Offset tandwiel. Welke?

tsjah

MF veteraan
29 jan 2009
1.754
114
Leeuwarden
Mannen ik heb een vraag.

Ik ben op zoek naar een offset tandwiel voor mijn motor.
Een Suzuki gsx1100 es uit 84.

Iemand suggesties?
 
Laatst bewerkt:
Sorrie voor de gebrekkige info.
Zat zelf al middenin de zoekactie.

Ik heb een gsx1100 es uit 1984 en daar komt een andere achterbrug in inderdaad.
Omdat de band aanzienlijk breder is (van 130 naar 190) moet ik een voortandwiel hebben welke tussen de 15 en 20mm naar buiten moet gaan.
Dan is het tandwiel offset naar buiten dus.

Heb inmiddels een gevonden van een GPZ750 welke 15mm naar buiten komt.
Denk dat dit hem wordt maar als iemand nog suggesties heeft hoor ik het graag.
 
Ik vroeg het maar, want ik heb mensen die term ook horen gebruiken toen ze een andere verhouding wilde; meer of minder tandjes :)

Daarnaast zag ik geen waarde, hoeveel off set dus. Daarom was ik even benieuwd :)
 
Ik heb die van mij van E-bay gekocht, was niet goedkoop, en er is niet veel keus...

Wat is dat altijd voor gemier dat er direkt "verbeterd" moet worden als iemand tandwiel zegt, ding heeft tanden, dus tandwiel klopt gewoon..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb die van mij van E-bay gekocht, was niet goedkoop, en er is niet veel keus...

Wat is dat altijd voor gemier dat er direkt "verbeterd" moet worden als iemand tandwiel zegt, ding heeft tanden, dus tandwiel klopt gewoon..
Ik heb ook tanden maar dan ben ik nog geen tandwiel toch?
 
Ik heb die van mij van E-bay gekocht, was niet goedkoop, en er is niet veel keus...

Wat is dat altijd voor gemier dat er direkt "verbeterd" moet worden als iemand tandwiel zegt, ding heeft tanden, dus tandwiel klopt gewoon..

Een tandwiel grijpt in een ander tandwiel een kettingwiel grijpt in een ketting.

Maar ik ben het met je eens dat iedereen weet wat je bedoelt als je tandwiel zegt.
 
Ik heb die van mij van E-bay gekocht, was niet goedkoop, en er is niet veel keus...

Wat is dat altijd voor gemier dat er direkt "verbeterd" moet worden als iemand tandwiel zegt, ding heeft tanden, dus tandwiel klopt gewoon..

Op zich komt de beschrijving daar niet vandaan natuurlijk.
Over een kettingwiel loopt altijd een ketting. Een tandwiel loopt over de tanden van een ander tandwiel of tandheugel.

Het is hetgeen dat over de tanden loopt, dat de naam bepaalt.

Maar iedereen snapt wat TS bedoelt volgens mij.
 
Heb je zo'n ronde kop dan?... Snap het woordje wiel niet in vergelijking tot jezelf?..

Tja, als jullie de wijsneus uithangen...

Volgens mij snapt iedereen wat TS bedoelt!
Voor een groot gedeelte wel.
Is die van jou dan vierkant?
Je hebt gelijk dat iedereen wel begrijpt dat hier een kettingwiel bedoeld word, maar wat is het probleem om dat ding dan ook gewoon een kettingwiel te noemen.
Zo noemt ook bijna iedereen een wiel een velg terwijl dat iets heel anders is.
Ze hebben die dingen niet voor niets een naam gegeven.
Of niet, Piet?
 
@v.d.v

Ja, is iedere keer weer lastig met helmen uitzoeken.... Hahaha

Ach, ik zelf zeg ook altijd tandwiel, maar daarentegen zeg ik dan weer wel velg en band.. Hehe, de wereld is gecompliceerd! Maar gelukkig is het probleem van TS opgelost!
 
@v.d.v

Ja, is iedere keer weer lastig met helmen uitzoeken.... Hahaha

Ach, ik zelf zeg ook altijd tandwiel, maar daarentegen zeg ik dan weer wel velg en band.. Hehe, de wereld is gecompliceerd! Maar gelukkig is het probleem van TS opgelost!
Voel je je gelukkig bij het bewust verkeerd benoemen van componenten, of is daar een andere reden voor?
 
Terug
Bovenaan Onderaan