-Is een 500cc dan voldoende ( voor beginner )?
-Zijn er problemen met de dr 500 bekend ?
-En tenslotte wat mag de prijs zijn van een redelijke staat dr 500 uit 84 die
een zijkapje mis ( die voor de accu hoort )

mzzl Muppet
 
ik heb ergens een oude vergelijkings test van moto73 tss dr500 xl500 en xt500. Zal hem eens opzoeken, weet niet meer wat de conclusie was. Heb zelf xl500 en 500 cc is ruim zat voor een beginner, veel lol mee en zeker goedkoop in onderhoud: je kan heel veel zelf doen en je hoeft maar 1 cilinder te onderhouden (=minder als vier :P ).

Misschien ook wat voor jouw xl500, veel onderdelen te vinden (meer als dr500) en een beetje xl 500 heb je al voor tss 400-800.
suc6
 
jammer dat de xt550 er niet tussen staat. het is een echte krachtpatser met een laag gewicht.
ik zou dan voor de xt500 gaan, de moeder der moderne off-roads.
succes muppet.
 
zo beter zit niet echt veel verschil tussen de xt 500 en 550 de achter ophanging maar heb begrepen dat de orginele v/d 550 niet echt top is 4 ipv 2 kleppen iets andere vorm tank en 50cc . Ik denk dat ze ongeveer even betrouwbaar zijn alleen is de xt500 heel veel duurder '(

mzzl muppet
 
zeker vanwege mij B| ...

is ooit gewoon enorm geragd met de bak...ben verder wel tevreejen met mn hondabak...op de brommer ook nooit problemen mee gehad...behoort daarbij tot de top van de bakken vergeleken met die nieuwe shit.
 
Lijkt me een goede motor maar valt onder de categorie even door sparen helaas

mzzl en suc6 met de verkoop
Muppet
 
Het is inderdaad een prima fiets al heb ik er zelf nooit off-road mee gereden. Daarom zitten er weg-banden op. Ik geef je zo 100 euro korting ;)

BitKid
 
zeker vanwege mij B| ...

is ooit gewoon enorm geragd met de bak...ben verder wel tevreejen met mn hondabak...op de brommer ook nooit problemen mee gehad...behoort daarbij tot de top van de bakken vergeleken met die nieuwe shit.
mede vanwege jou.
en ja, de honda cd van mij, die heeft ook echt een zeer goede bak, heeft al 60.000 gelopen en geeft geen kick.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan