offroadmotor met SM-wielen?

yana

MF veteraan
8 mrt 2004
2.744
486
zuid-holland
Zeg nou eerlijk, hoe vinden jullie een motor met SM-wielen ryden?
En wat vd look?
Persoonlyk vond ik het niet prettig ryden op myn klx650; erg zenuwachtig, onstabiel rechtdoor, by remmen (met 320mm schyf)had het wiel de neiging scheef te trekken
Zo'n ding is gemaakt voor 21"voorwiel, ik heb er nu ook weer gewone wielen onder, zy het wel met wegbanden;wat een verademing!
Enige voordeel van SM-wielen is dat de motor wat lager wordt
Ik vind kwa looks een vette noppenband ook mooier
Die SM-wiele zyn zoveel kleiner, alsof er iets mist ofzo
Zeker met laag spatbord vind ik het niet mooi
Misschien dat een volledig uitgebouwde SM beter rydt;met ook aangepaste vering ed
 
Zeg nou eerlijk, hoe vinden jullie een motor met SM-wielen ryden?
En wat vd look?
Persoonlyk vond ik het niet prettig ryden op myn klx650; erg zenuwachtig, onstabiel rechtdoor, by remmen (met 320mm schyf)had het wiel de neiging scheef te trekken
Zo'n ding is gemaakt voor 21"voorwiel, ik heb er nu ook weer gewone wielen onder, zy het wel met wegbanden;wat een verademing!
Enige voordeel van SM-wielen is dat de motor wat lager wordt
Ik vind kwa looks een vette noppenband ook mooier
Die SM-wiele zyn zoveel kleiner, alsof er iets mist ofzo
Zeker met laag spatbord vind ik het niet mooi
Misschien dat een volledig uitgebouwde SM beter rydt;met ook aangepaste vering ed

Ik vind het super rijden. Juist de kleine wielen met dat hoog op de poten staan vind ik goed staan.
Mijn motor voelt niet zenuwachtig, niet onstabiel en trekt niet scheef met hard remmen (tenzij de achterkant begint te glijden :P ).
 
In de shorttrack rij ik veel met een opgesneden slick (17 inch)achterin en een barum (19 inch) voorin. Das precies de zelfde verhouding als cross 21 inch en 19 inch. En rij ik wel met 2x 17 inch dan laat ik voor meer omhoog komen. Anders is het stuur karakter anders.
Kan soms op heel kort haaks om voordeel zijn maar de motor krijgt minder tractie achter, meer spin, dus hij zal onstabieler worden.

En wat betreft dat scheef remmen. Lijkt mij meer een probleem van vering dan van banden of inches.
 
Ik vind het super rijden. Juist de kleine wielen met dat hoog op de poten staan vind ik goed staan.
Mijn motor voelt niet zenuwachtig, niet onstabiel en trekt niet scheef met hard remmen (tenzij de achterkant begint te glijden :P ).
:]

Ik vind het er super uitzien en super rijden.
Mischien ligt het aan je Kawa?
 
Zeg nou eerlijk, hoe vinden jullie een motor met SM-wielen ryden?
En wat vd look?
geweldig en geweldig
Persoonlyk vond ik het niet prettig ryden op myn klx650; erg zenuwachtig, onstabiel rechtdoor, by remmen (met 320mm schyf)had het wiel de neiging scheef te trekken
slappe voorkant, banden mischien verkeerd op spanning...
ik voel niks scheef trekken met mijn brembo 4-potter en spiegler 320 zwevende schijf...

al draagt een klx650 een gouden 17" ring
het is en blijft.... ;)
 
Ik vind ook dat het goed rijd, vooral wanneer snel uit een bocht wordt geaccelereerd. Ik voelde tenminste die noppen helemaal scheef trekken je kon dat ook aan de noppen zien.
Geen probleem hier tenminste op de weg dan he!

grtzzz.
 
Geen last van scheef trekken hoor.
Idd wel slinferen op hoegere snelheden, maar achter staat die hoog, en voor is die een stukje door gestoken, voor circuitjes perfect, voor straat ietsje minder.
 
Als je de SM onderdelen nog heb neem ik alles wel over... 8-)

Wel beetje raar verhaal hoor....met de standaard KLX wielen/banden is amper hard een bocht te nemen en remmen met een standaard KLX is er al helemaal niet bij....onstabiel rechtdoor kan, als het voorwiel of achterwiel niet in lood staan. (probeer eens met losse handen te rijden en kijk wat ie doet)

nerveus karakter heeft toch niks met de wielen/banden/remmen te maken?
Mijn ervaringen met KLXen is dat alleen de KLX650R met orginele tandwiel bezetting wat nerveus rijdt, maar dat komt door de 14/49 verhouding. :}

Bij heel hard remmen (stoppies) heb je wel eens last van een beetje torderen van de voorvork, maar dat is ook alles. Je kan dit oplossen door A:stuurdemper of B. voorvorkpoten met elkaar verbinden dmv zo'n beugel. (weet effe niet hoe zo'n ding heet maar ik had er vroeger 1 op mn honda mt5 :)

Ik heb een KLXR met 14/49 in SM uitvoering en moet zeggen dat ie juist TE GEK rijd! Klimt uit elke bocht in de ketting en remt echt super hard! Nergens last van :) Wil er nooit meer noppen onder.

Cyborg
 
Als je de SM onderdelen nog heb neem ik alles wel over... 8-)

Bij heel hard remmen (stoppies) heb je wel eens last van een beetje torderen van de voorvork, maar dat is ook alles. Je kan dit oplossen door A:stuurdemper of B. voorvorkpoten met elkaar verbinden dmv zo'n beugel. (weet effe niet hoe zo'n ding heet maar ik had er vroeger 1 op mn honda mt5 :)

Cyborg

Stabilisator?.....(of zo?)....goed idee. :)

Groet 8-)
 
Heb zelf ook een KLX650 gehad. Had de keuze uit beide setjes wielen. De noppen kwamen er alleen onder als ik echt de zand in ging. Als ik m'n noppenwielen/banden eronder had gemonteerd schrok ik me elke keer weer de t#ring :o als ik de straat uit reed. Ik dacht dat ik omviel in de bocht. De supermotard setting deed voortreffelijk zijn werk. Stuurde superstrak en ook qua looks gaf ik de voorkeur aan de SM trim. Maar ja, modder en zand trok me toch meer als ik vooraf had kunnen inschatten. Daarom de Supermotard eruit en druk op zoek naar een KTM 640 Adventure....
 
ik heb er geen noppen onder maar meer straatbanden (Trailwing oid)
met noppen is idd helemaal een crime
de klx reed met 17"gewoon te nerveus voor my, met standaard wielen stuurt hy neutraler
de v-vork van een standaard klx is idd wel wat zacht
nu ik weer standaard 21"voor heb, met 320mm schyf, trekt hy niet meer scheef met remmen
ander nadeel is, denk ik, dat je met SM-wielen en wegbanden de gebruiksmogelykheden van je klx beperkt tot puur straat
nee, die SM-wielen heb ik niet meer
vind myn klx zo toch mooier..!
echt xtreem ry ik toch niet
 
ik heb er geen noppen onder maar meer straatbanden (Trailwing oid)
met noppen is idd helemaal een crime
de klx reed met 17"gewoon te nerveus voor my, met standaard wielen stuurt hy neutraler
de v-vork van een standaard klx is idd wel wat zacht
nu ik weer standaard 21"voor heb, met 320mm schyf, trekt hy niet meer scheef met remmen
ander nadeel is, denk ik, dat je met SM-wielen en wegbanden de gebruiksmogelykheden van je klx beperkt tot puur straat
nee, die SM-wielen heb ik niet meer
vind myn klx zo toch mooier..!
echt xtreem ry ik toch niet

Wel eens supermotard wezen kijken?, die rijden niet alleen op asfalt hoor. 30% min onverhard
 
Terug
Bovenaan Onderaan